Populært innlegg omnomnomnivore Skrevet 3. april 2013 Populært innlegg Del Skrevet 3. april 2013 (endret) 94% av asylsøkerne som har fått opphold i Norge har ikke papirer ifølge TV2 Nyhetene morgenen 3 April. Bare de siste seks årene er det kommet minst 27000 asylsøkere med usikker identitet. Så godt som samtlige kommer seg til Norge og Nord-Europa med fly. For å borde et fly trenger man papirer. Den uungåelige konklusjonen er da at disse personene ødelegger papirene sine - en kriminell og straffbar handling som dobbelt-diskvalifiserer deg ifra å få asyl. 94% av asylsøkerne i Norge burde altså vært kastet ut - og tar man i betraktning at halvparten av alle som søker kastes ut bør altså fler enn 94% i fremtiden snus tilbake ved grensen dersom de ikke innen et par dager ved et LUKKET asylmottak kan hjelpe til med å sansyneliggjøre hvem de er og hvorfor de trenger politisk asyl. Det er ikke rart innvandringen i Norge går på ræva når sosialistene og deres orakler som SSB og UDI tar sikte på å dra inn så mange ulovlige kriminelle som mulig av ideologiske årsaker og for å forpurre valgprosessen til fordel for seg selv. Totalt har vi vel rundt 150.000 asylsøkere som altså har oppgitt feilaktig grunnlag for asyl og har begått kriminelle handlinger for å karre til seg velferdsgoder - som skulle vært kastet ut - vel og merke med sine barn. Og vips går statsbudsjettet i pluss og vi har masser av boliger og barnehageplasser. http://www.nettavisen.no/nyheter/article3600141.ece Endret 3. april 2013 av omnomnomnivore 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mr. Krangle Skrevet 3. april 2013 Populært innlegg Del Skrevet 3. april 2013 Dette går ikke bra stort lengre... Jeg tør ikke engang tenke på hvordan Norge ser ut om 10 år. 11 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Sleng ut artikkelen! Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Skal se hva jeg kan finne. Nyhetssending om ett minutt igjen på TV2. EDIT: Her er saken på Nettavisen http://www.nettavisen.no/nyheter/article3600141.ece Endret 3. april 2013 av omnomnomnivore Lenke til kommentar
Visiting Dignitary Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Deporter dem og send med noen hundre politikere. Som den pessimisten jeg er så tror jeg ikke noe kommer til å skje som følge av dette. Om noe så kommer de vanlige kloakkrørene som er de største avisene til å vise bilder av innvandrerbarn i lusekofter som veiver med det norske flagget. 8 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 94% av asylsøkerne som har fått opphold i Norge har ikke papirer ifølge TV2 Nyhetene morgenen 3 April. Bare de siste seks årene er det kommet minst 27000 asylsøkere med usikker identitet. Så godt som samtlige kommer seg til Norge og Nord-Europa med fly. For å borde et fly trenger man papirer. Den uungåelige konklusjonen er da at disse personene ødelegger papirene sine - en kriminell og straffbar handling som dobbelt-diskvalifiserer deg ifra å få asyl. Litt usikkert om de ødelegger papirene sine eller om de i det hele tatt hadde med seg papirer i utgangspunktet. Så er det vel greit å få med at tallet "94%", er tallene for 2012 - og ikke for hele perioden hvor vi har hatt innvandring ...? Når det er sagt, så skjønner man ikke helt hvorfor papirløse ikke blir snudd i døra, i hvert fall de som kommer til landet via ordninger hvor vi har vanlig identitetskontroll. Uannsett, er dette ingen "ny" sak, og det endrer ikke det faktumet at det er selve integreringsprosessen etter bosetting, som er akkilleshælen i systemet. Hovedforklaringen på at så mange kommer uten sikker ID, er at de aller fleste kommer fra land hvor det ikke er mulig å få sikre identifikasjonsdokumenter. De fleste har verken reisedokumenter eller ID-papirer når de søker opphold i Norge. I tillegg kommer alle de som oppholder seg ulovlig i landet, uten at norske myndigheter er klar over det. Lenke til kommentar
