formann Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 (endret) .... Endret 25. april 2004 av formann Lenke til kommentar
vegeto Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 har du fått tak i et som har samsung minne. Lenke til kommentar
formann Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 har du fått tak i et som har samsung minne. Har ikke fjernet ram-sinks ennå, så jeg vet ikke hva slags brikker det er, men jeg klarer å kjøre 370 på ram.. så det er nok noe som er litt sprekere enn på det gamle Sapphire kortet. Skal bytte ribber snart, og da finner jeg ut hva det er for noe. poster så fort jeg vet Lenke til kommentar
vegeto Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 har du fått tak i et som har samsung minne. Har ikke fjernet ram-sinks ennå, så jeg vet ikke hva slags brikker det er, men jeg klarer å kjøre 370 på ram.. så det er nok noe som er litt sprekere enn på det gamle Sapphire kortet. Skal bytte ribber snart, og da finner jeg ut hva det er for noe. poster så fort jeg vet er det et hercules kort. Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 har du fått tak i et som har samsung minne. Har ikke fjernet ram-sinks ennå, så jeg vet ikke hva slags brikker det er, men jeg klarer å kjøre 370 på ram.. så det er nok noe som er litt sprekere enn på det gamle Sapphire kortet. Skal bytte ribber snart, og da finner jeg ut hva det er for noe. poster så fort jeg vet er det et hercules kort. Stemmer det. Hercules 3d prophet 9800 Lenke til kommentar
PoW Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 kan man ødelegge noe når man flasher? Yter kortet mer når man flasher? I f.eks. poerstrip; står d da at man har 9800PRO?? Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 kan man ødelegge noe når man flasher?Yter kortet mer når man flasher? I f.eks. poerstrip; står d da at man har 9800PRO?? Man kan ikke ødelegge noe, men om man flasher feil så kan kortet slutte å fungere frem til man får flashet det med riktig bios. Ja.. kortet yter mer. Hvorfor skulle man ellers gjøre dette? I alle programmer så vil kortet bli igjenkjent som 9800Pro av den enkle grunn at kortet blir et fullverdig Pro kort. Eneste forskjellene på non-pro og Pro kort er informasjonen som ligger i biosen, og rambrikkene. Ikke alle non-pro kort har ram som klarer å kjøre 340Mhz. Bortsett fra dette så er kortene 100% identiske. Lenke til kommentar
EC Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Et VELDIG godt tips er å først ta en backup av den gamle BIOS'en, slik at du ikke står der med skjegget fullt av postkasser om noe går galt. Skulle det verste skje, er som allerede nevnt PCI grafikk-kort din hjelp i nøden! Opplevde selv at alt gikk galt når jeg skulle flashe et grafikk-kort, og var VELDIG glad jeg hadde tatt backup - OG hadde et PCI-kort i roteskuffen. Lenke til kommentar
formann Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Et VELDIG godt tips er å først ta en backup av den gamle BIOS'en, slik at du ikke står der med skjegget fullt av postkasser om noe går galt. Skulle det verste skje, er som allerede nevnt PCI grafikk-kort din hjelp i nøden! Opplevde selv at alt gikk galt når jeg skulle flashe et grafikk-kort, og var VELDIG glad jeg hadde tatt backup - OG hadde et PCI-kort i roteskuffen. Ja, jeg burde ha nevnt dette, for så lenge han forbanna Murphy "lever" så vet man aldri hva tiden bringer. For å lage en backup av den orginale biosen så skriver man enkelt og greit: flashrom -s 0 backup.bin Om man vil lage en slags rescuedisk, så kan man legge flashrom.exe og backup.bin på en bootdisk. Legg så følgende linje til nederst i autoexec.bat: flashrom -p -f backup.bin Da kan man bare boote med disketten, og når den er ferdig etter <1min så kan man bare restarte maskinen, og kortet virker igjen. Legger dette til i guiden. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Går dette også på 9600 Serien av kort? Noen som har prvød vet sikkert? -P- Lenke til kommentar
Miniman Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 har du fått tak i et som har samsung minne. Har ikke fjernet ram-sinks ennå, så jeg vet ikke hva slags brikker det er, men jeg klarer å kjøre 370 på ram.. så det er nok noe som er litt sprekere enn på det gamle Sapphire kortet. Skal bytte ribber snart, og da finner jeg ut hva det er for noe. poster så fort jeg vet Jeg skal kjøpe meg rad9800np og jeg har tilgang for å kunne se på alle kortene de har i butikken. Er det hips om haps om det er samsung eller infenom ram? som 50/50 eller ? Takker for svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fzIYXMah Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Så, jeg kan altså spare pengene ved å heller kjøpe et vanlig 9800 kort i streden for et pro kort? Det hadde vært ganske greit! Lenke til kommentar
Miniman Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Så, jeg kan altså spare pengene ved å heller kjøpe et vanlig 9800 kort i streden for et pro kort? Det hadde vært ganske greit! Ja det kan du, og spare pengene. Men, det er viktig at du får riktig ram.. les ovenfor.. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Ingen som vet om dette går på 9600 serien av kort? Lenke til kommentar
formann Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 har du fått tak i et som har samsung minne. Har ikke fjernet ram-sinks ennå, så jeg vet ikke hva slags brikker det er, men jeg klarer å kjøre 370 på ram.. så det er nok noe som er litt sprekere enn på det gamle Sapphire kortet. Skal bytte ribber snart, og da finner jeg ut hva det er for noe. poster så fort jeg vet Jeg skal kjøpe meg rad9800np og jeg har tilgang for å kunne se på alle kortene de har i butikken. Er det hips om haps om det er samsung eller infenom ram? som 50/50 eller ? Takker for svar. Alle hercules kort jeg har hørt om har kommet med Samsung ram ihvertfall. Jeg kan ikke si det samme om Sapphire og C3D. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Har kjøpt PowerColor 9800Pro. Hvor stor er sannsynligheten får å få Samsung ram??? Lenke til kommentar
formann Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Har kjøpt PowerColor 9800Pro. Hvor stor er sannsynligheten får å få Samsung ram??? På pro kort så blir det ikke brukt Infeneon ram så vidt jeg vet. Powercolor fra komplett tror jeg har Samsung 2.8ns ram. Er temmelig sikker på at de er BBA. (Buildt By Ati). Noen utenlanske PowerColor 9800Pro har blitt levert med Hynix 2ns ram, men de har ikke funnet veien til norge tror jeg. Får man tak i et slikt kort så har man ram som er spesifisert til å kjøre 500Mhz (DDR1000) på 2.8v, man må imidlertid voltmodde kortene da de kun leverer ~2.75v orginalt. Lenke til kommentar
Kark Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg har et spørsmål om ram,Har nettop kjøpt et powercolor 9800 etter at jeg klokket mitt Gf 4 ti4600 in i "døden",hvil i fred gamle venn... Mitt ny kort`s fulle navn er Powercolor Radeon 9800 128ddr,jeg har lest litt her og sammenlignet med mitt kort og siden jeg har et "non pro" kort har jeg ikke ramkjøle ribber så det er enkelt for meg å se at jeg har Samsung ram,i user`s manual til kortet ser jeg at det er samme data på pro og non pro bortsett fra prosessor hastighet og ram hastighet. Jeg er litt redd for å klokke kortet pga ikke ram kjølere og at jeg nettop har drept mitt tidligere kort så den "bios flash" dere snakker om kan være noe for meg. spørsmål 1) Er min samsung ram ok? 2) Trenger jeg ram kjøling? hvis ja er det best med termisk limte kjølere eller holder det med den teipen de kommer med? Håper noen som har gjort dette med akkurat samme kort kan fortelle meg litt om resultatet. Mvh Kark Lenke til kommentar
mr x Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 har du fått tak i et som har samsung minne. Har ikke fjernet ram-sinks ennå, så jeg vet ikke hva slags brikker det er, men jeg klarer å kjøre 370 på ram.. så det er nok noe som er litt sprekere enn på det gamle Sapphire kortet. Skal bytte ribber snart, og da finner jeg ut hva det er for noe. poster så fort jeg vet Jeg skal kjøpe meg rad9800np og jeg har tilgang for å kunne se på alle kortene de har i butikken. Er det hips om haps om det er samsung eller infenom ram? som 50/50 eller ? Takker for svar. Alle hercules kort jeg har hørt om har kommet med Samsung ram ihvertfall. Jeg kan ikke si det samme om Sapphire og C3D. skulle vært cool om du hadde opplyst dette før,hvilket kort som hadde samsund ram... da hadde man spart både tid og penger(sporte deg før men fikk aldri svar) takk formann... Lenke til kommentar
formann Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 har du fått tak i et som har samsung minne. Har ikke fjernet ram-sinks ennå, så jeg vet ikke hva slags brikker det er, men jeg klarer å kjøre 370 på ram.. så det er nok noe som er litt sprekere enn på det gamle Sapphire kortet. Skal bytte ribber snart, og da finner jeg ut hva det er for noe. poster så fort jeg vet Jeg skal kjøpe meg rad9800np og jeg har tilgang for å kunne se på alle kortene de har i butikken. Er det hips om haps om det er samsung eller infenom ram? som 50/50 eller ? Takker for svar. Alle hercules kort jeg har hørt om har kommet med Samsung ram ihvertfall. Jeg kan ikke si det samme om Sapphire og C3D. skulle vært cool om du hadde opplyst dette før,hvilket kort som hadde samsund ram... da hadde man spart både tid og penger(sporte deg før men fikk aldri svar) takk formann... Når du spurte meg så viste jeg ikke hvilke kort som hadde samsung ram og ikke, derfor kunne jeg ikke svare deg på det spørsmålet. Om jeg ikke har svart på en PM du har sendt så beklager jeg det, men du er ikke den eneste som sender PM, og noen ganger blir det litt mye å følge med på. Selv så mener jeg å huske at jeg svarte på den. Hadde du svinget innom EFNet og lett etter meg så skal jeg vedde på at du hadde funnet meg temmelig raskt, og du kunne spurt meg der. Jeg kan desverre ikke gå å huske på alle spørsmål jeg får, og fra hvem slik at jeg han holde dem oppdatert så fort det skjer endringer og jeg vet mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå