Pizzaen Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hei! Ei venninne av meg kjøpte en 13" Macbook Pro i høst, og hun begynner å klage litt på at den er treig. Et eksempel er at når hun høyreklikker kan det komme frem "loade ikon" ved musen og at den kan stå i 5 sekunder. Jeg tenker å kjøpe en SSD til henne også montere den inni. Tror dere at dette løser problemet? Jeg tenkte også å kjøpe minne, men jeg mener å huske at hun har brukt opp alle minneplassene. Hun har 2*4GB. Jeg fant denne guiden: http://manuals.info.apple.com/en/macbook_13inch_harddrive_diy.pdf Er det vanskelig? Jeg har erfaring med å montere pc'er fra scratch, men aldri en Mac. Er det noen som har gjort det før som har noen tips? Og er det nøye med hvilken SSD jeg kjøper? Vurderer å kjøpe Samsung SSD 840 Series 120GB. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Tror MacBook pro har litt annerledes deksel enn på den manualen der, men tror det er samme greia. Skru av baksiden, finn hdd, ta den ut og sett den inn. Men søk litt om TRIM-støtte for 3-parts harddisker til Mac. Mener å ha hørt at man må gjøre noe med det Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Det er ganske basic å bytte harddisk. Skjekk ifixit.com. Tror nok den blir en del raskere med SSD enn med HDD. Det er ikke så nøye hvilken SSD, bare skjekk at den er kompatibel med OS X. Den samsung SSDen er nok en bra SSD, den har fått en del skryt. Du skriver litt forvirrende, mener du at hun har totalt 8Gb RAM, det tror jeg holder lenge for de fleste. 16 Gb kan nok bli litt overkill, men du må se hvilke behov hun har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå