Anzure Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hei. Jeg trenger hjelp, jeg sitter fast med at jeg ikke får importert min database på 7,2GB i phpmyadmin. Vet noen hvordan man gjør det med store filer? Er det et spesiellt program? Lenke til kommentar
Mez Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Bruk mysqldump via cli/kommandolinje. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Bruk mysqldump via cli/kommandolinje. strengt tatt så får du vel ikke importert med mysqldump ... siden TS ikke vil si HVA det er som ikke går, så må vi bare gjette oss til at det er http-opplasting av en 7,2GB sql-fil fra mysqldump som butter. I tilfelle kan han prøve å laste opp via f.eks. ftp og importere fila fra kommandolinja. eventuelt kan det løse seg ved å dele den opp, f.eks. som foreslått her http://shiplu.mokadd...r-easy-restore/ man finner mye mer om man googler "mysqldump split" Endret 2. april 2013 av quantum 1 Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Finnes det ingen enkel versjon for å gjøre dette? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) du kan kjøre mysqlklienten som importerer scriptet ditt lokalt på din egen pc der sqldump-scritptet ligger, så slipper du hele overføringsproblematikken. det forutsetter at du har mulighet til å koble deg opp til serveren, selvfølgelig. Endret 2. april 2013 av quantum 1 Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Takk, det sier litt mer. Hvilket mysqlklient burde jeg bruke? Jeg har brukt heidisql ganske lenge, men jeg liker det ikke så. EDIT: Prøvde nettopp å loade sql-filen med heidisql, men programmet kræsjet.. Endret 2. april 2013 av waremanu Lenke til kommentar
oyoygard Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hvilke(t) OS du kjører kan være relevant informasjon her.. Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Jeg har Windows 8 Pro 64-git og serveren jeg skal operere på er Linux Debian 6 og Windows Server 2008 R2 Standard 64-bit. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hvilket mysqlklient burde jeg bruke? du bør bruke kommandolinjeklienten mysql Lenke til kommentar
oyoygard Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Hva med MySQL Workbench da? Har egen veileder for å migrere baser. http://www.mysql.com...ucts/workbench/ Endret 2. april 2013 av oyoygard Lenke til kommentar
quantum Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Migreringsfunksjonen der er først og fremst ment å konvertere fra/til mysql og andre databaser, men den klarer sikkert fint mysql-til-mysql-migrering også. Dette er ny funksjonalitet, og vi har alt sett to verktøy som ikke klarer jobben, så jeg holder en knapp på kommandolinjeklienten her. Spesielt når det er noe man ikke får til er det enklere å forklare hva man har prøvd og få svar tilbake på hva man skal gjøre med en CLI-klient, bare å klippe og lime :o) Men det koster ingenting å prøve gui-klienter, kanskje spesielt lurt siden TS har holdt på med en gui-klient han ikke likte en tid ... Lenke til kommentar
Mez Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Bruk mysqldump via cli/kommandolinje. Svarer på min egen, mysqldump til å eksportere, og så mysql til å importere. Har selv gjort det på tilsvarende størrelse på databaser uten problemer. Dette skal da gjøres direkte på server kommandolinje. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Som Mez sa, bruk cli/kommando linje. Problemet med import funksjonaliteten i phpmyadmin er at den takler store filer veldig dårlig. C:\mysql -u <brukernavn> -p --default_character_set utf8 <tom base> < <path til sql-fil> I praksis blir dette noe slikt: C:\mysql -u admin -p --default_character_set utf8 navnet.på.den.tomme.basen.du.importerer.til < sti.til.sql.fila.du.importerer.fra Husk at dersom den opprinnelige mysql dumpen ikke oppretter en ny tom base selv, så må du gjøre det først. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Dette skal da gjøres direkte på server kommandolinje. Pointet var å unngå å måtte overføre den digre fila til server. mysql-kommandoen kan man kjøre lokalt på klienten. (Hvis man bruker mysqlimport isteden så må datafila ligge på serveren uansett om kommandoen kjøres på server eller klient.) Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Det er også stor sjanse for at databasen kan forminskes en del. For det første kan det være lurt å kjøre en optimize på alle tabellene. For det andre, er du helt sikker på at det ikke er noen temp/index/cache-tabeller som kan flushes? Et alternativ til kommandolinjen kan være http://www.mysqldumper.net/. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Det er også stor sjanse for at databasen kan forminskes en del. For det første kan det være lurt å kjøre en optimize på alle tabellene. For det andre, er du helt sikker på at det ikke er noen temp/index/cache-tabeller som kan flushes? Dette kan gjøre kildedatabasen mindre, men det påvirker ikke størrelsen på sql-scriptet som blir grenerert av mysqldump. Hvis det ikke er tilgang til å la mysql-klienten på den lokalen maskinen koble seg opp mot databaseserveren må dette skriptet lastes opp, og da kan det være lurt å pakke det sammen med gzip el. først. Endret 8. april 2013 av quantum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå