Kinekaro Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Håper virkelig det er noen smarte hjerner der ute som kan fortelle meg hva som er galt med min 3år gamle Dell Inspiron 1564. Her er problemet: Jeg brukte pcen og alt funket helt fint. Skrudde den av, men da jeg skulle skru den på igjen et par timer senere reagerer den ikke. Lyset på laderen lyser, så jeg regner ikke med det er den det er noe galt med. Batterilampen på pcen kommer på akkurat i det jeg setter inn laderen, men skrur seg av etter bare 1 sekund. Vet at batteriet på pcen begynner å bli dårlig, men med lader i skal det vel ikke ha noe å si? Har sjekka både lader og mottakerhull og alt ser ut til å være fint (så fremt jeg kan se). Laderen virker også fast i pcen og ingen løse eller knekte deler. Dette har jeg prøvd: -Å ta ut batteriet, men ingenting skjer da heller. -å holde inne startknappen i 20-30 sek med batteriet ute (som jeg leste på en annen tråd). -vrikka på laderen, men batterilampen reagerer ikke. Noe som har forslag til hva som feiler og hva jeg eventuelt må gjøre for å få liv i den igjen? Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Jeg har vært gjennom den rulla der før. Endte opp med at jeg ringte dell og sa at jeg skulle få ny lader, så fikk jeg tilsendt en ny gratis! :-) Selv om garantien er ute! Du har gjort det du kan, er ingen (skal ikke være heeelt bråkjekk her) andre måter å "løse" problemet på, hvis ikke du jallamekker og skrur opp sidepanelet Lenke til kommentar
Kinekaro Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 Men hva i all verden er det som er galt? Jeg trodde laderen var helt i orden ettersom den fortsatt lyser? Er det noe galt/løst inni som gjør at laderen ikke får ordentlig kontakt? Siden batterilampen lyser akkurat i det den får kontakt, men skrur seg av med en gang. Og er det veldig innviklet å skru opp og sjekke inni? Og er det noen som vet om Dell har någen lunde like ladere til sine pcer, slik at jeg eventuelt kan teste laderen til noen andre som har Dell for å se om den funker? Lenke til kommentar
Adalvaldr Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Såvidt jeg kan huske, skal Dell sine ladere være mer eller mindre like. Men husk å sjekk om den er kraftig nok! Står et tall på laderen, xx w. Vanligvis 65 eller 90, avhengig av PC. Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Greit nok at den gir strømmen din lyset, men fra der også inn i pc'n virker det dårlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå