Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL problem.

Anbefalte innlegg

Hei, får ikke til ADSL'en min. Mener å ha fulgt manualen til punkt og prikke, men den fungerer ikke(Det rimte...). Tror feilen ligger i at pc'en ikke får tildelt en ny ip.

(cmd)

ipconfig/release

Der står det ingenting bak gateway og Dns-suffiks, mens nettverskmask er : 255.255.0.0 og automatisk tildelt ip er : 169.254... Som er en indikator på at "maskinen ikke får tildelt ip adresse"

Prøver med ipconfig/renew

Da får jeg beskjed om at " Kan ikke tilkoble DHCP-serveren. Forespørselen ble tidsavbrutt "

a-ah?

Takker for ALLE svar!

Edit:

Får legge til at jeg har prøvd med begge Asus A7n8x nettverkskortene, og en annen data. Samme resultat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, får ikke til ADSL'en min. Mener å ha fulgt manualen til punkt og prikke, men den fungerer ikke(Det rimte...). Tror feilen ligger i at pc'en ikke får tildelt en ny ip.

(cmd)

ipconfig/release

Der står det ingenting bak gateway og Dns-suffiks, mens nettverskmask er : 255.255.0.0 og automatisk tildelt ip er : 169.254... Som er en indikator på at "maskinen ikke får tildelt ip adresse"

Prøver med ipconfig/renew

Da får jeg beskjed om at " Kan ikke tilkoble DHCP-serveren. Forespørselen ble tidsavbrutt "

a-ah?

Takker for ALLE svar!

Edit:

Får legge til at jeg har prøvd med begge Asus A7n8x nettverkskortene, og en annen data. Samme resultat.

Hvilken levrandør?

Lyser det på nettverkskortet når du plugger i modemet?

Lyser DSL lampa på modemet?

Lenke til kommentar

Fikk samme beskjed som deg med ein gang eg fikk ADSL.

Eg ringte til bluecom _kvar_ dag i 14 daga for å prøve å overbevise dei om at feilen ikkje var av meg. Til slutt ringte dei meg opp igjen etter et par daga og sa at feilen var hos dei. :evil:

Berre ring til bluecom og spør om dei er SIKKER på at dei ikkje har gjort noke feil. :yes:

Lenke til kommentar
Du kan prøve å sette nettverkskortet i en annen pci slot. Hvis du bruker integrert kort, prøv å reinstaller driverne.

prøv å skriv (cmd) ipconfig/release og så ipconfig/renew. Vet ikke om det hjelper å bruke release kommandoen, men du kan jo alltids prøve ;)

Les hovedinnlegget litt nøyere 8)

Lenke til kommentar
Du kan prøve å sette nettverkskortet i en annen pci slot. Hvis du bruker integrert kort, prøv å reinstaller driverne.

prøv å skriv (cmd) ipconfig/release og så ipconfig/renew. Vet ikke om det hjelper å bruke release kommandoen, men du kan jo alltids prøve ;)

Les hovedinnlegget litt nøyere 8)

Beklager :oops:

" Kan ikke tilkoble DHCP-serveren. Forespørselen ble tidsavbrutt "

Tyder jo på at feilen er hos bluecom, ring dem og få de til å sjekke om problemet ligger hos dem ( som en over meg sa )

Lenke til kommentar
Godt muligt det er det jeg gjør feil, hvor har du denne kryssete kabelen? Fikk med tre kabler. Men det kommer ikke frem hvilken som er krysset, og hvilken som er ikke.

Anngående lampen; det lyser, konstant.

Ingen av de er krysset så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...