midgard Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Hei Jeg har et lite nettverk bestående av en win2K server, Linux mandrake 9.1, og en laptop med windows XP. Jeg har også en ADSL-router og en 4 ports D-link Broadband Router. D-link er satt opp med DHCP og win2K server er satt opp med DNS. Kan jeg da bruke Linuxboxen som webserver? Lenke til kommentar
pian Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Svaret er ja. Men du tenker kanskje på å hoste et domene eller noe i den duren? Da må du i så fall få fikset fast IP og endret dns-pekere til domenet til deg ... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 eller du kan registrer deg på www.no.ip.com der får du "gratis" domene og et lite program som oppdaterer DNS oppføringen hos dem regelmessig, i tilfelle du skifter IP... Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Svaret er ja. Men du tenker kanskje på å hoste et domene eller noe i den duren? Da må du i så fall få fikset fast IP og endret dns-pekere til domenet til deg ... err... nei. det enkleste er å bruke no-ip.com, og deretter bruke en smart ting som kalles alias. la oss si du eier midgard.com, så skaffer du deg f.eks midgard.no-ip.com hos noip, og så aliaser du domenet midgard.com til midgard.no-ip.com. da bruker midgard.com ip'en som midgard.no-ip.com peker til. Mao. ikke bry deg om det pian sa om fast ip. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå