Gå til innhold

Multimedialaptop med gamingpotensiale

Anbefalte innlegg

Desktopen har tatt kvelden, enig med meg selv å gå for en flyttbar desktoperstatter nå. Kjøper ikke ofte PC, driver en del med photoshop og videoredigering. Ønsker derfor en god skjerm. Dessuten er jeg en gammel "gamer" og vil ha muligheten til sporadisk spilling. Hovedprioritet er altså en kjapp multimediapc med god skjerm!

Har sett meg ut 3 alternativer, se link: Hadde tenkt å gå for ASUS, men oppdaget så MSIen. Den har bluraydrev samt bedre GPU ser det ut til, og prisen er ikke avskrekkende. Jeg vil nødig stort høyere enn 10 000 kr, gjerne lavere om noen har bedre forslag. Som sagt spiller jeg ikke ofte, men kunne tenkt meg muligheten til å spille Starcraft 2 en helg innimellom. Er det litt "overkill" av meg å kjøpe disse maskinene da?

Takker for alle innspill før jeg trykker på "kjøp" :)

http://www.komplett....2369&sku=761555

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dustinhome.no/product/5010668993/dell-inspiron-17r-ci7-2-4-8gb-1000-gt650m-fhd-17-3-w8/#intcmp=searchProvider_AutoComplete

Syns jeg selv er en av de beste allrounder maskinene med fin pris. God skjerm, godt tastatur, god ytelse, bluray, ok høyttalere og mye for pengene. Har 2 HDD plasser så du kan sette inn en SSD i etterkant selv om du ønsker.

Har en slik selv og er godt fornøyd :)

Satt opp mot asus N76VZ så mangler den bakbelyst tastatur og har litt dårligere lydsystem (asus har ekstern subwoofer). Men har bedre GPU (GDDR5 minne, asus bruker DDR3 minne til GT650M), MYE bedre touchpad og koster mindre.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Leste gjennom din "test" av denne på forumet, virker jo veldig bra! Blir en smakssak dette her. Bakbelyst tastatur er forsåvidt noe jeg kunne tenke meg. Hvordan presterer DELL i spill vs ASUSen? Og hvordan står DELL seg mtp utførelse og kvalitet? Har hørt litt forskjellig.

Takk for at du tar deg tida!

..og hvor setter du MSIen oppi alt dette? Den virker jo å ha bedre specs til nesten samme pris..

Lenke til kommentar

Selv kjøpte jeg et svensk bakbelyst tastatur til min inspiron på ebay. Er jo nesten likt ihvertfall. Norsk har jeg ikke funnet noen plass ;)

Ytelsesmessig er det ikke så store forskjeller, asusen throttler (reduserer CPU ytelse) oftere enn dell'en ved hard belastning. DDR3 vs GDDR5 har oftest ikke mer enn ca 5% ytelsesfordel, og da stort sett bare i spill som drar nytte av raskere GPU minne. Totalt sett litt i favør dell'en. Supportmessig har jeg (over tid) gode erfaringer med dell, forsåvidt gode erfaringer med asus også, men repareringstiden er mye lenger (opp mot 5 uker for asus vs en dag eller to med på stedet servicen til dell så lenge man har den garantien). Følelsesmessig så merkes det at dell har spart penger på denne inspiron, Den ser fin ut og jeg liker "honeycomb" følelsen på dekselet og rundt tastaturet. Men det er mye plastfølelse, tastaturet gir litt etter når man skriver osv, men ikke noe alarmerende på noen måter. Asusen ser nok litt penere ut, men er plast der i gården også.

MSI'en vet jeg ikke så veldig mye om, men syns den ser stygg og glorete ut. Tastatur og pekeplate får litt kritikk i tester, i tillegg er den svært støyende ved belastning og fysisk større/tyngre. Nevnes også at CPU throttler under bruk. (eks på en test: http://www.notebookc...ok.74077.0.html ) På den positive siden har MSI blant de beste høyttalersystemene, de har også gode skjermer på linje med de andre maskinene du vurderer.

Edit: GTX660M er samme som GT650M, bare klokket høyere, dette gir ca 10% ytelsesøkning i snitt.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...