thesinner Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hei! Jeg lurer på om noen har noen spesielle innvendinger mot å kjøpe det som for meg virker som et lite kupp, nemlig Packard Bell EasyNote LE11BZ 17.3" HD+. For meg virker det nesten litt i overkant billig med 3600 kr for denne maskinen. Den skal forøvrig brukes mest til kontorarbeid. Det jeg liker med denne, og som er viktig ved eventuelle andre forslag: - stor skjerm - tastatur med numpad - 8 GB RAM - HDMI Har Packard Bell en lei tendens til å dø tidlig eller noe sånt? Er også litt interessert i meninger om Windows 8 og hvordan det vil være å gå over til dette fra Windows 7 for en som er under gjennomsnittlig datakyndig (moren min). På forhånd takk for alle svar. Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Til den prisklassen der kan man kalle det et kupp, ja! I forhold til dine requirements :-) Siden den er billig er det noen ting som trekker den ned Treg prosessor Ikke spille vennelig pc med tanke på skjermkortet Grunnet billigere varer som er satt i maskinen din, overall rating på ca 60% etter at jeg sjekket litt rundt er det kvalifisert, ikke bra. *500 GB HDD, MEN, de gode tingene er. Du har stor skjerm, som er nice for å se på film og slikt på. Du har bra nok med ram som gir multitasking litt lettere, grunnet treg prosessor. Brukervennelig tastatur og numpad, alltid til sin fordel og full HD ofc! Ikke misforstå, jeg snakker ikke drit for ditt eventuelle kjøp, den kjører alt av video, surfing, småspill på facebook bra. Så hvis du skal ha noe bedre enn dette må du nok litt opp i pris for å utfylle minuspunktene som er satt opp! **Windows 8 ( )er IMO noe drit. Ikke brukervennelig og de har fjernet start knappen nederst til venstre, noe som gjør det veldig vanskelig å navigere seg inn til kontrollpanel og div i starten. Du vil kåle endel. ,- men du kan laste ned en addon/et program for å få det som windows 7, no problem, men det er fortsatt litt luking i blomsterbeddet før jeg mener det er stabilt. Her utfyller windows 7 alle mine krav. Windows 8 er mye mer preset og tweaking are bedre in windows 7. (Du kan ikke forandre så mye og egendefinere i forhold). Det har sine fordeler og ulemper, men jeg kommer nok til å være på Windows 7 frem til flere service packs fra 8 blir released (ser om det er noen gode forandringer) Endret 2. april 2013 av Slemdorull Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Takk for kjempefine kommentarer, Slemdorull! PC'en skal ikke brukes til spill i det hele tatt. Hvor treg er prosessoren og hvilke konsekvenser kan dette få for typiske kontoroppgaver? Hva vil det si at komponentene har en overall rating på 60%? Hurtigere slitasje og kortere levetid? Større sjanse for feil? 500 GB er mer enn nok. Windows 8 frykter jeg kan bli et problem, men om det går an å laste ned en addon som gjør brukergrensesnittet mer som Windows 7 er dette muligens en løsning på problemet. Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Anytime! Okei, håper for guds skyld ikke det :-) Processoren er i AMD e1-1200 serien Seriene fungerer slik E1-Series E1-1200 2 / 2 1.4 GHz E1-Series E1-1500 2 / 2 1.48 GHz Da ligger den rundt 1.4. Kontorarbeid vil den nok holde ut en levetid, men kan bli fort treg om den overkilles med 100 chrome tabs osv Sjeldent feil, det er slik det har blitt Ja, og den er veldig brukervennelig for installasjon. Enkelt og greit! 1 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 "Packard Bell er billigmerket til Acer. Acer er strengt tatt også et billigmerke så da skjønner du kanskje at kvaliteten ikke alltid er på topp." https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1489189 - Du kan være heldig og uheldig med alle merker så avgjørelsen blir i bunn og grunn din :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå