Gå til innhold

Jesu død og hva den betyr

lenge5

Anbefalte innlegg

leve etter ? påstander ? hva er det du snakker om ? 

Når Jesus Kristus sier noe, så blir det slik, han har Guds skapende stemme.

Dette står i bibelen, det er ikke bevist noe av det og er derfor påstander. Ingen vits i å følge løse ubekreftede påstander fra en påstått primitiv og sinna gud IHS... Like lite som det er noen vits i å høre hva allaah, manitou, tor og odin etc har å si, det er bare løse påstander det også...

Og det sier faktisk ikke så rent lite at ingen kristen, fra verdens største religion, har klart å føre et eneste bevis for disse påstandene... Ikke så mye som et kvart bevis engang... Det er fremdeles bare påstander, påstander vi aldri skulle ha dratt inn over oss fra begynnelsen av...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<snip>

Hm, du husket noe du hørte for to år siden (17 juli 2013) grunnlaget er dette,

Joh 12:47 "Den som hører mine ord og ikke holder fast på dem, dømmer ikke jeg. For jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden. Den som avviser meg og ikke tar imot mine ord, har likevel en dommer: Det ordet jeg har talt, skal dømme ham på den siste dag. For jeg har ikke talt ut fra meg selv, men Far som har sendt meg, har gitt meg befaling om hva jeg skal si og tale. Og jeg vet at hans befaling er evig liv."

Ordene er ikke destruktive, de har livgivende kraft.

Joh 6:63 "De ordene jeg har talt til dere, er ånd og liv."

Jeg kan selvfølgelig aldri bli sikker i noe som er støvete og gammel og svunnen "materie".

MEN, dette konseptet om å utnevne noen du ikke kan ta og føle på, det må jo være en av de største lurerikunster som finnes. Jeg tipper det er kirken som har utnevnt at Far sa at "Jeg/Jesus" skulle si det og det. Slik at det på den måten låner "kraft" av noe, og blir en oppblåst greie, som egentlig og mest sannsynligvis er noe korrupte løgner.

<snip>

Samme konsept med "å låne kraft fra noe stort og oppblåst, som man ikke kan ta og føle på".

Guds stemme du liksom. Du kunne like gjerne ha byttet ordet/begrepet, med kirkens stemme. Det er kirkeskapt, ganske tydelig spør du meg.

<snip>

<snip>

Skal man forholde seg til slike ord kan man like gjerne treekke det gode ut av det og la være å bruke det onde og sinnsvake i slikt, noe kristne for lengst burde ha gjort, men som de av en eller annen grunn ikke vil gjøre... at dette skal være en guds ord er tilbakevendende retorikk, selv om det gjør guden deres renspikket ond...  <snip>

Nja. Jeg skal ikke love noe som helst. Men jeg liker heller vitenskapens begrep om energi. Energi er ikke forgjengelig, og kan kun omskapes til en annen form for energi.

Så dersom det ynkelige lille mennesket jeg måtte være, kunne vært i stand til å suge til meg den negative energien, og bruke den positivt. Det måtte vært noe fint det. (Det er bare så jæævlig vanskelig)

Om man kan famle seg til et begrep på det du forteller om RWS. Så er det muligens "harmonisering". Det er visst blitt et poppis-ord i moderne statlige uttalelser i media. Problemet med staten, det er at om den har en dårlig fungerende avdeling, så hjelper det ikke å forsøke å lappe og fikse på noe som allerede er ødelagt. Nei, da må man fornye seg.

Bongavgift og harmonisering = BULLSHIT !!

Rikstoto prøvde seg med bruk av poppis-ordet,

men det falt altså i dårlig jordsmonn. Når man ikke har vilje til å endre seg.

Da hjelper det ikke å låne ord og bruke det i et forsøk om et harmoniseringsløft av selskapet.

Det blir bare like flyktig som gass. En ekstra sur type gass!

Sikter faktisk litt til hvor skakkjørt Rikstoto er blitt, eksempelvis. Altså et spillselskap som er skakkjørt så til de grader. Men, nå har de fått inn en muuuuuligens mer kompetent styreleder. Det finnes sikkert liknende eksempler utover Rikstoto's gjøren og laden.

Småspiller litt på hest i ny og ne jeg altså.  :)

Som spiller så er det bare forferdelig å se på Rikstoto forfalle fra sidelinjen. direktør Dørum bør gå av snarest!

Endret av G
Lenke til kommentar

Dette står i bibelen, det er ikke bevist noe av det og er derfor påstander. Ingen vits i å følge løse ubekreftede påstander fra en påstått primitiv og sinna gud IHS... Like lite som det er noen vits i å høre hva allaah, manitou, tor og odin etc har å si, det er bare løse påstander det også...

Og det sier faktisk ikke så rent lite at ingen kristen, fra verdens største religion, har klart å føre et eneste bevis for disse påstandene... Ikke så mye som et kvart bevis engang... Det er fremdeles bare påstander, påstander vi aldri skulle ha dratt inn over oss fra begynnelsen av...

Jesus Kristus er og har den høyeste makten RWS

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det blir det samme som å påstå at Manchester United er best, også kommer det et medlem fra en sekt som du liker å kalle det for som påstår at Liverpool er best.

Endret av G
Lenke til kommentar

Makten hvor da? Så langt er den "makten" kun blitt tvunget på oss av det kristne bakkemanskapet til denne sinnaguden, uten at denne guden, som i GT skravlet villig vekk med alt som var og ga ordre hit og dit over en lav sko, har sagt et eneste kvekk... Ikke så mye som et pip har denne guden din sagt og noen makt har han derfor ikke, gitt at denne guden mest sannsynlig ikke finnes andre steder enn i fantasien sin og dine likesinnede...

Så hvor er den makten hen? For jeg og alle andre skjønner at den dagen ingen lenger tror på denne guden så er det over og ut med den guden... Den makten du snakker om er KUN påført oss uskyldige av folk som fantaserer om denne guden, det er all "mekt2 denne guden noensinne vil ha... Stopper vi kristne så stopper vi effektivt "makten" til denne guden også, for så langt er denne guden kun et fantasi produkt og fantasi produkter har ingen makt... Er like redd for denne gudens makt som jeg er for supermann og spiderman... De har heller ingen makt...

Lenke til kommentar

Makten hvor da? Så langt er den "makten" kun blitt tvunget på oss av det kristne bakkemanskapet til denne sinnaguden, ...

Gjentatte ganger sier du Gud er sint ? Dette er faktisk bare ditt bilde av Gud, alle de som har gått inn gjennom den trange porten inn i himmelriket ser at Gud er blid som solen.

Lenke til kommentar

Gjentatte ganger sier du Gud er sint ? Dette er faktisk bare ditt bilde av Gud, alle de som har gått inn gjennom den trange porten inn i himmelriket ser at Gud er blid som solen.

Sinnagud? Neida, han er dum også...

"Og alle ville dyr og alt fe og alle fugler og alt kryp som det kryr av på jorden, art etter art, gikk ut av arken.

Noah bygde et alter for Herren, og han tok noen rene dyr og noen rene fugler og ofret brennoffer på alteret.  Og Herren kjente den behagelige duften. Da sa Herren i sitt hjerte: «Jeg vil aldri mer forbanne jorden for menneskets skyld, selv om menneskehjertet vil det onde fra ungdommen av. Aldri mer vil jeg drepe alt som lever, slik jeg nå har gjort."

Det var kun to av hvert slag på båten og det første denne steindumme sinnaguden gjør er å fyre opp et par av de rene dyrene og utrydde arten fordi han syntes lukten av brente dyrelik er behagelig? I sannhet en fryktelig primitiv, dum og brutal gud, en sinnagud...

For sinna er han....

Men hvis dere ikke hører på meg og ikke holder alle disse budene, 15 hvis dere forakter forskriftene mine og har avsky for mine lover, så dere ikke holder alle budene mine, men bryter min pakt, 16 da skal jeg for min del gjøre dette mot dere: Jeg straffer dere med redsler, med tæring og feber, så øynene slukner og livskraften svinner. Til ingen nytte skal dere så kornet deres; fiendene deres skal spise det. 17 Jeg vil vende meg mot dere, og dere skal bli slått av fienden. De som hater dere, skal herske over dere, og dere skal flykte selv om ingen forfølger dere.

18 Hvis dere likevel ikke hører på meg, vil jeg tukte dere sju ganger så hardt for syndene deres. Jeg knuser den stolte makten deres. Himmelen over dere lar jeg bli som jern og jorden under dere som bronse. 20 Dere skal bruke opp kreftene til ingen nytte, for landet deres skal ikke gi sin grøde, og trærne i landet skal ikke bære frukt.

21 Hvis dere setter dere opp mot meg og ikke vil høre på meg, slår jeg dere sju ganger så hardt for syndene deres. Jeg sender ville dyr mot dere. De skal røve barna deres, drepe feet og gjøre dere få i antall, så veiene deres blir øde.

Overgi nå de gudløse mennene i Gibea til oss, så vi kan drepe dem og utrydde det onde fra Israel

Alt dette fant jeg, 112 treff, da jeg søkte på DREPE i bibelen.no....

Sinnagud og ikke så rent lite dum heller...

Egentlig helt utrolig at kristne vil fremstille guden sin som den draps maskinen han fremstår som i helvparten av deres bibel... Man MÅ jo rygge tilbake i terror og vemmelse over ikke bare det grusomme denne guden steller i stand, men også hvor ufattelig lite gjennomtenkt denne guden hadde vært om disse skriftene hadde vært sanne... Kanskje ikke så rart at de som skrev den kristne halvparten av denne boka prøvde å dempe denne kjempesinna og brutale ørken guden, men de klarte ikke å innbilde oss at denne guden klarer å løse sine problemer uten vold og drap da...

Og er det ikke merkelig at gud måtte voldta en ung uskyldig kvinne for å lage seg jesusen sin? Hvorfor lagde han ikke bare sønnen av leire og støv og blåste liv i det? Det ville jo vært like mye menneske hvis man skal tro på skapelses berettningen...

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bibelen lærer at Jesus hadde en førmenneskelig tilværelse i åndeverdenen sammen med Jehova Gud og at han frivillig gikk med på at Gud overførte hans livskraft til jorden , hvor han ble født som et fullkomment menneske.

Mens han var her på jorden talte Gud fra himmelen og sa: Dette er min Sønn. (Matt 3:17 ) Bibelen sier at Jesus ble sendt til jorden for å tjene den lidende menneskehet og gi sitt liv for at menneskene skulle kunne bli befridd for sykdom og død.

Den sier at hans himmelske Far etter hans død oppreiste ham som en åndeskapning. Bibelen viser at Kristus nå hersker i himmelen som konge og at Gud ved ham om kort tid vil innføre varig fred og gjøre det mulig for dem som tror på ham, å vinne evig liv i sunnhet og lykke.

Lenke til kommentar

Bibelen viser at Kristus nå hersker i himmelen som konge og at Gud ved ham om kort tid vil innføre varig fred og gjøre det mulig for dem som tror på ham, å vinne evig liv i sunnhet og lykke.

Lykke til med det falske håpet, for det er alt bibelen er i stand til å gi deg i så fall... Det er faktisk bare skriblerier gjort av trangsynte og ignorante menn i en bok, ikke noe som faktisk er godt bevist og dermed sant.-...

Lenke til kommentar

Overgi nå de gudløse mennene i Gibea til oss, så vi kan drepe dem og utrydde det onde fra Israel

Alt dette fant jeg, 112 treff, da jeg søkte på DREPE i bibelen.no....

Sinnagud og ikke så rent lite dum heller...

Egentlig helt utrolig at kristne vil fremstille guden sin som den draps maskinen han fremstår som i helvparten av deres bibel... Man MÅ jo rygge tilbake i terror og vemmelse over ikke bare det grusomme denne guden steller i stand, men også hvor ufattelig lite gjennomtenkt denne guden hadde vært om disse skriftene hadde vært sanne... Kanskje ikke så rart at de som skrev den kristne halvparten av denne boka prøvde å dempe denne kjempesinna og brutale ørken guden, men de klarte ikke å innbilde oss at denne guden klarer å løse sine problemer uten vold og drap da...

Og er det ikke merkelig at gud måtte voldta en ung uskyldig kvinne for å lage seg jesusen sin? Hvorfor lagde han ikke bare sønnen av leire og støv og blåste liv i det? Det ville jo vært like mye menneske hvis man skal tro på skapelses berettningen...

En del gode poenger der må jeg si.

Slik jeg ser det er bibelen nok et oppspinn for å tekkes befolkningen, men kanskje også for å validere bruk av grusom makt fra jødenes side, da på sine egne (blant sine egne), samt overfor konkurrerende stammer som de må føre krig mot.

Jeg ser på de gamle jødene på den måten at de lagde seg en behagelighetsmyte, for å kunne ture fram så brutalt som de gjorde.

Det kan jo virke som om alle stammer var brutale på den tiden. Men, kanskje jødene var de mest brutale av dem alle, i hånd av guden sin? De har ihvertfall nitidig dokumentert all galskapen de drev på med, det er det jo INGEN TVIL OM.  :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

Egentlig helt utrolig at kristne vil fremstille guden sin som den draps maskinen han fremstår som i helvparten av deres bibel...

Alle vet at Jesus Kristus (Gud) ikke var eller er noen draps maskin, RWS og at han var mot gamletestamentets fremstilling av Gud.

Lenke til kommentar

Egentlig helt utrolig at kristne vil fremstille guden sin som den draps maskinen han fremstår som i helvparten av deres bibel...

Alle vet at Jesus Kristus (Gud) ikke var eller er noen draps maskin, RWS og at han var mot gamletestamentets fremstilling av Gud.

Siden alle vet dette hvorfor har de ikke rett og slett kuttet ut GT i sin helhet da? Og hvorfor påstår du at gud har endret seg når bibelen er veldig klar på at gud IKKE endrer seg? Hvem juger, du eller bibelen?

Ikke for det, det står jo i bibelen at gud aldri kan bli sliten også, men han måtte likevel hvile seg den syvende dagen... Hvorfor tror du på disse skriftene når de er så fulle av jug IHS?

Lenke til kommentar

Siden alle vet dette hvorfor har de ikke rett og slett kuttet ut GT i sin helhet da? Og hvorfor påstår du at gud har endret seg når bibelen er veldig klar på at gud IKKE endrer seg? Hvem juger, du eller bibelen?

Ikke for det, det står jo i bibelen at gud aldri kan bli sliten også, men han måtte likevel hvile seg den syvende dagen... Hvorfor tror du på disse skriftene når de er så fulle av jug IHS?

Gamle Testament er med som en kontrast, RWS for å vise hva jødene trodde, før de kristne kom. 

Lenke til kommentar

Gamle Testament er med som en kontrast, RWS for å vise hva jødene trodde, før de kristne kom. 

Som vanlig svarer du ikke på spørsmålet når paradokser blir pekt ut for deg, da velger du som vanlig å hoppe til nye påstander...

Saken er den at GT må være med, for å vise de troende hva de liksom skal bli frelst fra, arvesynden... At du syntes GT er møl endrer ikke det som står der... Og hvor står de ti bud hen IHS? Er de i "kontrast" de også?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som vanlig svarer du ikke på spørsmålet når paradokser blir pekt ut for deg, da velger du som vanlig å hoppe til nye påstander...

Saken er den at GT må være med, for å vise de troende hva de liksom skal bli frelst fra, arvesynden... At du syntes GT er møl endrer ikke det som står der... Og hvor står de ti bud hen IHS? Er de i "kontrast" de også?

Ja også gamle testamentes bud og forskrifter er tilbakelagt, RWS

Lenke til kommentar

Så NT er skrevet av mennesker gjennom "den hellige ånd", mens GT er ikke det?

Som du sikkert skjønner ville ikke GT inneholdt uriktige fremstillinger hvis den var skrevet under innflytelse av "den hellige ånd". Alt dette er dermed bare skrevet av helt vanlige mennesker uten noen forbindelse til "høyere makter". Da kan vi vel uten problemer se bort fra skapelsesberetningen, kjemper, Moses og de ti bud, Noah's ark etc etc?   ;)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

De kristne har fått påbud om å feire minnet om kristi død.. denne minnehøytiden kalles også Herrens aftensmåltid. ( 1.kor 11:20 ) Hva er det som er så viktig med denne høytiden. Når og hvordan skal den feires? Jehovas vitner i 2013 faller årsdagen for Jesu død på tirsdag 26.mars etter solnedgang kl. 19.00. Jesus Kristus innstiftet denne høytiden i år 33 den kvelden da den jødiske påsken ble feiret. Påsken ble feiret bare en gang i året på den 14.dagen i den jødiske måned nisan. For å regne seg fram til den riktige dagen tok jødene tydeligvis utgangspunkt i vårjevndøgn, da dag og natt er like lang. Den nymåne som var synlig nærmest vårjevndøgn markerte begynnelsen til nisan. Påsken kom 14 dager senere etter solnedgang.

Etter at Jesus hadde feiret påsken sammen med apostlene , sendte han ut Juda Iskariot og innstiftet så Herrens aftensmåltid. Denne minnehøytiden skulle erstatte den jødiske påsken og skulle derfor feires en gang i året. I Matteus står det: Jesus tok et brød og etter at han hadde uttalt en velsignelse brøt han det og gav det til disiplene og sa: Ta, spis. dette betyr mitt legeme. Han tok også et beger og etter at han det til dem og sa: Drikk alle av det og sa: Drikk alle av det for dette betyr mitt blod, paktens blod som skal utløses til gagn for mange til tilgivelse for synder. ( Matt 26:26-28 )

Noen tror at Jesus forvandlet brødet til sitt bokstavelige legeme og at han forvandlet vinen til sitt blod. Men Jesu legeme var fortsatt intakt da han sendte rundt dette brødet. Hvis Jesu apostler virkelig hadde spist av hans bokstavelig legeme og drukket hans blod, ville det ha vært kannibalisme og et brudd på Guds lov. Lukas 22: 20 sa Jesus: Dette beger betyr den nye pakt i kraft av mitt blod som skal utløses til gagn for dere. Ble dette begeret den nye pakt bokstavelig talt. Det kunne det umulig bli for en pakt er jo en avtale, ikke en konkret ting som en kan ta og føle på. Både brødet og vinen er derfor bare symboler.

Brødet er et symbol på kristi fullkomme legeme. Jesus brukte et brød som var blitt til overs etter påskemåltidet. Brødet var bakt uten surdeig, uten gjær.( 2.Mos 12:8 ) Bibelen bruker surdeig som symbol på synd eller forderv. Det passer derfor godt at det usyrende brødet står for det fullkomme, syndfrie legemet som Jesus ofret. Rødvinen står for Jesu blod. Dette blodet gjør den nye pakt gyldig. Jesus sa at hans blod ble utløst til tilgivelse for synder. Mennesker kan altså bli rene i Guds øyne og kan bli tatt med i den nye pakt med Gud. Denne pakten eller avtalen gjør det mulig for 144 000 trofaste kristne å komme til himmelen. Der skal de gjøre tjeneste som konger og prester til velsignelse for hele menneskeheten ( Jorden )

ham er herren.la oss ete ham.la oss drikke hams blod.

Lenke til kommentar

ham er herren.la oss ete ham.la oss drikke hams blod.

Som jeg har sagt en stund så er ikke kristendommen noe annet enn en primitiv, brutal og temmelig forvirret overtro..  :)

PS Det skrives hans, ikke hams... Hms er noe helt annet  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...