Gå til innhold

Ny pc til lett kontorarbeid/Mamut/Office

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger en ny laptop som skal brukes til vanlig mail, office og web browsing. I tillegg skal regnskapsystemet Mamut brukes. Litt usikker på hva som trengs til dette. Tenker å ha pcen ihvertfall i 4 år+. Tenker minimum i5 cpu, 4gb ram(gjerne 8 gb). Litt usikker på om jeg har behov for SSD ettersom dette bare blir en PC til regnskap/mailing/office.

Har fått tilbud om denne til kr 7000,- http://www.komplett....spx?sku=763610.

Litt usikker på om det er behov for denne ettersom design ikke har noe å si. Det som jeg ser på som positivt er bra byggekvalitet(?), og ssd. Noen som vet om Mamut krever stor lagrinsplass? Som sagt, utseende har ikke så mye å si. Får jeg en grei PC til rundt 5000kr så går jeg for det, hvis ikke er Samsungen aktuell.

mvh Per

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mamaut krever 4 GB harddiskplass og det er ikke all verden. Ikke store krav til prosessor bare at det er 2 GHZ - hvilket er litt loko spesifikasjon.

For øvrig den her er i prinsippet ganske lik den du har fått anbefalt - eneste forskjell er skjermoppløsningen + noen småting.

Skulle jeg hatt en med bedre oppløsning så hadde jeg kanskje valgt denne med full HD.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Den over er veldig aktuell. Bestemt meg for at budsjett blir +-5000kr. Andre alternativ som kan anbefales? Byggekvalitet og lang levetid > specs nesten ettersom denne kommer til å bli stående for det meste på et kontor til lette oppgaver mens jeg har en mac til privat bruk. Hva med Dell/lenovo pcer? Kvalitet vs Asus?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...