Gå til innhold

[Løst] Crossfire fungerer ikke radeon HD 7850

igno2k

Anbefalte innlegg

Oppsett:

HK: Gigabyte GA-F2A85X-UP4

CPU: AMD A-Series A10-5800K @4 ghz

MInne: Crucial DDR3 BallistiX Tactical 8GB KIT

Skjermkort: 2 stk ASUS Radeon HD 7850 2GB GDDR5

PSU: 750W

OS win 8 pro

Problem:

Merket ingen økelse i ytelse etter jeg installerte det andre skjermkortet, gikk så i GPU tweak, og der er det kun det ene kortet som er aktivt. Det andre gir ikke noe tilbakemelding på viftehastighet, hvor mye Mhz det går på eller noe.

Logget litt mens jeg spilte og da viser det 0% på alle funksjoner til kort nr 2.

Fjernet alle skjermkort drivere før jeg installerte det nye, installerte så nye drivere etterpå.

Begge viftene på kortet går mens pcen er på så det får strøm.

Noen som har noen tips til hva jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit å nevne litt hva slags spill du har prøvd eventuelt hva slags program du måler ytelsen med?

A10-5800K er vel ikke akkurat den kraftigste CPU når det gjelder spill, selv om den er på 4 Ghz vil nok en i5 2500k være en del raskere stock hastighet i spilling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Regner med du har alt gjort dette?

Arma 3 er i alfa, prøv et spill som har CFX støtte som f.eks Battlefield 3, GTA IV, Crysis 3, osv. Da skal du se effekt.

Håper du har oppdatert til siste driver. CFX fungerte ikke optimalt før jeg fikk oppdatert til siste driver. Om du ikke har gjort det, tar turen innom AMD.com og se etter siste beta driver. Den hjalp meg værtfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...