Evleos Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Hei, får ikke til ADSL'en min. Mener å ha fulgt manualen til punkt og prikke, men den fungerer ikke(Det rimte...). Tror feilen ligger i at pc'en ikke får tildelt en ny ip. (cmd) ipconfig/release Der står det ingenting bak gateway og Dns-suffiks, mens nettverskmask er : 255.255.0.0 og automatisk tildelt ip er : 169.254... Som er en indikator på at "maskinen ikke får tildelt ip adresse" Prøver med ipconfig/renew Da får jeg beskjed om at " Kan ikke tilkoble DHCP-serveren. Forespørselen ble tidsavbrutt " a-ah? Takker for ALLE svar! Edit: Får legge til at jeg har prøvd med begge Asus A7n8x nettverkskortene, og en annen data. Samme resultat. Lenke til kommentar
cozmic Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Du har selvfølgelig valgt dynamisk allokering av IP adresse? Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Har valgt automatisk, i dette tilfelle sklir vel disse ord litt sammen? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Hei, får ikke til ADSL'en min. Mener å ha fulgt manualen til punkt og prikke, men den fungerer ikke(Det rimte...). Tror feilen ligger i at pc'en ikke får tildelt en ny ip. (cmd) ipconfig/release Der står det ingenting bak gateway og Dns-suffiks, mens nettverskmask er : 255.255.0.0 og automatisk tildelt ip er : 169.254... Som er en indikator på at "maskinen ikke får tildelt ip adresse" Prøver med ipconfig/renew Da får jeg beskjed om at " Kan ikke tilkoble DHCP-serveren. Forespørselen ble tidsavbrutt " a-ah? Takker for ALLE svar! Edit: Får legge til at jeg har prøvd med begge Asus A7n8x nettverkskortene, og en annen data. Samme resultat. Hvilken levrandør? Lyser det på nettverkskortet når du plugger i modemet? Lyser DSL lampa på modemet? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Du er sikker på at linja er oppe og går ? lyser "DSL" lyset ? Har du valgt å motta ip ? Hvilken isp har du ? edit: TheBoz kom meg i forkjøpet Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Ja ... lamper blinker og lyser sine grønne farger! Bluecom er leverandør! edit: Og nettverkskortet er "aktivt" Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Fikk samme beskjed som deg med ein gang eg fikk ADSL. Eg ringte til bluecom _kvar_ dag i 14 daga for å prøve å overbevise dei om at feilen ikkje var av meg. Til slutt ringte dei meg opp igjen etter et par daga og sa at feilen var hos dei. Berre ring til bluecom og spør om dei er SIKKER på at dei ikkje har gjort noke feil. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 okey, takk. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Du kan prøve å sette nettverkskortet i en annen pci slot. Hvis du bruker integrert kort, prøv å reinstaller driverne. prøv å skriv (cmd) ipconfig/release og så ipconfig/renew. Vet ikke om det hjelper å bruke release kommandoen, men du kan jo alltids prøve Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Du kan prøve å sette nettverkskortet i en annen pci slot. Hvis du bruker integrert kort, prøv å reinstaller driverne. prøv å skriv (cmd) ipconfig/release og så ipconfig/renew. Vet ikke om det hjelper å bruke release kommandoen, men du kan jo alltids prøve Les hovedinnlegget litt nøyere 8) Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Trodde Bluecom hadde IP- range på 217.118 osv, jeg? Har de flere, altså? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Du kan prøve å sette nettverkskortet i en annen pci slot. Hvis du bruker integrert kort, prøv å reinstaller driverne. prøv å skriv (cmd) ipconfig/release og så ipconfig/renew. Vet ikke om det hjelper å bruke release kommandoen, men du kan jo alltids prøve Les hovedinnlegget litt nøyere 8) Beklager :oops: " Kan ikke tilkoble DHCP-serveren. Forespørselen ble tidsavbrutt " Tyder jo på at feilen er hos bluecom, ring dem og få de til å sjekke om problemet ligger hos dem ( som en over meg sa ) Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Trodde Bluecom hadde IP- range på 217.118 osv, jeg? Har de flere, altså? Nei, IP- rangen er 217.118. osv Grunnen til at han ikke får en slik ip er at han ikke mottar noen. Den ip'en som han nevnte er nok en lokal ip. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Nettopp:).. Men da har jeg jo en sak for support i morgen! .. Hvis det ikke triller inn andre gode ideer. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Ja ... lamper blinker og lyser sine grønne farger! Bluecom er leverandør!edit: Og nettverkskortet er "aktivt" Du sitter vel på et speedstream-modem hvis du er ny ADSL-kunde, DSL-lampa lyser fast og du har prøvd og restarte modemet? Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Korrekt at jeg har et speed stream modem, men at den lyser fast er ikke rett. Under oppstart lyser dsl'en fast. Kan alltids ta å "restarte" det enda en gang. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Korrekt at jeg har et speed stream modem, men at den lyser fast er ikke rett. Under oppstart lyser dsl'en fast. Kan alltids ta å "restarte" det enda en gang. Blinker DSL-lampa? I såfall er det problemer med linja eller utstyret i sentralen. Lenke til kommentar
VillKusseSladden Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Dreit meg kraftig ut med dette en gang. Hadde glemt og bruke krysset kabel. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Godt muligt det er det jeg gjør feil, hvor har du denne kryssete kabelen? Fikk med tre kabler. Men det kommer ikke frem hvilken som er krysset, og hvilken som er ikke. Anngående lampen; det lyser, konstant. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Godt muligt det er det jeg gjør feil, hvor har du denne kryssete kabelen? Fikk med tre kabler. Men det kommer ikke frem hvilken som er krysset, og hvilken som er ikke. Anngående lampen; det lyser, konstant. Ingen av de er krysset så det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå