Kark Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 formann Jeg har tatt backup av bios til kortet som du beskriver over,men jeg skjønner ikke hvor jeg finner den "autoexec.bat" filen. jeg har laget en ferdig backup disk med flashrom og backup.bin men jeg stårfast på den siste tingen, har alerede laget en disk med flashrom og p98pro bios (det må være bios til powercolor pro) Håper du kan guide meg til hvordan jeg finner den autoexec.bat filen på backup disketten så jeg kan ha den klar hvist det ikke går med pro bios. ps jeg har prøve klokket kortet mitt til pro 380340 og kjørt aquamark03 og det gikk helt fint (41734) håper på snarlig hjelp mvh Kark Lenke til kommentar
formann Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 formannJeg har tatt backup av bios til kortet som du beskriver over,men jeg skjønner ikke hvor jeg finner den "autoexec.bat" filen. jeg har laget en ferdig backup disk med flashrom og backup.bin men jeg stårfast på den siste tingen, har alerede laget en disk med flashrom og p98pro bios (det må være bios til powercolor pro) Håper du kan guide meg til hvordan jeg finner den autoexec.bat filen på backup disketten så jeg kan ha den klar hvist det ikke går med pro bios. ps jeg har prøve klokket kortet mitt til pro 380340 og kjørt aquamark03 og det gikk helt fint (41734) håper på snarlig hjelp mvh Kark Autoexec.bat ligger på bootdisken. Alså må du lage en egen bootdisk til nettopp dette formålet. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 neida..beklager formann var jo jeg som gikk litt hart ut her. ble bare skuffet da jeg fikk ati-kortet med infenom ram.. er jo ikke din feil.. :wink: Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Alle hercules kort jeg har hørt om har kommet med Samsung ram ihvertfall. Jeg kan ikke si det samme om Sapphire og C3D. Vurderer å kjøpe meg dette kortet men ble usikker da jeg leste: http://www.databutikken.com/no/default.php...p?artId=HER9800 I så fall, hvor kjøpte du kortet ditt? Er det noen som har fått Samsung 3.3ns ram? etter som det ser ut som det er de kortene som har mest nytte av denne moddingen? Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Hvilke fordeler får jeg av å flasahe et powercolor 9800 pro til club3d bios? Selvsagt skjønner jeg oppgraderingen fra non-pro til pro, men videre derfra? Og er det verdt pengene å kjøpe en non-pro kort istedenfor fra sapphire? Lenke til kommentar
formann Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Alle hercules kort jeg har hørt om har kommet med Samsung ram ihvertfall. Jeg kan ikke si det samme om Sapphire og C3D. Vurderer å kjøpe meg dette kortet men ble usikker da jeg leste: http://www.databutikken.com/no/default.php...p?artId=HER9800 I så fall, hvor kjøpte du kortet ditt? Er det noen som har fått Samsung 3.3ns ram? etter som det ser ut som det er de kortene som har mest nytte av denne moddingen? Jeg kjøpte kortet fra norek.. alså komplett. Jeg har ikke sjekket hva slags ram det er på kortet ennå, for ramsinksa sitter VELDIG bra. Venter med å bytte dem ut til jeg skal voltmodde det, for da trenger jeg noen større sinks. Punkin Penguin: Om det hjelper å flashe et orginalt 9800Pro kort vet jeg ingenting om, men det er ikke umulig at det er forskjeller i bios som kan hjelpe deg å komme litt lenger på ram. Sjansen for at kortet klokker dårligere etterpå er ca. like stor tenker jeg. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Er det noen annen forskjell på 9800 og 9800 pro enn hastigheter på ram og gpu? Slik at den nye biosen bare setter andre hastigheter som default speed? Får man samme ytelsesforbedring ved å klokke kortet uflasha til 9800pro hastigheter? Men nok et bevis på at klokking og tweaking kan spare penger (dvs ca 600kr ifølge prisguiden. Med den tro at hightech excalibur har god ram) Lenke til kommentar
formann Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Er det noen annen forskjell på 9800 og 9800 pro enn hastigheter på ram og gpu? Slik at den nye biosen bare setter andre hastigheter som default speed? Får man samme ytelsesforbedring ved å klokke kortet uflasha til 9800pro hastigheter? Men nok et bevis på at klokking og tweaking kan spare penger (dvs ca 600kr ifølge prisguiden. Med den tro at hightech excalibur har god ram) Man får nøyaktig samme ytelse ved å kun klokke opp kortet, men i noen tilfeller så trenger man Pro bios for å kjøre ramen på 340Mhz .. dette er mest sannsynlig pga. lavere spenning til ram på noen np-bioser. Det kan også være timings som er litt anderledes. Lenke til kommentar
chil Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 funker dette fra 9600 til 9600pro også? Lenke til kommentar
john_a Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hvordan finner jeg ut hvilken ram jeg har? Lenke til kommentar
formann Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Hvordan finner jeg ut hvilken ram jeg har? Du kikker på ramrikkene chil: Ingen anelse for å være helt ærlig, men det er ikke helt utenklig. Lenke til kommentar
john_a Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Men da må jeg vel ta av kjøleribbene. Og det er jo pes... Lenke til kommentar
formann Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Men da må jeg vel ta av kjøleribbene. Og det er jo pes... Om du har kjøleribber på ramen din så må du nok det skal du være helt sikker. Hva slags kort har du? Har du prøvd å klokke ramen? og i så fall, hva er max klokk? Lenke til kommentar
AceBoss Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Sapphire Radeon 9800 np Samsung K4D263238E-GC33 300MHz 600Mbps/pin Kan dette lages til pro? Eller er minnet for dårlig?? Lenke til kommentar
formann Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Sapphire Radeon 9800 np Samsung K4D263238E-GC33 300MHz 600Mbps/pin Kan dette lages til pro? Eller er minnet for dårlig?? Det går nok helt fint.. Samsung 3.3ns er gode brikker. Har dem selv, og kan kjøre 380 uten mods. Lenke til kommentar
Miniman Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg har et stort problem... Ingen av programmene jeg har klarer å finne ut av hastigheten gfx kortet mitt kjører på... Har et sapph rad 9800np med samsung 3.3... Har prøvd ulike bioser, både pro og np... får arifacts med pro bios, men klarer ikke å klokke når kortet er np... Noen som har peiling? Lenke til kommentar
formann Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg har et stort problem...Ingen av programmene jeg har klarer å finne ut av hastigheten gfx kortet mitt kjører på... Har et sapph rad 9800np med samsung 3.3... Har prøvd ulike bioser, både pro og np... får arifacts med pro bios, men klarer ikke å klokke når kortet er np... Noen som har peiling? Prøv å se hva denne raporterer. Den funker på samme måte som coolbits. http://privat.bluezone.no/forman/Div/RadLinker0908.msi Lenke til kommentar
Miniman Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg har et stort problem...Ingen av programmene jeg har klarer å finne ut av hastigheten gfx kortet mitt kjører på... Har et sapph rad 9800np med samsung 3.3... Har prøvd ulike bioser, både pro og np... får arifacts med pro bios, men klarer ikke å klokke når kortet er np... Noen som har peiling? Prøv å se hva denne raporterer. Den funker på samme måte som coolbits. http://privat.bluezone.no/forman/Div/RadLinker0908.msi Jeg prøver å kjøre begge de filene som er der, men skjer ingenting.. Hvor skal resultatet komme? Lenke til kommentar
formann Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg har et stort problem...Ingen av programmene jeg har klarer å finne ut av hastigheten gfx kortet mitt kjører på... Har et sapph rad 9800np med samsung 3.3... Har prøvd ulike bioser, både pro og np... får arifacts med pro bios, men klarer ikke å klokke når kortet er np... Noen som har peiling? Prøv å se hva denne raporterer. Den funker på samme måte som coolbits. http://privat.bluezone.no/forman/Div/RadLinker0908.msi Jeg prøver å kjøre begge de filene som er der, men skjer ingenting.. Hvor skal resultatet komme? Om du har kjørt filen så finner du en ny tab under advanced på skjerminstillinger. ClockRate heter den. Lenke til kommentar
Miniman Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg har et stort problem...Ingen av programmene jeg har klarer å finne ut av hastigheten gfx kortet mitt kjører på... Har et sapph rad 9800np med samsung 3.3... Har prøvd ulike bioser, både pro og np... får arifacts med pro bios, men klarer ikke å klokke når kortet er np... Noen som har peiling? Prøv å se hva denne raporterer. Den funker på samme måte som coolbits. http://privat.bluezone.no/forman/Div/RadLinker0908.msi Jeg prøver å kjøre begge de filene som er der, men skjer ingenting.. Hvor skal resultatet komme? Takker så mye Forman! Må bare få si en stor takk utenom dette temaet... Du er en utrolig stor ressurs som egentlig burde fått en stor premie for alle svarene dine... Tror det er veldig mange som er enig i meg der.. Keep up the good work:) Om du har kjørt filen så finner du en ny tab under advanced på skjerminstillinger. ClockRate heter den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå