Gå til innhold

Jesu død og hva den betyr


lenge5

Anbefalte innlegg

ILegg merke til at ordet "helvete" ikke finnes i noen grunntekster. Der står det "Gehenna" som var søppelfyllingen i Hinnoms dal utenfor Jerusalem på Jesu tid...
Jeg vet at helvette var noe katolikkene fant på for å tjene penger på avlat, men betydningen av gehenna og helvette blir det samme, da selv jesus truet folk med helvette... Eller at de som ikke trodde på det han sto og røret om skulle havne i gehenne, der de brandt søppel, i evig tid... Omtenksom fyr denne jesus som måtte true folk til å tro på sludderet han kom med... :p Det er liksom så mye som, vel, tilsier at denne jesusen er en menneskelig oppfinnesle og ikke noen gud liksom...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at helvette var noe katolikkene fant på for å tjene penger på avlat, men betydningen av gehenna og helvette blir det samme, da selv jesus truet folk med helvette... Eller at de som ikke trodde på det han sto og røret om skulle havne i gehenne, der de brandt søppel, i evig tid... Omtenksom fyr denne jesus som måtte true folk til å tro på sludderet han kom med... :p Det er liksom så mye som, vel, tilsier at denne jesusen er en menneskelig oppfinnesle og ikke noen gud liksom...

 

 

"Det er liksom så mye som, vel, tilsier at denne jesusen er en menneskelig oppfinnesle og ikke noen gud liksom."

 

Hvem skulle funnet han opp? Ikke kirken hvertfall, han var jo mest kritisk til de religiøse på den tiden..Og tviler på at man hadde funnet opp en Gud som blir født i en stall, rir på et esel, og blir torturert på et kors. Høres ikke ut som noe mennesker ville funnet på om målet var å "dikte opp Gud, skaperen av universet" og ville vært utrolig om man skulle klare å intrikere en historisk person så godt i alle de over 400 messiasprofetiene som var lenge før Jesus kom.

Endret av Jar-of-clay
Lenke til kommentar

For det første skrev jeg ingenting om fødselsdager

Stemmer det, for det var det jeg som gjorde, og du responderte:

Det finnes dessverre eksempler som du viser til...

 

 

for det andre reagerer jeg på ordlyden din hvorpå du mener å vite mer om meg enn meg selv

Jeg mener å vite mer om deg, enn du selv gjør?!

 

Jeg snakker bare rett fra levra. At du tolker det dithen at jeg «mener å vite mer om deg, enn deg selv» må du selv stå til ansvar for.

 

Forventer du da at jeg skal ta deg seriøst?

Jeg forventer intet.

Lenke til kommentar

"Det er liksom så mye som, vel, tilsier at denne jesusen er en menneskelig oppfinnesle og ikke noen gud liksom."

 

Hvem skulle funnet han opp? Ikke kirken hvertfall, han var jo mest kritisk til de religiøse på den tiden..Og tviler på at man hadde funnet opp en Gud som blir født i en stall, rir på et esel, og blir torturert på et kors. Høres ikke ut som noe mennesker ville funnet på om målet var å "dikte opp Gud, skaperen av universet" og ville vært utrolig om man skulle klare å intrikere en historisk person så godt i alle de over 400 messiasprofetiene som var lenge før Jesus kom.

Høres dette du nevner ut som noe en gud faktisk ville ha funnet på? Jeg mener, virkelig? Forfor denne omveien liksom, når han bare, i all sin allmektighet, kunne befridd oss for denne påståtte synden uten å måtte ty til drap og urimeligheter? Nei, det er alt for mye i disse mytene og historiene som minner om at dette er funnet på, diktet opp om du vil, basert på mytene til jødene og deres såkalte "messias profetier" som du selv nevner. Ser man på historien til den kristne bibelen ser man fort hvor mye av dette som IKKE kan tilskrives noen av forfatterne bibelen selv påstår har skrevet det, så her er det nok mest sannsynlig at det meste av det er tillagt, fratrukket og "sydd" for å passe med jødemytene i skapelsen av denne jesus... Fakta er at det ikke er NOEN andre enn nettopp bibelen som nevner jesus sine bedrifter og det er ganske utrolig, når man ser hvor mye rart som faktisk ble skrevet i hans sanntid om andre, langt mindre fantastiske ting....

 

Hvorfor kalles de forresten for profetier? Hvis noen faktisk hadde mulighet til å se inn i fremtiden, noe disse mennene som fremsa disse profetiene faktisk er påstått å gjøre, ville man ikke da kunne forutsi med all tydelighet hva som ville skje, med dato og det hele og ikke bare slike halvkveide viser man finner i bibelen, som jo kan være hva som helst bare man er villig til å være like diffus i tolkningene av tåkepratet...

 

 

Og hvor vanskelig tror du det var for de som skrev bibelen og sitte å lese i jødemytene og samtidig "sy" jesus myten inn i det jødemytene sa ville hende, på det diffuse grunnlaget disse såkalte profetiene er fremsatt? De var ikke idioter den gangen heller vet du... Merkelig at til mer man leser om bibelen og dens tilblivelse til mer ser man at det står menn og ingen gud bak disse skriftene... Guden som fremstilles er rett og slett for dum til å være noen gud... Sagt rett frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jødedommen , trossamfunn bruker bare eget Talmuds bok

 

De har forkastet Messias og Bibelen.

 

Dette var den største løgnen du noen gang har kommet med. Hvis meg et eneste bevis på at jødene har kastet fra seg bibelen, og hvis meg et eneste bevis på at de har kastet fra seg troen på messias (nå må du huske på at de ikke har samme tro på hvem messias er).

 

Du vet at du havner i helvetet ifølge din egen tro på grunn av alle de falske ordene du spiller ut hele tiden.

Endret av Ascorius
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette var den største løgnen du noen gang har kommet med. Hvis meg et eneste bevis på at jødene har kastet fra seg bibelen, og hvis meg et eneste bevis på at de har kastet fra seg troen på messias (nå må du huske på at de ikke har samme tro på hvem messias er).

 

Du vet at du havner i helvetet ifølge din egen tro på grunn av alle de falske ordene du spiller ut hele tiden.

 

 

Jødiske Talmud reiser således ikke noen tvil om at Jesus ble født, men bare om at fødselen var et mirakel. Den benekter ikke at han helbredet folk og utførte andre undergjerninger, men hevder at han gjorde det ved hjelp av magi og trolldom.

 

Før apostelen Paulus ble en kristen, var han medskyldig i mordet på Stefanus. Senere prøvde han å finne anledning til å drepe flere kristne. ( apg 8: 1) Paulus forklarte : Jeg forfulgte voldsomt Guds menighet og forsøkte å utrydde den. Jeg gikk lenger i min jødedom enn de fleste jevnaldrende i mitt folk og var enda mer brennende for tradisjonene fra fedrene. ( Gal 1: 13-14 ) Ja, Paulus var oppriktig, men det gjorde ikke hans religion til den rette. Paulus tilhørte på den tiden jødiske religiøse ordning, som hadde forkastet Jesus og som derfor ble forkastet av Gud. Paulus måtte derfor skifte religion for å oppnå Guds godkjennelse.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Paulus måtte derfor skifte religion for å oppnå Guds godkjennelse.

Makan til ubekreftet sludder... :)

 

Av de tre tusen eller noe kjente religioner som vi mennesker har trodd og tror på så er det ingenting, ikke en dritt, som tyder på at kristendom er mer rett eller mer feil enn alle de andre. Men er man blind og lar seg lede av blinde så er det heller ingen mulighet for å se lyset heller... :no:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Av de tre tusen eller noe kjente religioner som vi mennesker har trodd og tror på så er det ingenting, ikke en dritt, som tyder på at kristendom er mer rett eller mer feil enn alle de andre. Men er man blind og lar seg lede av blinde så er det heller ingen mulighet for å se lyset heller... :no:

Alikevel, bruker du Jesu Kristi ord i ditt innlegg :D

 

Matt 15:14 "Bry dere ikke om dem! De er blinde veiledere for blinde. Og når en blind leder en blind, faller begge i grøfta."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det var for å referere til de som tror blindt på påstander i gamle bøker og lar seg lede av de som er like blinde IHS... Trenger ikke bibelen for å skrive noe vettug vettu, det går fint om man ikke har rotter på loftet det...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av de tre tusen eller noe kjente religioner som vi mennesker har trodd og tror på så er det ingenting, ikke en dritt, som tyder på at kristendom er mer rett eller mer feil enn alle de andre. Men er man blind og lar seg lede av blinde så er det heller ingen mulighet for å se lyset heller... :no:

Alikevel, bruker du Jesu Kristi ord i ditt innlegg :D

Matt 15:14 "Bry dere ikke om dem! De er blinde veiledere for blinde. Og når en blind leder en blind, faller begge i grøfta."

Det var for å referere til de som tror blindt på påstander i gamle bøker og lar seg lede av de som er like blinde IHS... Trenger ikke bibelen for å skrive noe vettug vettu, det går fint om man ikke har rotter på loftet det...

Nei, også gjennom deg gikk Jesu Kristi ord ut i verden, RWS :D

 

Joh 12:46 "Som lys er jeg kommet til verden, for at ingen som tror på meg, skal bli i mørket. Den som hører mine ord og ikke holder fast på dem, dømmer ikke jeg. For jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden. Den som avviser meg og ikke tar imot mine ord, har likevel en dommer: Det ordet jeg har talt, skal dømme ham på den siste dag."

 

Joh 6:63 "De ordene jeg har talt til dere, er ånd og liv"

 

:D

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Den guden din fremstår bare mer og mer stupid til mer du legger ut av det han liksom har sagt... Kan jo ikke være annet enn ren diktning denne guden din jo...

:)

Litt av noen to tusen år gamle dikt i så fall :D Å nei du, RWS du kjenner like godt som alle andre kraften i disse orden, men vil ikke gi deg og det blir som du ser din dom, rettferdige dom, for du som hele verden velger selv hvordan du skal forholde deg disse ordene du hører.

 

Joh 8:51 "Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som holder fast på mitt ord, skal aldri i evighet se døden."

 

Joh 14:23 "Den som elsker meg, vil holde fast på mitt ord, og min Far skal elske ham, og vi skal komme og bo hos ham. Den som ikke elsker meg, holder ikke fast på mine ord. Det ordet dere hører, er ikke fra meg, men fra Far, han som har sendt meg."

 

Joh 17:6 "Jeg har åpenbart ditt navn for de mennesker du ga meg fra verden. De var dine, og du ga meg dem, og de har holdt fast på ditt ord. Nå vet de at alt som du har gitt meg, er fra deg. For jeg har gitt dem de ord du ga meg, og de har tatt imot dem. Nå vet de i sannhet at jeg er gått ut fra deg, og de har trodd at du har sendt meg"

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Joh 14:23 "Den som elsker meg, vil holde fast på mitt ord, og min Far skal elske ham, og vi skal komme og bo hos ham. Den som ikke elsker meg, holder ikke fast på mine ord. Det ordet dere hører, er ikke fra meg, men fra Far, han som har sendt meg."

 

Joh 17:6 "Jeg har åpenbart ditt navn for de mennesker du ga meg fra verden. De var dine, og du ga meg dem, og de har holdt fast på ditt ord. Nå vet de at alt som du har gitt meg, er fra deg. For jeg har gitt dem de ord du ga meg, og de har tatt imot dem. Nå vet de i sannhet at jeg er gått ut fra deg, og de har trodd at du har sendt meg"

Og med disse to versene argumenterer du fortsatt for noe så usannsynlig som en treenig navnløs Gud?

Endret av sofiemyr
Lenke til kommentar

Joh 14:23 "Den som elsker meg, vil holde fast på mitt ord, og min Far skal elske ham, og vi skal komme og bo hos ham. Den som ikke elsker meg, holder ikke fast på mine ord. Det ordet dere hører, er ikke fra meg, men fra Far, han som har sendt meg."

 

Joh 17:6 "Jeg har åpenbart ditt navn for de mennesker du ga meg fra verden. De var dine, og du ga meg dem, og de har holdt fast på ditt ord. Nå vet de at alt som du har gitt meg, er fra deg. For jeg har gitt dem de ord du ga meg, og de har tatt imot dem. Nå vet de i sannhet at jeg er gått ut fra deg, og de har trodd at du har sendt meg"

 

Og med disse to versene argumenterer du fortsatt for noe så usannsynlig som en treenig navnløs Gud?

Kan du finne en eneste post hvor det har blitt argumentert for det ?

 

BTW: Hva er Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn ? :D

 

Matt 28:19 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn og lær dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende."

 

Ellers, når Jesus Kristus sier at han har åpenbart Guds navn for verden, så sikter han til sitt eget navn, ikke til Guds gammeltestamentlige navn. Det er de som har blitt kjent med Jesus Kristus som har blitt kjent med Gud. Eller med andre ord, har lært å kjenne hans navn (hans identitet)

Endret av IHS
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

 

<snip>

Som vanlig missforstår du fullstendig LiamH, tema er ikke "du skal ikke lyve" Poenget her er at skyld (synd) ikke går sammen med kjærlighet, noe du burde vite.

 

 

Er det ikke du som har misforstått IHS. Trodde tilgivelsen utslettet skyld/synd. Virker ikke som om du tror på det konseptet. Ellers kan det hende du har forsnakket deg, og angrer på hva du "nettopp skrev".

 

 

 

 

 

Som vanlig missforstår du fullstendig LiamH, tema er ikke "du skal ikke lyve" Poenget her er at skyld (synd) ikke går sammen med kjærlighet, noe du burde vite.

Hmmm.. Javel?

 

Hvor er nestekjærligheten i dine poster IHS? Elsk dine fiender står det? De sanne kristne skal kjennes igjen på sin kjærlighet for sin neste? Hvor er kjærligheten i truslene dine om helvete og svovelsjøer?

 

Hvordan mener du at dine ytringer og meninger portretterer kjærligheten i det kristne budskap?

 

 

Poenget er vel snarere at IHS driver med svovelpredikering. Noe som faktisk ikke er lovlig i Norge lengre.

 

 

Jesus Kristus døde den 14.nisan i år 33, men det var først tre og et halvt år senere at det ble gjort mulig for hedningene å bli medlemmer av den salvede, kristne menighet. Det skjedde da apostelen Peter ble sendt av sted for å forkynne Guds rike for den hedenske høvedsmannen Kornelius i Cesarea. Disse uomskårne hedninger hadde ikke på noe tidspunkt vært under loven som ble inngått ved Moses som mellommann for de var ikke på noe tidspunkt blitt tatt inn i pakten mellom Israel og Jehova Gud.

 

Da de nå ble salvede kristne, kom de derfor ikke under loven, ikke engang under De Ti Bud som var en del av denne lovpakten. De jøder som trodde på Kristus, ble på sin side frigjort fra denne loven, innbefattet den ti bud. ( Gal 4; 31 til 5: 6 )

Nja, jeg vil ikke si at Moses er noe godt forbilde. Han som ba sitt folk om å drepe sine nærmeste. 3000 døde den dagen Moses kommanderte folkedrapet.

 

Kilder:

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=moses%20murders%203000

 

 

<snip>

 

Joh 8:51 "Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som holder fast på mitt ord, skal aldri i evighet se døden."

 

Joh 14:23 "Den som elsker meg, vil holde fast på mitt ord, og min Far skal elske ham, og vi skal komme og bo hos ham. Den som ikke elsker meg, holder ikke fast på mine ord. Det ordet dere hører, er ikke fra meg, men fra Far, han som har sendt meg."

 

Joh 17:6 "Jeg har åpenbart ditt navn for de mennesker du ga meg fra verden. De var dine, og du ga meg dem, og de har holdt fast på ditt ord. Nå vet de at alt som du har gitt meg, er fra deg. For jeg har gitt dem de ord du ga meg, og de har tatt imot dem. Nå vet de i sannhet at jeg er gått ut fra deg, og de har trodd at du har sendt meg"

For meg virker dette ut som kirkelig propaganda for at man skal holdes fast av kirkemakten. Jeg tipper at det kun er kirken som har åpenbart dette?

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den guden din fremstår bare mer og mer stupid til mer du legger ut av det han liksom har sagt... Kan jo ikke være annet enn ren diktning denne guden din jo...

smile.png

Litt av noen to tusen år gamle dikt i så fall inv_biggrin.gif Å nei du, RWS du kjenner like godt som alle andre kraften i disse orden, men vil ikke gi deg og det blir som du ser din dom, rettferdige dom, for du som hele verden velger selv hvordan du skal forholde deg disse ordene du hører.

Og jeg velger å forholde meg til disse ordene, og den destruktive "kraften" i dem, som jeg ville gjort i alle slike ord med "kraft", som renspikket tull skrevet av en eller annen...

 

Skal man forholde seg til slike ord kan man like gjerne treekke det gode ut av det og la være å bruke det onde og sinnsvake i slikt, noe kristne for lengst burde ha gjort, men som de av en eller annen grunn ikke vil gjøre... at dette skal være en guds ord er tilbakevendende retorikk, selv om det gjør guden deres renspikket ond...

 

Nå foregår det LANGT mer plukk og kast i kristendom av kristne i dag enn det var før, for før i tiden var jo all denne galskapen i bibelen gangbar, folk visste jo ikke bedre enn å stole på prester og klokkere i løgnene de presenterte. De fleste kristne mener ikke lenger at steining av utro kvinner (hvorfor ikke menn også??) eller drap av homofile er OK og godt er det, men et eller annet sted i nær fremtid, i takt til mer vi vet, vil kristne måtte ta et valg, enten må de tro på dette sludderet eller de må forkaste det når plukk og kast ikke lenger er gangbart... For vi ser jo tydelig hvordan kirken og kristendom spiller seg over linja her i landet, der homohatet får kristendommen til å fremstå i sin egentlige form, som en primitiv og brutal religion som ikke har stort å gjøre i et opplyst sanmfunn bortsett fra å tilby falske håp... Og man blir oppfattet som litt snål, også med rette!!!, når man går ut og proklamerer at man er kristen og derfor faktisk setter sin lit til to tusen år gamle myter fremfor ordentlig viten og kunnskap.... Så det vil i nær fremtid være enten eller, enten er man kristen ellers så avstår man fra disse mytene, noen mellomting tror jeg vil bli vanskelig... Det er jo vanskelig nok i dag og fremstå som kristen uten at folk auto rygger vekk fra en med en bekymret mine og et overbærende smil... Så jeg skjønner de kristne som ikke vil si at de er kristne... Det er jo snart på samme nivå som å si at du er bortført av UFO...

 

Så disse mytene du har skriver IHS betyr egentlig ingenting for meg, det som betyr noe for meg er at folk er dumme nok til å tro at slike myter og fantasier og innbildninger fremdeles bør ha noe å si i samfunnet vårt. Det er jo derfor dette må bekjempes....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Den guden din fremstår bare mer og mer stupid til mer du legger ut av det han liksom har sagt... Kan jo ikke være annet enn ren diktning denne guden din jo...

smile.png

Litt av noen to tusen år gamle dikt i så fall inv_biggrin.gif Å nei du, RWS du kjenner like godt som alle andre kraften i disse orden, men vil ikke gi deg og det blir som du ser din dom, rettferdige dom, for du som hele verden velger selv hvordan du skal forholde deg disse ordene du hører.

Og jeg velger å forholde meg til disse ordene, og den destruktive "kraften" i dem, som jeg ville gjort i alle slike ord med "kraft", som renspikket tull skrevet av en eller annen...

Hm, du husket noe du hørte for to år siden (17 juli 2013) grunnlaget er dette,

 

Joh 12:47 "Den som hører mine ord og ikke holder fast på dem, dømmer ikke jeg. For jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden. Den som avviser meg og ikke tar imot mine ord, har likevel en dommer: Det ordet jeg har talt, skal dømme ham på den siste dag. For jeg har ikke talt ut fra meg selv, men Far som har sendt meg, har gitt meg befaling om hva jeg skal si og tale. Og jeg vet at hans befaling er evig liv."

 

Ordene er ikke destruktive, de har livgivende kraft.

 

Joh 6:63 "De ordene jeg har talt til dere, er ånd og liv."

Lenke til kommentar

 

 

 

Den guden din fremstår bare mer og mer stupid til mer du legger ut av det han liksom har sagt... Kan jo ikke være annet enn ren diktning denne guden din jo...

smile.png

Litt av noen to tusen år gamle dikt i så fall inv_biggrin.gif Å nei du, RWS du kjenner like godt som alle andre kraften i disse orden, men vil ikke gi deg og det blir som du ser din dom, rettferdige dom, for du som hele verden velger selv hvordan du skal forholde deg disse ordene du hører.

Og jeg velger å forholde meg til disse ordene, og den destruktive "kraften" i dem, som jeg ville gjort i alle slike ord med "kraft", som renspikket tull skrevet av en eller annen...

Hm, du husket noe du hørte for to år siden (17 juli 2013) grunnlaget er dette,

 

Joh 12:47 "Den som hører mine ord og ikke holder fast på dem, dømmer ikke jeg. For jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden. Den som avviser meg og ikke tar imot mine ord, har likevel en dommer: Det ordet jeg har talt, skal dømme ham på den siste dag. For jeg har ikke talt ut fra meg selv, men Far som har sendt meg, har gitt meg befaling om hva jeg skal si og tale. Og jeg vet at hans befaling er evig liv."

 

Ordene er ikke destruktive, de har livgivende kraft.

 

Joh 6:63 "De ordene jeg har talt til dere, er ånd og liv."

 

Nei, de har ingen "kraft" i det hele tatt så lenge de kun er ubekreftede påstander. Sannheten er at vi har forsøkt å leve etter disse påstandene i to tusen år og hva godt har kommet ut av det? Undertrykkelser, forfølgelser og drap... Nød og ufred fra dag en... Kristne har slått ihjel flere kristne enn noen andre grupper, men det er fremdeles DE som er de forfulgte...

 

700 år med krig har kristendommen resultert i her i europa, med stort og smått... Hvor mye kristendommen har ødelagt tør jeg ikke å tenke på engang, for dummere enn at man tror at løse ubekreftede påstander har noen som helst verdi blir man rett og slett ikke...

 

Det første DU og dine likesinnede bør gjøre, (og dette mener jeg!!!), er å føre beviser for disse påstandene dere kommer med. Hvis dere ikke klarer det må dere holde kjeft om dette til andre, for da er det ikke verdt noen ting for andre enn dere selv. Alt dere sitter igjen med uten bevis for disse påstandene er overbevininger om falskt håp... uten at dere engang fatter at håpet dere klamrer dere til er falskt.....

 

Det er på høy tid at slike gude fantasier blir skjøvet ut der de hører hjemme, i fantasi land... For kan ikke påstandene bevises er de ikke verdt papiret de er skrevet på engang... og ihvertfall ikke noe som andre trenger å ta hensyn til... For mitt vedkommende kan du tro på dette til krampa tar deg, du kan til og med leve etter disse påstandene såfremt det ikke går ut over andre, men jeg syntes ikke du skal gå rundt å spre slike usannheter til andre. Du burde holde deg for god til å juge til andre om slike påstander og løgner er det så lenge de ikke har beviser for seg... ikke engang etter to tusen år... Og hvorfor i all verden skal vi forholde oss til slike påstander når de mangler beviser totalt?

Endret av RWS
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Den guden din fremstår bare mer og mer stupid til mer du legger ut av det han liksom har sagt... Kan jo ikke være annet enn ren diktning denne guden din jo...

smile.png

Litt av noen to tusen år gamle dikt i så fall inv_biggrin.gif Å nei du, RWS du kjenner like godt som alle andre kraften i disse orden, men vil ikke gi deg og det blir som du ser din dom, rettferdige dom, for du som hele verden velger selv hvordan du skal forholde deg disse ordene du hører.

Og jeg velger å forholde meg til disse ordene, og den destruktive "kraften" i dem, som jeg ville gjort i alle slike ord med "kraft", som renspikket tull skrevet av en eller annen...

Hm, du husket noe du hørte for to år siden (17 juli 2013) grunnlaget er dette,

 

Joh 12:47 "Den som hører mine ord og ikke holder fast på dem, dømmer ikke jeg. For jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden. Den som avviser meg og ikke tar imot mine ord, har likevel en dommer: Det ordet jeg har talt, skal dømme ham på den siste dag. For jeg har ikke talt ut fra meg selv, men Far som har sendt meg, har gitt meg befaling om hva jeg skal si og tale. Og jeg vet at hans befaling er evig liv."

 

Ordene er ikke destruktive, de har livgivende kraft.

 

Joh 6:63 "De ordene jeg har talt til dere, er ånd og liv."

 

Nei, de har ingen "kraft" i det hele tatt så lenge de kun er ubekreftede påstander. Sannheten er at vi har forsøkt å leve etter disse påstandene ...

 

leve etter ? påstander ? hva er det du snakker om ? 

 

Når Jesus Kristus sier noe, så blir det slik, han har Guds skapende stemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...