Lurifaksen Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Dette er vel et heller enkelt problem å løse. Burde klart det selv, men har ikke så mye tid til å søke rundtomkring akkurat nå, og siden det sannsynligvis er banalt enkelt for dere spør jeg her: Jeg har et script som mottar tar et felt fra et skjema, og lagrer det i variabelen $var Hvordan får jeg plussene til å automatisk bli konvertert til %B2 i stedet? Kanskje et eller annet som sjekker $var, bytter ut en eventuell + med %B2, og lagrer det i variabelen $var2? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 For å bytte alle + til %B2 så kan du bruke noe slikt men den erstatter også legitime +-tegn. Hva med å bruke post istedenfor get? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 $var = ereg_replace("+", "%B2", $var); Demo: http://lumted.stud.hive.no/test.php Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Hva med å bruke post istedenfor get? Haha! Det tenkte jeg ikke på! Det høres jo ut som den absolutt beste løsningen! Takk for svar folkens! Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 $var = ereg_replace("+", "%B2", $var); ereg_replace er vel overkill på en så enkel operasjon tror du ikke? Lenke til kommentar
BP da Coder Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 enig... $var = str_replace("+", "%B2", $var); burde være mer effektiv.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå