torfinns Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Crysis 3 cpu bench: http://www.dslreport...e-of-Multi-Core Finner det meste ved søk på google.no vett! Dette hjelper, og jeg vet at google finner det meste. Men i en diskusjon mener jeg man nærmest har plikt til å underbygge sin påstand med relevante kilder. Dette på grunn av at påstander blir på synsingnivå uansett hvor rett man har så lenge tallene mangler Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Dette hjelper, og jeg vet at google finner det meste. Men i en diskusjon mener jeg man nærmest har plikt til å underbygge sin påstand med relevante kilder. Dette på grunn av at påstander blir på synsingnivå uansett hvor rett man har så lenge tallene mangler Denne siden er knall bra! Titt her, så får du svarene du leter etter. http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/core-i7-3770k-i5-3570k_5.html#sect1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 For syns skyld - kom med kilder til dette slik at de som ikke har samme oversikten kan forholde seg til objektive parter Til flere av dere andre oppe i tråden: Jeg og sikkert veldig mange andre vet at forskjellen mellom i5 og i7 er minimal i de fleste spill. Men likevel, link til konkrete tester som viser dette. Tråden blir mer håndfast og synsing blir stoppet Hvor er linkene dine i den posten du nettopp skrev? 2 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Hahaha! Moroklumpen Marius! Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Det er ikke tull. Flere kommende spill tar i bruk HT, bla Crysis 3/FC3. @MFleksnes: Tester viser at Hawell ikke vil ha store forbedringen i forhold til i7 3770K. BTW!!! For noen brødhuer som gjør stakkars TS forvirret. Alt de tenker på er å spare penger og bla bla... Gadd ikke skrive mer, jeg... Jaja, de får leve med i5 resten av livet for min del, men noen skal bare kverulere på alt 1 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 For noen brødhuer som gjør stakkars TS forvirret. Alt de tenker på er å spare penger og bla bla... Gadd ikke skrive mer, jeg... Jaja, de får leve med i5 resten av livet for min del, men noen skal bare kverulere på alt Inkludert meg? Jeg forstår ikke helt hva du er ute etter her gitt. Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Inkludert meg? Jeg forstår ikke helt hva du er ute etter her gitt. Nei, ikke du. Jeg anbefalte i7, De mente det jeg sa var tull også sa du det ikke var tull 0.o Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Nei, ikke du. Jeg anbefalte i7, De mente det jeg sa var tull også sa du det ikke var tull 0.o Eyyy... Jeg anbefalte også i7... Lenke til kommentar
C.. Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) For noen brødhuer som gjør stakkars TS forvirret. Alt de tenker på er å spare penger og bla bla... Gadd ikke skrive mer, jeg... Jaja, de får leve med i5 resten av livet for min del, men noen skal bare kverulere på alt Haha.. Leve med i5 resten av livet, nå er du usaklig. Trådstarter spør om anbefalte komponenter til en gaming maskin, hvorfor skal han bruke mer penger på en prosessor når bruksområde ikke er der? Alle vil jo alltids ha en så billig maskin med så mye kraft som mulig. Fortell meg da hva trådstarter får ut av en i7 som han ikke får i i5 prosessoren når bruksområdet til denne maskinen er gaming? Mulig jeg tar feil, men det er min mening per dags dato Endret 5. april 2013 av ChristofferRudi 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Haha.. Leve med i5 resten av livet, nå er du usaklig. Trådstarter spør om anbefalte komponenter til en gaming maskin, hvorfor skal han bruke mer penger på en prosessor når bruksområde ikke er der? Alle vil jo alltids ha en så billig maskin med så mye kraft som mulig. Fortell meg da hva trådstarter får ut av en i7 som han ikke får i i5 prosessoren når bruksområdet til denne maskinen er gaming? Mulig jeg tar feil, men det er min mening per dags dato Flere tråder, og om et års tid vil nesten alle spill kunne bruke 8-kjerner Lenke til kommentar
C.. Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Selvfølgelig! Man er litt mer forbrett på fremtiden, men jeg velger uansett å tro at i5 vil kunne klare å holde seg høyt oppe på listen en god stund til, så det er på ingen måte et dårlig kjøp. Så klart, ønsker man å bruke litt mer penger er ikke valget vanskelig, vil man spare litt penger å få nærmest samme ytelse i spill per dags dato går man får 3570K. Det er min mening som jeg også sa i stad Endret 5. april 2013 av ChristofferRudi 1 Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Eyyy... Jeg anbefalte også i7... ,- men da er det vel en selvfølge at du ikke er en av de jeg refererte til Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Selvfølgelig! Man er litt mer forbrett på fremtiden, men jeg velger uansett å tro at i5 vil kunne klare å holde seg høyt oppe på listen en god stund til, så det er på ingen måte et dårlig kjøp. Så klart, ønsker man å bruke litt mer penger er ikke valget vanskelig, vil man spare litt penger å få nærmest samme ytelse i spill per dags dato går man får 3570K. Det er min mening som jeg også sa i stad Var ikke meningen å bli usakelig i forhold til valg av CPU og folk sine meninger, men dette svaret er nesten en ond sirkel. i7 er IMO og er heller ikke urellevant med tanke på gaming, den er mer compatibel til andre ting også, som kan være brukbart, samt at den støtter like bra (bedre) gaming potensiale. 1 Lenke til kommentar
otl Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Hei, trenger hjelp til hvilken oppgraderingspakke jeg skal kjøpe. Har i dag en Intel Q8300 Dual Core, 4 GB RAM og eVGA GTX 680. Spiller for det meste DayZ og CoD Black Ops 2 og trenger en liten oppgradering. Hvilken burde jeg kjøpe? Pris er ikke så viktig, men ønsker å få mest verdi igjen for pengene. Takk for svar. Er så variert ut i fra behov hva som gir mest igjen for pengene. Hvis en ikke skal ha multi-gpu oppsett, vil jeg tør å påstå at ett rimelig Z77 hovedkort, 8gb ram og 3570k vil gi mest igjen for pengene. Skulle jeg økt prisnivået på enkelte deler av det jeg har ramset opp ovenfor, ville jeg, (i og med at jeg helst vil unngå multi-gpu oppsett), brukt pengene på 3770k. Dette ville gitt MEG mest for pengene. Andre vil selvfølgelig ha andre meninger rundt dette. Selv om ett hovedkort koster 1500kr får jeg ikke mer fps ut av det, eller mere ytelse. Men det gjør jeg av 3770k. Tror likevell jeg hadde kjøpt 3570k, rimelig hk og 8gb ram fremfor hovedkort til 1500 og cpu til langt over 2000. Solgt dette for 7-800kr ved neste oppgradering. Da har jeg over 2100kr tilgjengelig ved neste oppgradering. Det er slik jeg får mest ut av pengene. Endret 5. april 2013 av otl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå