jorgis Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Kodingen på MD har gått fra ATRAC (1991) til ATRAC 3.5 (1998). Det er altså ikke snakk om et lite uttenkt format. Til dere som synes at flash-baserte spillere er best: Tenk dere om! Sammenlign prisen på en MD-plate og et CF-kort. En MD-plate kan kjøpes for ca. 10 kr., og ellers har plass til like mye musikk som en CD. MD-er kan også lagres data på (ca. 140 MB), men det er ikke mye i bruk i dag. Et CF-kort (128MB) koster ca. 400 kroner, og har en lagringsplass på cirka en fjerdedel av en MD. Det sier seg selv at komprimeringen blir litt dårligere da. :wink: Dessuten har ikke MD så dårlig tålbarhet for støt/risting som dere tror. All data som leses fra MD-platen lagres i en 60 sek. bufferbrikke som stadig fylles opp igjen. Eneste minuset jeg ser ved MD kontra flashdisk er størrelsen på MD-platene. Ulempen med MD kontra iPod er det at med MD må du ta med deg de platene du vil høre på, mens du får plass til mye musikk på 10gb. Btw: Uansett hvor praktisk det er, kopierer jeg aldri fra PC, men via optisk kabel fra CD. Laaang post... Den var morsom! et 128 mb cf kort koster HELT NYTT 199 kr... Jeg kjøpte det på spaceworld... Jeg sjekket pris på komplett. Hvis du ser over, kan det lagres 140MB på en MD. Det var ganske enkelt en typo som ble fikset på etter 2 minutter. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Jasså? Lagre data, som i vanlige filer, på en MD? Høres VELDIG interessant ut, hvordan gjør jeg det? Det er mulig, men tror ikke det finnes noe interface til pc på det norske markedet. Furthermore, MiniDisc was evolved into the MD Data system and with a data capacity of 140 Mbytes and a very compact size, the MD Data system is expected to become one of the standards for removable data storage systems. Hentet fra minidisc.org Lenke til kommentar
perbe Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 jeg ville kjøpt en discman med mp3 støtte.. synes du at de vanlige discman spillerene er for store ? det finnes også noen som benytter mini-cdr, de blir nesten som mindisc i størrelse.. formatet som brukes i minidisc spillere heter ATRAC .. jeg har ikke sammelignet dette med mp3 så det er vansklig å uttale seg om hva som er best av det og mp3.. de nyeste md spillerene til sony støtter også mp3.. du har mye å velge mellom! Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Ok.. Så ikke hele teksten..Det sto visst 140 mb der. Det høres mere riktig ut. Jeg husket bare at det var noe mellom 100-150. Men hvorfor skriver du at md kan lagre 4 ganger så mye som et 128 mb cf kort? Det blir jo 512 mb, ikke 140? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Klarte å snike seg inn en alvorlig typo, og jeg så på det jeg skrev over og så at "hey, det er 4 ganger så mye!" og skrev det. Ganske tankeløst av meg. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 Jeg tror jeg kanskje vil gå for en Muvo NX. For det første trenger jeg ikke 10GB med musikk, jeg har bare 20-30 sanger jeg hører på om gangen. Og siden den er lett og liten kan jeg jogge, trene og gjøre lignende ting uten å merke den Og takker for stor respons Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Knutnh: Du fant jo den dyreste 128 mb brikken som fantes på komplett. Twinmos brikka kostet 263 kr for kort tid siden på komplett.. Det må ha gått opp noe sykt. Jeg kjøpte iallefall en kingston 128 mb på computercity for 198 kr, men det var jo tross alt et tilbud... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå