cadecolate Skrevet 2. april 2013 Rapporter Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Heisann Jeg står mellom to forskjellige headsett, ROCCAT Kave og Logitech G35, men er usikker på hvilken jeg skal velge. Det jeg trenger hjelp med er at Kave har 5.1 surround mens G35 har 7.1. Jeg har ingen lydkort, utenom den som sitter i min ASUS P8Z68-V Pro/3Gen hovedkort. Jeg er relativt sikker på at hovedkortet støtter 5.1 surround, men er usikker på 7.1. Så spørsmålet mitt er om 7.1 funker bra på mitt hovedkort? Er ingen ekspert, og vet forsåvidt ikke forskjellen mellom 7.1 og 5.1 Utover akkurat dette lurer jeg også på deres erfaringer med disse hodetelefonene. Tusen takk dersom dere tar tid til å hjelpe meg! EDIT: Formålet for headsettet er primært gaming og VOIP Endret 2. april 2013 av cadecolate Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 2. april 2013 Rapporter Del Skrevet 2. april 2013 Roccat er det største rælet jeg har vært borti siden exen! Logitech G35 er generelt sett et bra valg, da jeg har prøvd det ut og har ikke noe dumt å si på det! Hovekortet ditt støtter nok bare 5.1 surround Mekka en liten modul for deg som viser forskjellen. Det er vel egentlig at du har 2 flere høytalere for surround. DETTE headsettet whooper skikkelig! Kjempe fornøyd med lydkvaliteten/bassen. Samt at det blokker godt støy fra ting rundt deg (kjerringa vasker opp) osv.. Good luck 2 Lenke til kommentar
cadecolate Skrevet 2. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. april 2013 Takk for illustrasjonen, nå ga det meste mening. Så dersom jeg kjøper meg ett headsett som har 7.1 surround lyd, vil jeg bare få 5.1 surround eller stereo? Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 2. april 2013 Rapporter Del Skrevet 2. april 2013 Du vil få 5.1 surround,- men har du ikke 7.1 er det bare å ikke koble til den ene kabelen (rear). 2 Lenke til kommentar
cadecolate Skrevet 2. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. april 2013 Takker, SlemDorull! Tenker jeg lander på den du anbefaler, bare sett gode tilbakemeldinger så langt. 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. april 2013 Rapporter Del Skrevet 2. april 2013 Har selv Kave, men skulle jeg gått for et annet headset i dag ville det nok blitt G35. Solid og godt headset, både kvalitet og lydkvalitet. Skal dog sies at jeg er veldig fornøyd med Kave til prisen. Hatt mitt en god stund nå Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 2. april 2013 Rapporter Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Takker, SlemDorull! Tenker jeg lander på den du anbefaler, bare sett gode tilbakemeldinger så langt. Anytime! Ja. Det er et headset som knuste all mid forventning! :-) 7.1 surround fungerer som hånd i hanske Edit: Prøvde å kjøre det som 5.1, må nesten si at jeg ikke merker noe forskjell. Annet enn når et helikopter kommer inn bakfra på [helikopter-surround test]. så kan du vel høre det litt mer "bak" deg, men med 5.1 kommer det mer inn fra "sidene", men for all del, det merker du nesten ikke! Endret 2. april 2013 av Slemdorull Lenke til kommentar
dopus Skrevet 4. april 2013 Rapporter Del Skrevet 4. april 2013 G35 er helt ok men heller dårlig på musikk. Kjøpte meg et Denon headset til rundt 1000 lappen for musikk lytting. Det spinner ringer rundt G35 hva anngår lydkvalitet...men mangler mic da. Så til spilling er g35 helt ok, for musikk ville jeg heller funnet meg et hifi headset. Lenke til kommentar
Karbutar Skrevet 5. april 2013 Rapporter Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Kan jo kjøpe headphones og feste ein mic på dei, det er ei beidre løysning i mine auge. Men då får du ikkje 7.1. Endret 5. april 2013 av Karbutar Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 5. april 2013 Rapporter Del Skrevet 5. april 2013 Takk for illustrasjonen, nå ga det meste mening. Så dersom jeg kjøper meg ett headsett som har 7.1 surround lyd, vil jeg bare få 5.1 surround eller stereo? G35 har USB og et eget lydkort, Mange ville nok egentlig rådet deg fra å kjøpe G35, eller noen USB headset Lenke til kommentar
dopus Skrevet 5. april 2013 Rapporter Del Skrevet 5. april 2013 Usb har funket greit det, Men det har vært litt driver kluss av og til, I perioder så fikk flash video bare lyd på en av sidene. I bad company 2 var det også problemer med en del av lyden bare på høyre side, Har blit betraklig bedre nå, men driver oppdateringer er ulempen med usb headset. Logitech er jo ikke akkurat kjappest med å oppdatere softwaren sin. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 5. april 2013 Rapporter Del Skrevet 5. april 2013 Jeg har G35 nå og planlegger å bytte det snart. Har ikke hatt problemer, men jeg ville heller kjøpt et med minijack og et dedikert lydkort. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 5. april 2013 Rapporter Del Skrevet 5. april 2013 forresten."7.1" på G35 er noe software crap som emulerer 7.1, men headsettet har bare to høytaler elementer. Min personlige erfaring er at det høres falsk ut, har stort sett kun kjørt det i stereo mode. Det er i stereo mode det er best lyd, etter min mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå