Gå til innhold

Hvilken GTX 680-modell?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg et nytt skjermkort, og har bestemt meg for Nvidia GTX 680. Problemet er jo da at det er et helt virvar av modeller der ute. Jeg vil helst bruke PC-en min uten å måtte følge med temperaturer osv, så det er jo greit om skjermkortet er overclocket på forhånd. :) Jeg har sett litt på Asus GeForce GTX 680 DirectCU II 2 GB, men er usikker på om dette vil ta for stor plass, og hvordan det eventuelt vil gå om jeg velger å sette kjøre ett til i SLI.

Jeg er usikker på om jeg burde velge GTX 670 istedenfor, men jeg tenker det må jå være en grunn til at GTX 680 er såpass mye dyrere, eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at GTX 680 er såpass mye dyrere er fordi det er bedre, og det finnes de som er villig til å betale store summer bare for å ha det beste, men når 7970 GHz Edition og Titan begge to er kraftigere mister 680 en god del av relevansen til prislappen sin. Det er også mange som ikke leser tester av kortene, og stoler på at X80 (der X er generasjonssifferet) er det kraftigste kortet hver gang, hvorfor skal ikke Nvidia tjene ekstra penger på slike mennesker?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøper stortsett alltid de nyeste storlanseringene når det gjelder spill. I det siste har jeg spilt igjennom Crysis 3, Tomb Raider og Bioshock Inf. i 1080p kjører disse titlene bedre på GTX 680 bedre enn 7970ghz.

Crysis 3 har rast frem og tilbake, Tomb Raider kjører definitivt best på AMD, og Bioshock Infinite har ingen preferanser...

Lenke til kommentar

OK, da tror jeg at jeg går for 670. :) Den er jo faktisk så billig at jeg kanskje setter den i SLI i nær fremtid, men det er fortsatt haugevis av modeller å velge mellom.

Nå står valget mellom Gigabyte og Asus. :p Har ikke EVGA også en ganske bra modell?

Det er utrolig mye skriverier om 670 og 680 her inne på forumet. Har inntrykk av at nesten "alle" anbefaler 670 fremfor det andre da 670 kan klokkes opp til å yte nesten likt som 680.

Hentet mitt andre Asus 670(SLI) nå i kveld og gleder meg stort.

Lenke til kommentar

Bioshock Infinite krever ikkje "en dritt" Så det er egentlig det samme hva man velger for å spille dette. Eneste grunnen for at jeg kjøpte GTX 680 (3 stk) var at det ikkje fantes GTX 670 da 680 ble lansert. Hadde 670 blitt lansert samtidig med 680, hadde jeg ikkje vurdert 680 engang. Iallefall ikkje etter jeg kjøpte et 670 windforce 3 for å teste det, og det klokket til 1300mhz + lett. Men da hadde jeg allerede 3 stk 680 :hm:

Lenke til kommentar

Her er en test med nyere drivere:

http://www.hardocp.c.../5#.UV2OD8ouCf0

Bioshock Infinite krever ikkje "en dritt" Så det er egentlig det samme hva man velger for å spille dette. Eneste grunnen for at jeg kjøpte GTX 680 (3 stk) var at det ikkje fantes GTX 670 da 680 ble lansert. Hadde 670 blitt lansert samtidig med 680, hadde jeg ikkje vurdert 680 engang. Iallefall ikkje etter jeg kjøpte et 670 windforce 3 for å teste det, og det klokket til 1300mhz + lett. Men da hadde jeg allerede 3 stk 680 :hm:

Er dette de samme windforcekortene som var plaget av ustabil default klokk? =)

Bioshock inf er da ikke så lettdrevet. Betydelig mer krevende enn sammenlignbare spill som f.eks ME 3 eller Dishonored. Disse to spillene kan spilles på "alt".

Endret av Joona
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...