Gå til innhold

Hjelp til kjøp av multifunksjonsprinter, ca. 3000,-

Anbefalte innlegg

Den gamle skriveren tok kvelden, nemlig en epson stylus photo px720wd. Den kostet rundt 2000,- og var egentlig svært god, skrev ut det meste relativt fort, men kunne og skrive ut bra fotoer.

Så det jeg er ute etter er en multifunkjsonsprinter med scanning, kopiering og utskrift. Det er samme om det er en blekkskriver eller laserprinter. Den må kunne skrive ut gode bilder på fotopapir, men og være litt rask på vanlig dokumenter. Ser helst at den har både USB- og WiFi-Tilkobling.

Håper dere har noen tips eller forslag, tusen takk for all hjelp :)!

Det jeg har sett på selv er diss to:

http://www.dustinhome.no/product/5010645948/hp-laserjet-pro-200-color-mfp-m276nw/#intcmp=searchProvider_dacsa

http://www.dustinhome.no/product/5010620215/epson-workforce-wf-7525-a3/#intcmp=searchProvider_dacsa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må legge til at jeg ikke liker hp på noe produkt i verden og de er nederst under LG på laptop, men jeg fikk rabatt gjennom jobben.

Jeg er veldig fornøyd med den nå da, men bruker den bare til print og scan og kopi +wifi hjemme.

Lenke til kommentar

...Det er samme om det er en blekkskriver eller laserprinter. Den må kunne skrive ut gode bilder på fotopapir, ...

Hvis du vil skrive ut gode bilder på fotopapir, så vil du ikke ha noe laserskriver. Da vil du ha blekk.

Som andre skriver, kjøp deg en Epson igjen. Gode skrivere, gode drivere...:-)

Lenke til kommentar

Det er samme om det er en blekkskriver eller laserprinter. Den må kunne skrive ut gode bilder på fotopapir, men og være litt rask på vanlig dokumenter.

Med det kravet som jeg har uthevet, så vil jeg si at laserprinter har diskvalifisert seg. Jeg har enda til gode å se brukbare fargebilder fra en laserskriver (uansett pris).

Jeg vil nok anbefale en Canon modell; jeg har hatt både Canon og Epson skrivere, og har ikke noe godfølelse for Epson. Canon har alltid oppført seg ovenfor meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøp en Epson XP-750, dette er etterfølgeren til den modellen du hadde fra før.

Alternativt, XP-850, som er storebroren med arkmater til kopi av flere ark samtidig.

Begge disse er meeeget gode skrivere som gir deg mer av det du er vant med fra før, bare i mindre størrelse :). Billigere har blekket blitt også. Du kan helt sikkert gå for en Canon, da skal du kjøpe Pixma MG8250 - men den er stor som et fjell i forhold, og har ikke nødvendigvis bedre fotokvalitet, mer tilsvarende.

PS: Brukt uoriginale patroner på epsonskriveren din?

EDIT: Ingen av modellene du har linket til er gode. Workforceprintere er for bedrifter, og de har ikke særlig god fotokvalitet. Laser vil IKKE være til ditt bruk, som Tomsi forklarte.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Sto på elkjøp en gang for og reklamere, kunden foran meg hadde en HP-skriver som hun skulle reklamere på, kundebehandleren ville starte opp HP-skriveren for og se om han kunne se feilen, den brukte jaggumed lengre tid på å bli varm en det jeg bruker på og komme ut av senga om morgenen og jeg er relativ treg på det området :)

Lenke til kommentar

Epson er noe skit. Jeg har hatt to, og begge var defekt helt fra starten av med langsgående og tversgående striper, respektivt. Det gjør meg også rasende at jeg ikke kan bruke skannedelen på multifunksjonsskriveren fordi skriverdelen er i ustand. Multifunksjon er noe skit.

Blant blekkskrivere anbefaler jeg heller Canon. Bortsett fra fotokvalitet blir nok de fleste mer fornøyd med en laserskriver. Billigere i bruk, bedre utskriftskvalitet på tekst og bilder (når man ikke bruker fotopapir) og hundre ganger mer driftsikkert.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøp en Epson XP-750, dette er etterfølgeren til den modellen du hadde fra før.

Alternativt, XP-850, som er storebroren med arkmater til kopi av flere ark samtidig.

Begge disse er meeeget gode skrivere som gir deg mer av det du er vant med fra før, bare i mindre størrelse :). Billigere har blekket blitt også. Du kan helt sikkert gå for en Canon, da skal du kjøpe Pixma MG8250 - men den er stor som et fjell i forhold, og har ikke nødvendigvis bedre fotokvalitet, mer tilsvarende.

PS: Brukt uoriginale patroner på epsonskriveren din?

EDIT: Ingen av modellene du har linket til er gode. Workforceprintere er for bedrifter, og de har ikke særlig god fotokvalitet. Laser vil IKKE være til ditt bruk, som Tomsi forklarte.

Støtter forslaget om Epson XP-750. Jeg var skeptisk fordi det er en multifunksjonsskriver, har scanner også. Men Epson markedsfører den som en fotoskriver. Og dæggærn, beste 1600 kronene jeg har brukt på lenge. Nydelige A4 utskrifter. Det eneste nå er at dette ble så overraskende moro, å skrive ut når resultatet ble så bra, at jeg har lyst på en A3 evt A2 størrelse skriver. :)

Jeg har printet ut på Epsons eget Premium Glossy, og ILFORD Gallerie Premium Lustre 270g papir. Glossy papiret til Epson var flott, og.. glossy. Litt for mye kanskje etter min smak. Så jeg var spent da jeg prøvde Ilford lustre papiret, da jeg har lest at Epson er mest glad i sitt eget papir. Men jaggu, nå har jeg funnet mitt papir framover, det blir Ilford Gallerie Premium Lustre! :D Spesielt sort/hvitt utskriftene mine likte bedre ilford papiret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...