Gå til innhold

[Løst] 32" til soverommet. Trenger litt hjelp!?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer hovedsaklig disse to tv'ene:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745651

 

og

 

http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/tv-lcd-led-og-plasma/tv-32-37-tommer/andersson-led3241fdcpvr/167522.3111/

 

Jeg er også litt spent på denne tv'n:

 

http://panasonic.net/avc/viera/eu/em_lcd_spec.html

 

Jeg heller mot Samsung fordi det er Samsung, men denne Panasonicen koster litt mer, men er den verdt det? Og Andersson som er billigst hvordan er den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Panasonic og samsung er nok valget for deg, ja :)

Jeg vil si Samsung'en fordi samsung har aldri sviktet meg og har per i dag ca. den samme tv'n der, bare i et par tommer større. Vil si bildekvaliteten er like bra som panasonic.

 

Panasonic er så opptatt av å spare strøm og ny teknologi på grønn energi. Vi som bor i norge har vel råd til et par kroner til for å få utnyttet mer realistisk fargeopplevelse enn det panasonicen utgjør!

 

hvorfor samsung?

fordi det er samsung :green:

Lenke til kommentar

Panasonic og samsung er nok valget for deg, ja :)

Jeg vil si Samsung'en fordi samsung har aldri sviktet meg og har per i dag ca. den samme tv'n der, bare i et par tommer større. Vil si bildekvaliteten er like bra som panasonic.

 

Panasonic er så opptatt av å spare strøm og ny teknologi på grønn energi. Vi som bor i norge har vel råd til et par kroner til for å få utnyttet mer realistisk fargeopplevelse enn det panasonicen utgjør!

 

hvorfor samsung?

fordi det er samsung :green:

Tror nok jeg går for Samsung. Kan ikke finne ut hvorfor jeg skal betale mer for den fra Panasonic. Gidder ikke å ta en sjanse på Andersson heller så da må det bli Samsung. Samsung er til å stole på ihvertfall.

Endret av Steffen94
Lenke til kommentar

Tror nok jeg går for Samsung. Kan ikke finne ut hvorfor jeg skal betale mer for den fra Panasonic. Gidder ikke å ta en sjanse på Andersson heller så da må det bli Samsung. Samsung er til å stole på ihvertfall.

 

Riktig! Bra valg :-)

Det blir som spørsmålet mitt, jeg SKJØNNER IKKE hvorfor Apple er dyrere enn Android...

Lenke til kommentar

Vurdert philips? Jeg tenkte lenge at jeg skulle ha samsung/lg da jeg skulle kjøpe tv i vinter, men etter å ha vært i flere butikker og testa forskjellige modeller så endte jeg opp med en philips i stedet. Det har jeg ikke angret på.

 

32pfl5007t@dustin 3290

 

evt

 

32pfl4007@komplett "demo" 2625

Hva er forskjell mellom 4007 og 5007? Er det bare Hz og farge som er nytt?

Endret av Steffen94
Lenke til kommentar

samme tv; den fra pixmania er en europeisk variant. Det du kan merke forskjell på er hvis du må reklamere på den. Måten pixmania har blitt omtalt både her på forumet og ellers på nettet gjør nå i hvert fall at jeg ikke ville risikert å handle der. Ring et autorisert verksted og hør hvordan de forholder seg til garantireparasjoner på europeiske/gråimporterte tver.

Lenke til kommentar

Panasonic og samsung er nok valget for deg, ja :)

Jeg vil si Samsung'en fordi samsung har aldri sviktet meg og har per i dag ca. den samme tv'n der, bare i et par tommer større. Vil si bildekvaliteten er like bra som panasonic.

 

Panasonic er så opptatt av å spare strøm og ny teknologi på grønn energi. Vi som bor i norge har vel råd til et par kroner til for å få utnyttet mer realistisk fargeopplevelse enn det panasonicen utgjør!

 

hvorfor samsung?

fordi det er samsung :green:

 

Kikker selv på TV og har fått ett meget bra inntrykk (kun via Internett) av Panasonic WT50. Har du noe som underbygger at Panasonic sin LED-LCD har dårlig fargegjengivelse?

Lenke til kommentar

Ja, det viktigste av alt, sammenlikne med 2 øyne.

Spesifikasjonsmessig må jo da selvfølgelig ha noe med saken å gjøre

Samsung utvikler clear motion rate teknologi

Det har ikke Panasonic.

 

WT50 er et svinbra panel, og mye tyder på at årets serier fra Panasonic kan kappe gode markedsandeler fra Samsung. Fordi Samsung har levert noen gode paneler er langt fra alle like gode (gjelder forsåvidt alle de store produsentene).

 

Sistnevnte har som du sier CMR, men så har Panasonic har BLS, Philips kjører med PMR, LG med MCI også videre. Dette bør ikke være et argument, da man heller burde se på den native oppdateringsfrekvensen, som her i Norge som regel er enten 50, 100 eller 200Hz.

 

On topic:

EH5005 er et lotteri av en TV. Den leveres med 3 forskjellige paneler, hvor det beste er fra Samsung selv om jeg husker rett, mens de to andre er fra Chi Mei (panelfabrikant) og Sharp. Sistnevnte yter mye dårligere, og det er ingen annen måte å finne dette ut på enn å entre servicemenyen (du må dermed kjøpe produktet først). TVn har visstnok et godt sortnivå, men er utrolig kjip på bevegelser (den er og blir et 50Hz-panel).

 

Panasonicen du linket mener jeg heter E5Y i Norge, og er ikke særlig mye å skryte av. EH5005 til rett over to lapper er et godt kjøp, men du kommer veldig langt kvalitetsmessig om du legger i litt ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...