Tarakan Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Selv om kommer til å skape kø , så hvorfor ikke be flyselskapene om at de skanner inn passet til de som skal til Norge om de kommer fra land (, eller om de har pass fra land) utenom Schengen området . Har de da ødelagt sine papirer ved ankomst til Norge , så er det mulig å gå inn å sjekke opp i mot de skannede dokumentene. Om ikke dette blir en løsning, kan flyselskapene selv stå for kostnaden med å sende de tilbake hvor de kom i fra. 3 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Som Tarakan sier, flyselskapet må jo identifisere passasjerene via pass. Er ikke noe vanskeligere enn å scanne disse. Eventuelt be alle som ikke har pass når de lander igjen snu i døra. Da blir det fort i flyselskapets interesse å lagre bilde og navn av passasjerene under flyturen. Jeg tror ikke integreringsprosessen er problemet, Vanvittige Sky - jeg tror problemet er at mange av de som kommer ikke har noe ønske eller plan OM å integrere seg til å begynne med - men hovedsakelig til å fortsette det livet de hadde i hjemlandet, men med lotteripenger i form av norske velferdsgoder. Dette finner jeg også bevist i arbeidsstatistikken og i det faktum at innvandrere i Norge og Europa ofte vender seg MOT sitt nye hjemland og sin nye kultur, og støtter den gamle de hevdet å flykte ifra. Endret 3. april 2013 av omnomnomnivore 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Jeg tror ikke integreringsprosessen er problemet, Vanvittige Sky - jeg tror problemet er at mange av de som kommer ikke har noe ønske eller plan OM å integrere seg til å begynne med - men hovedsakelig til å fortsette det livet de hadde i hjemlandet, men med lotteripenger i form av norske velferdsgoder. Hva baserer du den troen på - deg selv, eller de andre Dette finner jeg også bevist i arbeidsstatistikken og i det faktum at innvandrere i Norge og Europa ofte vender seg MOT sitt nye hjemland og sin nye kultur, og støtter den gamle de hevdet å flykte ifra. Min erfaring med det fenomenet, er at når den eller de som skal integreres ikke har et miljø som ivaretar individuelle forutsetninger og ønsker, men heller behandler de som en gruppe, gir dette forsterket moteffekt til å bli integrerte og de som gruppe samler seg om fellesverdiene. Spesielt når det gjelder religion - hvis man gjør religionen til en kampsak (lite kompromissvilje), så er det nesten garantert at konfliktnivået øker langt over proporsjonene i selve sakene. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) - Den vanligste grunnen til at vi innvilger tillatelse til personer selv om identiteten ikke er sannsynliggjort, er at vi har tilstrekkelig informasjon til å avgjøre at personen har et beskyttelsesbehov, selv om vi ikke har sannsynliggjort identiteten. Typisk er det at vi har fastslått hvilket land eller område asylsøkeren kommer fra. Når vi har konstatert et beskyttelsesbehov, har vi ikke anledning til å avslå saken, sier avdelingsdirektør Stephan Mo i UDI. Link Da kan trådstarter endre tittelen på tråden - systemet fungerer altså, men like sikkert er det at det fungerer ikke optimalt, og det er jo sånn som tingene gjerne bruker å være i den virkelige verden Endret 3. april 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Det stemmer ikke helt at de er papirløse i bokstavlig forstand. Ofte har de papirer, de godtas bare ikke av norske myndigheter. Litt av problemet er jo at det ikke er norske regler som dikterer om de kommer om bord i flyet, men reglene i avreiselandet, som for somaliernes del ofte er Kenya eller Etiopia. Menneskesmuglerne ordner med de nødvendige papirer (og/eller bestikkelser) for å få dem ombord i flyene til Europa. Det vi kan gjøre er å nekte papirløse å slippe gjennom passkontrollen i Norge. Men det forutsetter at de kommer gjennom passkontrollen, altså at de kommer direkte fra et land utenfor Schengen. Ellers er det jo ingen passkontroll å stoppe dem i. Og de som har falske papirer vil jo ikke bli stoppet da heller, da identiteten ikke kan sikkert verifiseres i passkontrollen. I tillegg er vi bundet av flyktningekonvensjonen til å innvilge opphold hvis beskyttelsesbehovet er sannsynliggjort. Det skjer i praksis ved at den innvandrede kommer fra et område som antas å gi grunnlag for et slikt behov. Ap-politikeren Khalid Haji var en av dem som benyttet seg av dette da han hevdet å være fra Somalia, mens han egentlig var fra Djibouti. Somaliere regnes nesten alltid for å ha beskyttelsesbehov, og slipper lettere unna med dette. Dette er ingen enkel sak. Jeg har tidligere tatt til orde for å kreve at flyselskapene samler inn reisepapirer før avreise, og at disse deles ut i passkontrollen ved ankomst. Men det gjelper som sagt bare i den håndfull tilfeller der man kommer til Norge direkte fra land utenfor Schengen, og det hjelper ikke dersom papirene er falske. I land som Somalia finnes knapt noen offentlig myndighet som kan godkjenne/verifisere pass eller andre papirer. Samtidig har vi bestemt at folk fra nettopp slike land har beskyttelsesbehov, et catch-22 som ikke har noen enkel løsning. Geir Endret 3. april 2013 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Generelt er det nødvendig med tøffe grep innen innvandringspolitikken. Spesielt nå som det er uunngåelig at Norge knyttes nærmere Europa og at vi mottar flere arbeidsinnvandrere fra EU, er det viktig å begrense alle andre typer "unødvendig innvandring" i størst mulig grad for å sikre bærekraften i velferdsstaten. Velferdsbudsjettet skal ikke bare gå opp i vekstperioder, det må også tåle en periode med nedgang og en langt høyere arbeidsledighet enn i dag. Uten å ha kontroll over innvandringen risikerer man å måtte avvikle det sosiale sikkerhetsnettet når nedgangen kommer, og da avvikles det for alle. Det er også viktig å dempe presset på boligmarkedet. I dag er det nærmest umulig å spare opp til en bolig hvis man er tvunget til å leie samtidig som man skal spare, da leien er så høy at den tilsvarer avdragene på et boliglån. Jeg ser for meg at vi kan få en underklasse av mennesker som er tvunget til å bo i kollektiv eller sammen med familien mesteparten av livet. 3 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Generelt er det nødvendig med tøffe grep innen innvandringspolitikken. Spørsmålet er hva disse tøffe grepene skal være, og hvordan vi får det til. Det er relativt lett å si hva, om man ikke behøver å si hvordan. Geir Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Hvor skal man sende de papirløse tilbake til? Hva med dem som aldri har hatt papirer eller som ville blitt drept om noen fant papirene i bagasjen før de kom seg ut av landet? Det finnes ikke ett eneste menneske i Norge som ønsker at vi skal beholde mennesker som ikke trenger asyl og som søker asyl. Generelt er det nødvendig med tøffe grep innen innvandringspolitikken. Spesielt nå som det er uunngåelig at Norge knyttes nærmere Europa og at vi mottar flere arbeidsinnvandrere fra EU, er det viktig å begrense alle andre typer "unødvendig innvandring" i størst mulig grad for å sikre bærekraften i velferdsstaten. Velferdsbudsjettet skal ikke bare gå opp i vekstperioder, det må også tåle en periode med nedgang og en langt høyere arbeidsledighet enn i dag. Uten å ha kontroll over innvandringen risikerer man å måtte avvikle det sosiale sikkerhetsnettet når nedgangen kommer, og da avvikles det for alle. Det er også viktig å dempe presset på boligmarkedet. I dag er det nærmest umulig å spare opp til en bolig hvis man er tvunget til å leie samtidig som man skal spare, da leien er så høy at den tilsvarer avdragene på et boliglån. Jeg ser for meg at vi kan få en underklasse av mennesker som er tvunget til å bo i kollektiv eller sammen med familien mesteparten av livet. Og hva er egentlig galt med å bo sammen med andre mennesker? Der har vi noe å lære av innvandrere. Individualismen har egentlig gått alt for langt når stort sett samtlige mennesker i landet gledelig betaler 5000 kroner i måneden for å slippe å bo under samme tak som venner eller familie. Strøm, avfall, vann, lån, formueskatt ved nedbetalt lån og stor formue i form av egen bolig. Alle utgiftene ville vært halvert eller mer enn halvert (Lånet kunne vært nedbetalt dobbelt så raskt, slik at du får betraktelig mye mindre renteutgifter.) For ikke å nevne at alle i huset i en overgangsperiode ville hatt muligheten til å ta etterutdannelse og fokusere 100% på utdannelsen uten å måtte jobbe 50% ved siden av -- uten å ta opp studielån. Endret 3. april 2013 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Norge har ikke ressurser til å ta imot så mange innvandrere som vi gjør i dag, derfor må vi stramme inn til vi får kontroll. I bunn og grunn er jeg for åpne grenser, men ikke med situasjonen slik den er idag. 3 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Og hva er egentlig galt med å bo sammen med andre mennesker? Der har vi noe å lære av innvandrere. Individualismen har egentlig gått alt for langt når stort sett samtlige mennesker i landet gledelig betaler 5000 kroner i måneden for å slippe å bo under samme tak som venner eller familie. Strøm, avfall, vann, lån, formueskatt ved nedbetalt lån og stor formue i form av egen bolig. Alle utgiftene ville vært halvert eller mer enn halvert (Lånet kunne vært nedbetalt dobbelt så raskt, slik at du får betraktelig mye mindre renteutgifter.) For ikke å nevne at alle i huset i en overgangsperiode ville hatt muligheten til å ta etterutdannelse og fokusere 100% på utdannelsen uten å måtte jobbe 50% ved siden av -- uten å ta opp studielån. Jeg er enig i at nordmenn burde for sin egen del tenke mindre individualistisk og samarbeide mer, først og fremst med familien, men der er nok de fleste uenige. Det er nærmest stigmatiserende å bo sammen med og ikke minst være økonomisk avhengig av familien etter en viss alder. Jeg tror ikke det er mulig å selge pakken "mer innvandring - mindre individualisme" til så mange nordmenn. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Det er jo heller ikke snakk om å "leve på" familien -- det er snakk om å leve i symbiose med familien. Et problem er nok at foreldrene i Norge ikke er i stand til å stille høye nok krav til barna, slik at barna MÅ gå på murveggen som er det virkelige samfunn utenfor deres trygge barndomshjem for å klare å lære seg å ta ansvar for sitt eget liv. Men så igjen, utlendinger som er vant med å leve med familiene sine utviser ofte en dårligere evne til å ta vare på seg selv -- og jeg tror at vi må stille høyere KRAV til innvandrere. Ikke-vestlige innvandrere er tross alt barn relativt til vår kultur, og som barn så må de læres opp i rett og galt, samt lære seg opp i hva samfunnsansvar innebærer. Det er lett å glemme at de fleste i landet i dag er FORMET av over 10 år med skolegang hvor vi lærer å være etiske, konfliktløsende og selvstendig tenkende. Så kan vi se hvor flink gjennomsnittet av nordmenn er til det. Ikke-vestlige er ofte enda mindre flinke i gjennomsnitt enn gjennomsnittet av nordmenn fordi de mangler de mange år med sosial (ut)dannelse som vi har fått i skolen. Lenke til kommentar
Tegnestifte Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Ikke-vestlige innvandrere er tross alt barn relativt til vår kultur, og som barn så må de læres opp i rett og galt, samt lære seg opp i hva samfunnsansvar innebærer. Eh, nei. Deres kultur er mye eldre enn vår. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Norge har ikke ressurser til å ta imot så mange innvandrere som vi gjør i dag, derfor må vi stramme inn til vi får kontroll. I bunn og grunn er jeg for åpne grenser, men ikke med situasjonen slik den er idag. Så når du får kontroll, så vil du oppheve kontrollen igjen...? Geir Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Eh, nei. Deres kultur er mye eldre enn vår. Poenget mitt er at vår kultur krever mye mer sosial dannelse, og at mange ikke-vestliger har den sosiale dannelsen til 14-åringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå