Nilsmi Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Hei, jeg har en mercedes benz c220d 1996 modell som har en sentrallås som ikke vil fungere. For det første der det vakumpumpen som fungerer. Men det største problemet som fungerer til at jeg ikke får start på bilen er at nøkkelen vil ikke gi signal til selve låsesystemet i bilen. En følge av dette blir dermed at bilen selv tror den er låst, som den ikke er. En følge igjen av at bilen tror at den er låst fører til at den ikke vil starte som er lagt inn som en evnt. tyverisperre. Spørsmålet er som følger: Er det noen som vet hvordan jeg kan "låse" opp min mercedes uten å bruke nøkkelen. Eller om det er noen som vet hvordan jeg kan koble av sentrallåsen slik at bilen vil starte på vanlig måte? Fint om dere svarer så raskt som mulig! Hvis det er noen spørsmål rundt det jeg forklart, er det bare å fyre løs! Endret 3. april 2013 av Nilsmi Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Tjah.. har klådd på dette her før. Husker dette vakum opplegget. Satt vel en sånn vakum styre kontroll under forsete ellerno.. uansett, om man åpner bilen med fjernstyring eller nøkkel skal være uvesentlig for startsperra. Dermed at førerdøra går opp og så lukke den igjen er noe den "sjekker". Sitter man f.eks for lenge i bilen uten tenning må man åpne/lukke døra så den tror at noen setter seg inn før man får start. Sentral låsen skal ikke ha noe med dette å gjøre uansett hvordan du betjener den. Det er hvertfall min erfaring. Selve startsperre chippen sitter i nøkkelen så jeg ville sett nærmere på nøkkelen først da den allerede har 1 defekt funksjon. Prøv med reservenøkkel. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Det Mekker'n sier er korrekt, sentrallåsen har ingenting med startsperren å gjøre. Er du sikker på at det ikke bare er batteriene i nøkkelen som har gått ut? Lenke til kommentar
Nilsmi Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 Det Mekker'n sier er korrekt, sentrallåsen har ingenting med startsperren å gjøre. Er du sikker på at det ikke bare er batteriene i nøkkelen som har gått ut? Ja batteriet på begge kontroller er prøvd byttet. Men ennda ingen hell... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå