Gå til innhold

Windows 9: Hvorfor man bør hoppe over Windows 8

Anbefalte innlegg

Det fungerer sjølvsagt, men det er ikkje optimalt for mus og tastatur. Du kan søke med Windows-tast, men då får du samtidig opp heile Metro-biletet, som dekker 100% av skjermen. Eg vil heller ha Win7-metoden, med eit lite vindauga nede til venstre.

At ein skal måtte dra fram Metro-vindauga for å finne fram til ting er tungvint. Dei mest brukte programma litt på oppgåvelinja, men å ha alle jamnleg brukte program der fungerer ikkje for meg. I tillegg er heile Metro-menyen tungvint å bruke i forhold til Win7. Det gjeld for så vidt ikkje berre for mus og tastatur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fungerer sjølvsagt, men det er ikkje optimalt for mus og tastatur. Du kan søke med Windows-tast, men då får du samtidig opp heile Metro-biletet, som dekker 100% av skjermen. Eg vil heller ha Win7-metoden, med eit lite vindauga nede til venstre.

At ein skal måtte dra fram Metro-vindauga for å finne fram til ting er tungvint. Dei mest brukte programma litt på oppgåvelinja, men å ha alle jamnleg brukte program der fungerer ikkje for meg. I tillegg er heile Metro-menyen tungvint å bruke i forhold til Win7. Det gjeld for så vidt ikkje berre for mus og tastatur.

Ergo, det er ikke dårlig med tastatur og mus. Men du synest det ser uvant ut, og vil ha det slik W7 fungerer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ergo, det er ikke dårlig med tastatur og mus. Men du synest det ser uvant ut, og vil ha det slik W7 fungerer.

Det er forskjellige "problem", men det er ingen tvil etter mi meining om at touch-funksjonaliteten dei introduserte har gjort det meir tungvint med mus og tastatur. Det er ikkje snakk om at det er uvant, men upraktisk. Om det har med touch å gjere veit eg ikkje, men mange menyar har og blitt dårlegare og vanskelegare å bruke enn i Win7.

Lenke til kommentar

Jeg liker personlig Windows 7 bedre, prøvde Windows 8 i 2-3 måneder, men hadde problemer med bluescreens og at internet falt ut pga mangel på stabile drivere. Greit nok dette var rett etter det kom ut og mye har kanskje blitt fikset, men har egentlig ikke noe positivt å si om det, det er Windows 7 bare med masse ubrukelige app greier jeg ihvertfall aldri brukte.

Håper Windows 9 blir bedre

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor folk klager. Dette skjer hver gang det kommer noe nytt og det et er ikke noe vanskelig å bruke Windows 8 med mus og tastatur. Fant fram alt sammen ganske kjapt, siden jeg allerede visste noe om W8 ved å ha lest noen IT nyheter visste jeg hvordan man kunne få opp kontrollpanelet, starte programmer samtidig som at man kan installere en egen startmeny fra internett.

Bare å bruke Google og så fort du vet det, så skal du se at det ikke er noe vanskelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sa ikkje at det var vanskeleg, men tungvint og unødvendig. Vista var betre enn XP og Win7 betre enn Vista, men Win8 har gått feil vei. At du må installere tredjepartsprogram seier litt om at det ikkje er så bra som det kunne vore.

Alt nytt er ikkje betre berre fordi det er nytt.

Lenke til kommentar

Sa ikkje at det var vanskeleg, men tungvint og unødvendig. Vista var betre enn XP og Win7 betre enn Vista, men Win8 har gått feil vei. At du må installere tredjepartsprogram seier litt om at det ikkje er så bra som det kunne vore.

hvis du vill ha Windows 7 så får du bruke Windows 7. Det er ikke lagd for å fungere på touch og mus, det er lagd kun for mus og hvis det er det du vil ha så bruk heller win 7. Win 8 er lagd for å fungere med begge deler så ikke forvent at det skal være skreddersydd for det du bruker. Det er lag slik at det fungerer uansett hvordan du bruker det.
Lenke til kommentar

Jeg tror nok at du som de fleste andre også har innstallert 3djeparts programvare på Windows 7 for å bøte på manglende eller dårlig funksjonalitet der også.

Men å si at pga at man "må/kan" innstallere startmeny i Win 8 så er det er dårlig OS er å bomme på mål.

Alle operativsystemer blir tweaket og tilpasset i alle bauger og kanter ettersom brukere har forskjellige prefereanser og måter å jobbe på.

At det er mulig er et pluss, ikke et minus.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker personlig Windows 7 bedre, prøvde Windows 8 i 2-3 måneder, men hadde problemer med bluescreens og at internet falt ut pga mangel på stabile drivere. Greit nok dette var rett etter det kom ut og mye har kanskje blitt fikset, men har egentlig ikke noe positivt å si om det, det er Windows 7 bare med masse ubrukelige app greier jeg ihvertfall aldri brukte.

Håper Windows 9 blir bedre

Det er da ikke operativsystemet sin feil at du får bluescreens pga manglende drivere.

Det blir som å skylde på Posten for at Komplett aldri sendte skjermkortet du bestilte.

Lenke til kommentar

Det er operativsystemet sin feil at de ikke legger til rette for at driverne til en helt normal PC skal fungere med compatibility mode elns, i det minste midlertidig.

Og siden du liker metaforer: Akkurat som å lage en ny elektronisk ting som ikke passer i strøm kontakten, legg nå idet minste med en adapter så folk kan bruke produktet ditt.

Endret av Intox
Lenke til kommentar

Vista var vel egentlig en stor skuffelse?

Tja, mye bugs i kernel og i store deler av kjørekoden etc. Windows Vista var betaen til Windows 7. Men vil si at det er mindre skuffende da dem har rettet opp mye med patcher/oppdateringer, enn Windows 8 som har (nesten) total mangel på respekt for veteranbrukerne, og Microsoft har "dummet ned" for å åpne for touchinteraksjon for touch-elskere. Dem sparket vekk ideen med å utvikle Windows 7 videre med hensyn til desktopbruk, og prøvde heller å gjemme vekk operativsystemet til fordel for touch. Windows 8 er bare Windows Phone 7 blåst opp, med merkelige ubrukelige tjenester. Startmenyen mangler, ja vet at jeg ikke er den første til å si det, men alle seriøse desktop operativsystemer har en startmeny. Windows 8 har ingen.

Endret av Silvercrow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...