Gå til innhold

Jesu død og hva den betyr

lenge5

Anbefalte innlegg

Vet jeg er litt ekkel med deg nå men det ideelt kristne samfunn sett ut fra et bibelsk ståsted (ja jeg vet det er en del tolkninger ute og går men nå sa jeg ideelt) vil ikke inneholde maktposisjoner i menneskelig forstand (menneske er ikke skapt til å herske over menneske) og igjen - i det samfunnet vil det heller ikke kunne eksistere hat eller intioleranse av den enkle grunn at man skal være enig om at man er uenige hvis man er i en situasjon med noen som ikke deler ens oppfatning. Det er den eneste veien til mulig fred...

Her har du det jo igjen, denne troen på kristent utopia som dere faktisk har hatt to tusen år på dere til å gjennomføre, men som har feilet hver jævla gang dere har prøvd... Og to tusen år er MER enn nok til å kunne bevise at dette religiøse utopia du her fremsetter kunne ha gått og fungert, men ingen har til nå klart det.

Og med hensyn til å være enig i uenigheter, er det ikke langt på vei der vi er i dages samfunn? Jeg kan godt være uenig med naboen i hva han holder på med jeg, og noen ganger er jeg det også, men såfremt det ikke direkte er til hindre for meg så lar jeg ham holde på jeg...

Vis meg et eneste eksempel på et teokrati, altså en stat som lever etter gudelige regler og lover, der folk faktisk har det bra? Kan du det? Nei, for det eksisterer ingen stat der gudelige lover og regler er bestemmende som er gode og hvorfor det? Er det fordi mennesker ikke klarer å forholde seg til urimelige lover og regler, gitt at de alt for ofte ikke flukter med vår natur, eller er det bare uvilje blandt folk i disse teokratiene?

Det går fint an å leve uten det du mener er "sannheter" fra gamle myter og legender og "sannheter" gitt av imaginære og høyst usynlige guder men noen av disse "sannhetene" og gudene er ikke så på bærtur som man skulle tro og det er kanskje derfor Bibelen oppfordrer en til å "prøve selv for å se" om det funker... :)

Ja, populært kallt plukk og kast... For det er jo det dette er når kristne hater og forfølger homofile, for å steine kvinner med to stoffer på kroppen vet de ikke er lov, selv om det også er pålagt dem av bibelen..

Jeg er faktisk meget glad for at det ikke er noen kristne som faktisk lever etter bibelen i dag, det ville jo vært helt fullt av kristne i fengslene våre da og kristendom ville vært forbudt og forbud er og blir jeg aldri noen tilhenger av... Bedre å opplyse enn å forby...

For hvordan VET du hvem lov du skal følge og hvem du ikke skal følge? Følger det med en fasitt så fort du blir frelst eller hva? Syntes det virker mistenkelig som om dere kristne velger de lovene som er gangbare i samfunnet til enhvert tid jeg, der dere før bedrev heksebrenning og hugget av hoder på folk som ikke bekjennte seg jesus driver dere nå eksorsisme og misjonerer på gata... Så dere er vel som kua dere også tenker jeg, snur ræva den veien det blåser fra liksom og tilpasser visvaset etter hva som passet i de samfunnene dere er i... For det er ihvertfall ikke omvent, det må du også ha fått med deg..

Jeg har vært kristen en gang og fikk da høre at jeg skulle bruke den hjernen som gud hadde skapt meg med... Jeg gjorde det og endte opp som ateist.. ironisk ikke sant ? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva svarte han når han ble spurt om hva som var det viktigste budet fra Gud? Hvilke bud sto over alle andre bud? Det er ingen illustrasjon...

Du burde ta et personlig dypdykk i forståelsen av hva som er forskjellen på et prinsipp og en lov...

Han ble ikke spurt "hva som var det viktigste budet fra Gud" han ble spurt "hvilket bud er det største i loven"

Matt 22:36 "«Mester, hvilket bud er det største i loven?» Han svarte: «‘ Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand.’ Dette er det største og første budet."

De kristne er satt fri fra loven og dets forskrifter, sofiemyr

og har fått et nytt bud fra sin Herre Jesus Kristus

Joh 13:34 "Et nytt bud gir jeg dere: Dere skal elske hverandre. Som jeg har elsket dere, skal dere elske hverandre."

Trenger du andre eksempel enn hvor elsket alle dine meddebattanter her må føle seg av deg?...

Hvordan følte Jesus Kristus debattanter seg ? Du har ikke forstått Jesu Kristi og de kristnes kjærlighet, sofiemyr fordi du ikke har opplevd den. Og den kan selvsagt ikke oppleves i et diskusjons forum på nettet.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvordan følte Jesus Kristus debattanter seg ? Du har ikke forstått Jesu Kristi og de kristnes kjærlighet, sofiemyr fordi du ikke har opplevd den. Og den kan selvsagt ikke oppleves i et diskusjons forum på nettet.

Herregud, snakk om å labbe i det gang på gang.... Ikke før han er ferdig med å predikere for oss stakkars gudløse går IHS løs på andre kristne som han mener ikke innehar den rette kristne troen (hans egen såklart)...

Du er en stakkaslig kristen når du ikke er sterkere i troen enn at du må ut å kritisere andre kristne....

Men i det minste så understreker du mitt poeng her, for hvordan skal det bli fred i verden med kristendom når dere ikke engang klarer å holde fred dere i mellom engang? Jeg undres på om noen klarer å gi et svar på det....

• Liker 2
Lenke til kommentar

Herregud, snakk om å labbe i det gang på gang.... Ikke før han er ferdig med å predikere for oss stakkars gudløse går IHS løs på andre kristne som han mener ikke innehar den rette kristne troen (hans egen såklart)...

Jeg er mer og mer sikker på at han driver med trolling for å bli lagt merke til og for å skape konflikter der han er i sentrum. Han mener sikkert mye av det svada han skriver, men adferden, selektiviteten, diskusjonsteknikken, aggressiviteten, arrogansen etc. mistenker jeg for å være med overlegg.

Negativ oppmerksomhet er for stakkarslige sjeler bedre enn ingen oppmerksomhet.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Jehovas vitner er ikke noe mer kristne en deg, RWS

Jehovas vitner er ikke noe mer kristne en deg, RWS

Jehovas vitner driver ikke politikk, makt, militær , rasisme , treenighet, helvete, flagghilsen, bilde i tilbedelsen og ikke være venn med verden.

Jehovas vitner er en organisert enhet eller gruppe av mennesker som har innvigd seg til å gjøre den allmektige Guds vilje under ledelse av hans Sønn, Kristus Jesus.

Jesaja 43:10-12 : Dere er mine vitner lyder Jehovas utsagn, ja min tjener som jeg har utvalgt for at dere skal kjenne og ha tro på meg og for at dere skal forstå at jeg er den samme. Før meg ble ingen Gud formet og etter meg er det fortsatt ingen. Jeg er Jehova og for uten meg er det ingen frelser.......

Endret av lenge5
Lenke til kommentar

Og for dem er ikke du kristen heller. Har du tenkt over det? For alle andre religioner og avgreninger er det du som er avgudsdyrkeren - akkurat slik du ser på alle andre.

Jehovas vitner driver ikke politikk, krig , helvete

Det er bare logisk at det skulle finnes en sann religion. Det er i overensstemmelse med den kjensgjerning at den sanne Gud ikke er uordens Gud , men fredens Gud. ( 1.kor 14: 33 )

Lenke til kommentar

Jehovas vitner driver ikke politikk, makt, militær , rasisme , treenighet, helvete, flagghilsen, bilde i tilbedelsen og ikke være venn med verden.

Du Jehovas vitner vil at deres regjeringen skal overta regjeringsmakten (politikk og makt) Jehovas vitner ønsker alle som ikke er Jehovas vitner drept i en storkrig (militære) Jehovas vitner flest har psykiske problemer (sjelen er i helvete) Jehovas vitners bilder er i deres bøker og blader.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Disse romerne tilba mange guder og dyrket dem indirekte ved hjelp av avgudsbilder av forskjellige materialer. Romernes tilbedelse av de mystiske guder er det for lengst slutt på og de vakre statuene av deres guder og gudinner er bare antikviteter i vår tids museer.

Lenke til kommentar

Disse romerne tilba mange guder og dyrket dem indirekte ved hjelp av avgudsbilder av forskjellige materialer. Romernes tilbedelse av de mystiske guder er det for lengst slutt på og de vakre statuene av deres guder og gudinner er bare antikviteter i vår tids museer.

Der kristendom også kommer til å havne... For hva skjer med guder ingen tror på lenger? Jepp, du tippet riktig, de blir glemt...

... og på den glemselens søppel haug er jesus og kristendommen snart også, er bare et spørsmål om tid til flere og flere ser hva religion er og avfeier deres påstander som noe vi ikke trenger... Bare vent å se...

Lenke til kommentar

Du Jehovas vitner vil at deres regjeringen skal overta regjeringsmakten (politikk og makt) Jehovas vitner ønsker alle som ikke er Jehovas vitner drept i en storkrig (militære) Jehovas vitner flest har psykiske problemer (sjelen er i helvete) Jehovas vitners bilder er i deres bøker og blader.

Dette inlegget er så proppfullt av faktafeil at jeg er glad at det blir stående slik at de øvrige her ser hvilket nivå du ligger på IHS... Hvis du vil ha mer faktabasert skyst å fare med så ligger ALLE vår litteratur på jw.org

Et kjernepunkt i vår lære er at det finnes intet helvete hvor folk pines - det er en metafor på alternativet til liv som da er tilintetgjørelse. "Storkrigen" som i Bibelen kalles Harmageddon fordi det er det geografiske stedet hvor det siste slaget står er behørlig beskrevet i Biblen og kan vel neppe misforstås - selv med manglende leseevne og forståelsesnivå?

Hva har forøvrig bilder og blader med saken å gjøre?

Der kristendom også kommer til å havne... For hva skjer med guder ingen tror på lenger? Jepp, du tippet riktig, de blir glemt...

... og på den glemselens søppel haug er jesus og kristendommen snart også, er bare et spørsmål om tid til flere og flere ser hva religion er og avfeier deres påstander som noe vi ikke trenger... Bare vent å se...

Meget godt poeng RWS...

Er det ikke betimelig i den sammenheng å notere seg at på tross av alle anstrengelser for å ødelegge eller fjerne Bibelen så har den holdt stand i 3500 år...?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

RWS: Hvorfor gidder du bruke tiden på de håpløse menneskene her? La de få krange seg imellom, samt la de kaste bort livet sitt med å tilbe gamle skrifter som har null relevanse for tiden vi lever i.

Det synes jeg er et godt spørsmål

Lenke til kommentar

RWS: Hvorfor gidder du bruke tiden på de håpløse menneskene her? La de få krange seg imellom, samt la de kaste bort livet sitt med å tilbe gamle skrifter som har null relevanse for tiden vi lever i.

Noen er jo nødt til å gjøre jobben med å røske dem ut i opplysnings tiden, ikke sant? :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men trenger det å ta flere år? Noen må en nødt til å avse som et "lost case" når man diskuterer det samme som man gjorde flere år tilbake. Det er jo de samme tingene som blir sakt nå se jeg, som når jeg kikket her flere år siden i andre lignende tråder.

IHS klarer ikke føre en ordentlig diskusjon, så når han fremdeles kjører samme diskusjonsteknikk som han gjorde for flere år tilbake, så ser jeg ikke noe håp for at han skal forbedre seg, eller skifte måten han ser på livet sitt på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vet det er tilfelle med IHS, men vi har faktisk hatt mennesker her inne som kom hit som guds ord fra landet som vi faktisk klarte å omvende til å se "lyset" og det syntes jeg er bra. Må aldri gi opp vet du :)

Nå frekventerer jeg langt mindre her inne enn jeg gjorde da, nå er det som regel bare korte innhopp og det er det... Skriver fort vet du, blir sånn når man sitter og skriver på PC så og si hele dagen (Dølle rappoerter da...) :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hvorfor gidder noen bruke tid her inne? Det hadde vært interessant å vite motivene til de som deltar her. Hva er det som driver oss til å sitte her inne og diskutere? :)
For min del så er det mest oppgitthet over manglende info om min trosretning (JV) hvorav de som vet minst ser ut til å mene mest. Er ikke her av forkynnelsesårsaker men hovedsaklig for ihvertfall PRØVE å oppklare noe av den massive feiloppfatningen av hva vi faktisk tror på.

Burde ikke være nødvendig - alt ligger på jw.org men ser ingen problem med at en som er uinteressert i stoffet ikke gidder å lese - skjønner ikke hvorfor den samme kategorien mennesker da gidder å kommentere noe de a) ikke egentlig kan noe om b) ikke interesserer seg for og c) oppfatter som idioti... :)

Endret av sofiemyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...