dan83 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 hei har nyrlig gjort et innkjøp av en såkalt lenspen, for å rense sensoren på mitt canon 60d. Har prøvd å blåse vekk støvet, uten hell, så derfor må jeg nå prøve med en lenspen. Men har derimot aldri renset en sensor før, så er det noe jeg eventuelt burde ta hensyn til før jeg renser sensoren? Må det være i et "støvfritt" miljø, eller går det bra i å gjøre det hjemme under normale omstendigheter? og hvordan skal man bruke pennen?Skal man bare "plukke" opp partilene eller dra den over sensoren, akkurat som om man renser feks. et objektiv? Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Man skal da ikke bruke lenspen på sensoren? Trodde da disse er til glass. Vil tro det lureste er å gjøre grundig research og se f.eks videoer på youtube der dette vises i praksis. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Det er 2 april nå Bare navnet burde få noen klokker til og kime, lens = objektiv/linse. Det du skal bruke er en sensorswab. Endret 2. april 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Til sensoren vil jeg heller anbefale swabs spesielt laget til formålet, og ikke en lenspen. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Han mener sikkert en SensorKlear II fra Lenspen som jo er for ment å rense sensoren. Fant en video http://www.youtube.com/watch?v=PvoYjFK1HtE Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Han mener sikkert en SensorKlear II fra Lenspen som jo er for ment å rense sensoren. Jeg tolket TS slik; hadde tenkt å spørre om h*n mente sensor-pen ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå