sLurv Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hei, trenger hjelp til hvilken oppgraderingspakke jeg skal kjøpe. Har i dag en Intel Q8300 Dual Core, 4 GB RAM og eVGA GTX 680. Spiller for det meste DayZ og CoD Black Ops 2 og trenger en liten oppgradering. Hvilken burde jeg kjøpe? Pris er ikke så viktig, men ønsker å få mest verdi igjen for pengene. Takk for svar. 1 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Jeg ville absolutt ha startet med nytt hovedkort, ny CPU og mer RAM. Dette gir mye ytelse for pengene: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=774713 Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Her har du en liten kraftpakke jeg satt opp for deg Er du ikke fornøyd med grafikkortet ditt kan du legge til det. Vil du ha gode og solide OC muligheter erstatter du CPU'n med denne Da snakker vi middag! 2 Lenke til kommentar
sLurv Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Takk så mye. Har ikke behov for kjøling, men prosessor, hovedkort og ram så bra ut! 2 Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Jepp, jeg vil bare tilføye god kjøling på prosessor forlenger levetid og stabilitet over tiden, og ikke minst. Et requirement hvis man driver med OC, men valgfritt :-) Er ikke så galt å få en feil på testen, man består da etter sist jeg sjekket Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 i7 til gaming er bare tull. Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet på den nye serien til Intel. Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 i7 til gaming er bare tull. Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet på den nye serien til Intel. Hvorfor i all verden er det tull? Lenke til kommentar
C.. Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Hvorfor i all verden er det tull? Fordi til gaming er i5 minst like god i7. Da sparer han 510,- i tillegg får han en prosessor som han eventuelt kan overclcoke etterhvert. TS vil ikke merke noe forskjell fra i5 og i7 innenfor kategorien gaming, så da er det bedre å spare de pengene. 16 GB ram er vel ganske overkill, bedre og kanskje kjøpe 8 GB nå også eventuelt oppgradere etterhvert hvis bruksområde er der. Og en ekstern ram kjøler synes jeg faktisk også bare er bortkastet, det er min mening. Ta en titt på disse eventuelt, da har du gode brikker som samtidig ser veldig bra ut! Blir så klart dyrere å kjøpte et kit til senere, men det vil nok holde lenge med 8 GB Endret 3. april 2013 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Nettopp, minst like god. ,- men jeg foretrekker i7 fremfor i5. Har heller modellen over for noen lusne hundringser, men det er jo bare IMO Sier ikke at i5 er dårlig, men det er på langt nær i7'n heller. Ta en titt på disse eventuelt, da har du gode brikker som samtidig ser veldig bra ut! Blir så klart dyrere å kjøpte et kit til senere, men det vil nok holde lenge med 8 GB Var litt trøtt i svingen da jeg plukka deler den natta, enig i ram brikkene! De du opplyste om der er det mer futt i :-) Lenke til kommentar
C.. Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Nettopp, minst like god. ,- men jeg foretrekker i7 fremfor i5. Har heller modellen over for noen lusne hundringser, men det er jo bare IMO Sier ikke at i5 er dårlig, men det er på langt nær i7'n heller. Selvfølgelig, poenget mitt er at trådstarter ønsker en best mulig maskin til spill og så klart så billig som mulig og da er i5 like god som i7 på akkurat det punktet der. Skal den brukes til for eksempel redigering av film o.l er saken annerledes. Og når man første skal kjøpe så synes jeg det er like greit at man kjøper en prosessor som man kan overcloke og da er det rundt 800,- å spare. Mulig man tror man ikke kommer til å gjøre det, men plutselig en dag sitter man der med lysten om å prøve seg frem litt å se hvordan det fungerer. Mener ikke å være vrang, men unødvendig å bruke 800,- mer på en prosessor når man ikke hadde mekret noe forskjell om man hadde spart de pengene Endret 3. april 2013 av ChristofferRudi 2 Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Selvfølgelig, poenget mitt er at trådstarter ønsker en best mulig maskin til spill og så klart så billig som mulig og da er i5 like god som i7 på akkurat det punktet der. Skal den brukes til for eksempel redigering av film o.l er saken annerledes. Og når man første skal kjøpe så synes jeg det er like greit at man kjøper en prosessor som man kan overcloke og da er det rundt 800,- å spare. Mulig man tror man ikke kommer til å gjøre det, men plutselig en dag sitter man der med lysten om å prøve seg frem litt å se hvordan det fungerer. Mener ikke å være vrang, men unødvendig å bruke 800,- mer på en prosessor når man ikke hadde mekret noe forskjell om man hadde spart de pengene Skjønner poenget ditt, men det har seg ikke alltids slik at man KUN gamer, selvom OP fremhever at det er gaming den skal brukes til kan det jo også ha seg at man driver med litt photoshop på si eller lignende, men dette er så meget inviduelt, men i og med at jeg leser at penger ikke er noe problem, er man "berget" og det er ikke akkurat snakk om million svindel. Nei, tar deg ikke for å være vrang, flott å diskutere og være litt uenige! :-) ,- men du har gode poeng! 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Det hovedkortet er også overkill for hans bruk... Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Nei, det er ikke overkill. Bedre enn at det er litt flere funksjoner og kvalitet enn å finne det billigste som passer socket, ram og pci extress.. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Hvorfor i all verden er det tull? Det er ikke tull. Flere kommende spill tar i bruk HT, bla Crysis 3/FC3. @MFleksnes: Tester viser at Hawell ikke vil ha store forbedringen i forhold til i7 3770K. BTW!!! 1 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Det er ikke tull. Flere kommende spill tar i bruk HT, bla Crysis 3/FC3. @MFleksnes: Tester viser at Hawell ikke vil ha store forbedringen i forhold til i7 3770K. BTW!!! Men Haswell-serien har ikke kommet i butikk enda, så man kan kanskje spare noen kroner. Det kan hende at man får mer ytelse/kr, aka billigere produkter for samme ytelse. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Den har mye kraftiger iGPU, minst dobbling! og yter sikkert litt bedre Klokk/Klokk mot Ivy, men tviler sterkt på at den blir billigere enn Ivy Dette HKet er mer enn nok Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Hvorfor i all verden er det tull? Nå har vell Mr. Rudi allerede besvart deg men.. Største forskjellen mellom i5 og i7 er hyperthreading og bedre intern grafikk fra CPU. Hyperthreading er ikke brukbart i spill og ingen gamer med respekt for seg selv tenker i det hele tatt på bruk av intern grafikk. Skjønner poenget ditt, men det har seg ikke alltids slik at man KUN gamer, selvom OP fremhever at det er gaming den skal brukes til kan det jo også ha seg at man driver med litt photoshop på si eller lignende, men dette er så meget inviduelt, men i og med at jeg leser at penger ikke er noe problem, er man "berget" og det er ikke akkurat snakk om million svindel. Nei, tar deg ikke for å være vrang, flott å diskutere og være litt uenige! :-) ,- men du har gode poeng! Dersom han driver med litt Photoshop på hobbybasis og ikke skal redigere unormalt store bilder er det ikke på noen som helst måte nødvendig med i7. Han har sagt han skal ha en gaming PC og da må vi gå ut fra at det er dette PCen primært skal brukes til, hvis ikke annet spesifiseres. Endret 3. april 2013 av MFleksnes 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Nå har vell Mr. Rudi allerede besvart deg men.. Største forskjellen mellom i5 og i7 er hyperthreading og bedre intern grafikk fra CPU. Hyperthreading er ikke brukbart i spill og ingen gamer med respekt for seg selv tenker i det hele tatt på bruk av intern grafikk. Dersom han driver med litt Photoshop på hobbybasis og ikke skal redigere unormalt store bilder er det ikke på noen som helst måte nødvendig med i7. Han har sagt han skal ha en gaming PC og da må vi gå ut fra at det er dette PCen primært skal brukes til, hvis ikke annet spesifiseres. Riktig, for et par mnd. siden, nå bruker flere og flere spill 8 Kjerner Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Riktig, for et par mnd. siden, nå bruker flere og flere spill 8 Kjerner For syns skyld - kom med kilder til dette slik at de som ikke har samme oversikten kan forholde seg til objektive parter Til flere av dere andre oppe i tråden: Jeg og sikkert veldig mange andre vet at forskjellen mellom i5 og i7 er minimal i de fleste spill. Men likevel, link til konkrete tester som viser dette. Tråden blir mer håndfast og synsing blir stoppet Endret 5. april 2013 av torfinns 1 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 For syns skyld - kom med kilder til dette slik at de som ikke har samme oversikten kan forholde seg til objektive parter Til flere av dere andre oppe i tråden: Jeg og sikkert veldig mange andre vet at forskjellen mellom i5 og i7 er minimal i de fleste spill. Men likevel, link til konkrete tester som viser dette. Tråden blir mer håndfast og synsing blir stoppet Crysis 3 cpu bench: http://www.dslreports.com/forum/r28031659-Crysis-3-CPU-Benchmarks-Vengeance-of-Multi-Core Finner det meste ved søk på google.no vett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå