BRDP Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hei Jeg skal sette opp SLI i min maskin, Jeg har Asus Gtx 680 directcu ii 4 gb og etter mange sider lest og mye videoer sett, har jeg bestemt at jeg vil kombinere det med et Msi gtx 680 lightning pga ytelse, design og muligheten til litt OC men som emne tittelen sier hvor pokker skal jeg få kjøpt dette kortet????? Har undersøkt hardware.no/prisguide og prisjakt.no og ingen har noe komme med ikke en hovedlagrene har noe antatt ankomst dato av dette kortet engang. Jeg kjekket finn.no bare for å se om noen kunne tilfeldigvis selge et brukt der men nei Ebay.com er utelukket å handle fra ettersom norske sider har samme priser INKLUDERT MVA bra gjort forhandlere:) + jeg får fine rettigheter tross alt. Så til slutt i min noe lange artikkel, er det MSI som produserer lite kort av denne typen, har kortet noe feil som har gjort at butikkene har valgt å stoppe og ta det inn, vet noen noe som kan gi en forklaring på hvorfor jeg ikke kan så vidt jeg kan se få muligheten til å skaffe meg et sånt skjermkort? Takk for alle svar Mvh BooZe Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Det virker som om MSI har avsluttet produksjon av 680 Lightning ettersom Nvidia var misfornøyde med at MSI solgte et kort som potensielt kunne levere mer ytelse enn Nvidia var fornøyd med. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Jeg ville vurdert å selge ditt GTX 680 for 2500,- og kjøpe ett Titan. Billigste Titan er nå 7282,-, mens ved kjøp av GTX680 Lightning (om du skulle få fatt på det) må ut med minst 4000,-. Prisforskjellen blir dermed ganske liten, og det kan være lurt å selge 680 nå mens det ennå er verdt noe. Kjedelig at man stadig anbefaler Titan, men det er jo et helsikes kort... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Det virker som om MSI har avsluttet produksjon av 680 Lightning ettersom Nvidia var misfornøyde med at MSI solgte et kort som potensielt kunne levere mer ytelse enn Nvidia var fornøyd med. Kjipt det gitt... Fant bare MSI GEFORCE GTX 680 OC TWIN FROZR III 2GB da jeg søkte etter Lighting... Ser ut som dem er ute av produksjon som arni skrev og blir vanskelig å få tak i med mindre om du kjøper brukt.... Endret 2. april 2013 av Slettet+412 Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 Hei igjen Min endelige konklusjon er at ja jeg selger Asus gtx 680, men jeg ønsker ikke å gå til Titan som neste kort jeg ønsker å gå opp til store bror av det jeg har nå gtx 690 lite gran billigere et titan som koster 7282 vs 7000 blank og at det gir i alle tester benchmarks jeg har sett mer resultat på de spillene jeg liker og spille + så slipper jeg å bytte PSU pga min Corsair AX 850W har ikke nok 8 pins pci-e kontakter til sli. Så siste spørsmål i saken hvilket mekre av 690 anbefaler dere meg til å gå får Asus EVGA Gainward? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 om du skal game på 1920*1080 så ville jeg gått for titan Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 om du skal game på 1920*1080 så ville jeg gått for titan Titan er det optimale valget uansett ettersom SLI og CFX bør anses som en gaffateipløsning. Angående GTX 690, så er det ingen forskjeller utenom klistremerker. 1 Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 Hei, ja jeg skal spille på 1980x1080 men kan jeg få en litt utvidet forklaring på hvorfor dere går så sterkt mot Titan? Og så lurer jeg på hvorfor du mener SlI og CFX er en jalla løsning? Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) 2 GPU-er virker ikke i alle spill, "få" spill som støtter SLI, alle spill støtter singel GPU. I tillegg har bare 690 2GB GDDR 5 RAM som kan bli for lite for noen av de nyeste titlene på markedet. Et 690 = 2x680 med 2GB GDDR 5 ram, yter så og si identisk med SLI, men tar mindre plass. Et stk. Titan yter nesten identisk og noen ganger bedre enn 690, spesielt når det overklokkes. Endret 3. april 2013 av Vebb Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 SLI og CF har sine nedsider ved at det avhhenger mer på at SLI er støttet i driverene, samt mer microstttering som gjør at ytelsen kan falle lavere enn hva en gjennomsnittelig måling av ytelse kan fange opp (max og min verdier er også gjennomsnitsmålinger). Det er noe som er anbefalt om det er ganske positivt pris-messig (som f. eks ved innkjøp av et tilsvarende GTX 680, som da koster deg kanskje 3000kr), eller om det er eneste alternativet for å få god nok ytelse. Om du skal kjøpe helt nytt, og ytelsen er såpass nærme som den er med Titan VS GTX 690, så vil strengt talt singel-GPU være mer praktisk og kunne gi noe bedre opplevelse. Jeg er potensielt veldig for SLI, men i et slikt tilfelle hvor du kjører så lav oppløsning, så kan Titan fort gi bedre opplevelse for pengene. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 2 GPU-er virker ikke i alle spill, "få" spill som støtter SLI, alle spill støtter singel GPU. I tillegg har bare 690 2GB GDDR 5 RAM som kan bli for lite for noen av de nyeste titlene på markedet. SLI funker i mer eller mindre alle spill som faktisk har bruk for det. (GPU begrenset) Så dette argumentet falt egentlig på sin urimelighet for mange mange år siden. Men at man ofte må vente noen uker før SLI-støtten blir spikret på veggen i en flunkende nytt spill. er sant. Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) SLI funker i mer eller mindre alle spill som faktisk har bruk for det. (GPU begrenset) Så dette argumentet falt egentlig på sin urimelighet for mange mange år siden. Men at man ofte må vente noen uker før SLI-støtten blir spikret på veggen i en flunkende nytt spill. er sant. Står i "" , som ikke vil i få, men "få". kunne vært annerledes formulert, my bad. Dersom en ser på laveste frap i spillet tror jeg 690 skårer dårligere enn Titan (bør sjekkes opp i). 2x670 eller 660ti vil gi mer for pengene. 2 sånne http://www.prisjakt.no/product.php?p=1371681 eller http://www.prisjakt.no/product.php?p=1443585 de har 2x6pin Endret 3. april 2013 av Vebb Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 hey:) Takk for mange gode svar:D Jeg skjønner poenget med ducktaip SLI løsning. Ja ja bare å begynne å spare til Titan er OC mulig på kortet og hvor mye tror dere drivere vil øke ytelse med tid? Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 hey:) Takk for mange gode svar:D Jeg skjønner poenget med ducktaip SLI løsning. Ja ja bare å begynne å spare til Titan er OC mulig på kortet og hvor mye tror dere drivere vil øke ytelse med tid? OC og vannkjøling er mulig, en kan nok komme opp mot 1000mhz med vannkjøling og 900mhz på luft Driverne vil nok øke ytelsen litt ja, vanskelig å si noe om - Varier veldig fra spill til spill http://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_gtx_titan_overclock_guide,2.html Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Om Nvidias forrige år med driverlanseringer er noen indikasjon har Titan nådd sitt fulle potensial i dag. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 hei, bare lurte, skal du selge ditt kort nå? Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Hey:) bare lurte på om noen kunne forklare hva som gjør at Titan banker 680 for kjerne hastighet og core boost hastighet er høyere på 680 vs Titan så hva er grunnen til dette? hei, bare lurte, skal du selge ditt kort nå? . Ja skal selge det for nevnt pris over kunne du tenkt deg det? Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Vil bare si som tilleggs info nesten aldri kjørt varmt bare en stress test runde på det aldri OC eller endret på konfig til minne/ kjerne og selvfølgelig aldri hatt problemer med det Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 (endret) OC og vannkjøling er mulig, en kan nok komme opp mot 1000mhz med vannkjøling og 900mhz på luft Driverne vil nok øke ytelsen litt ja, vanskelig å si noe om - Varier veldig fra spill til spill http://www.guru3d.co...ck_guide,2.html Nå er det ingen som helst problemer med å overklokke Titan. Selv kjører jeg lett ~1170 på begge på luft! Titankorta mine. Man kan også bruke modda bios for å overklokke enda lengre. Men da bør man ha vann på det. Har vannblokker til korta, men har ikkje fått vann broa mellom korta enda. Men den er sendt fra DI heldigvis. Uten å gjøre noe som helst, så booster skjermkorta til litt over 1000mhz, noe som er helt greitt synes jeg. Titan skalerer også veldig bra per mhz, så overklokking gir en bra økning i benchmarks/spill om de er gpu begrenset. Endret 4. april 2013 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Hey:) bare lurte på om noen kunne forklare hva som gjør at Titan banker 680 for kjerne hastighet og core boost hastighet er høyere på 680 vs Titan så hva er grunnen til dette? 75% flere ALUer og TMUer, 50% mer minnebåndbredde og ROPs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå