teigas123 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Laget for mangen år siden en nettside for en kompis som benytter Snews script. For å få denne siden til å funke som den skulle, litt dårlig å benytte, men fungerer i det minste, måtte en legge til en del ting i .htaccess filen. Hadde tenkt og leke meg litt med wordpress for å se om jeg kunne få til noe bedre når jeg har litt fritid. Problemet er at når jeg har lagt inn wordpress i en egen mappe som jeg kallet blogg så får jeg ikke kommet innpå den grunnet .htaccess filen i root. Sletter jeg .htaccess i root, kommer jeg inn på bloggen, men den gamle og nåverende siden fungere ikke. Så er det noe jeg kan legge til i.htaccess filen for at begge deler skal virke? Ellers må jeg nok eksperimnetere med en annen host Det står litt om access filen her, men blir ikke helt klok: http://snewscms.com/faq/faq/ adressen er www.husnes-pitstop.no til bloggen er det www.husnes-pitstop.no/blogg den gir error : Forbidden You don't have permission to access /blogg/ on this server. .htaccess filen følger under #<IfModule mod_php4.c> # php_value session.use_trans_sid 0 #</IfModule> RewriteEngine On RewriteRule ^categories/$ index.php?category=categories [L,QSA] RewriteRule ^contact/$ index.php?category=contact [L,QSA] RewriteRule ^images/$ index.php?category=images [L,QSA] RewriteRule ^login/$ index.php?category=login [L,QSA] RewriteRule ^logout/$ index.php?category=logout [L,QSA] RewriteRule ^new/$ index.php?category=new [L,QSA] RewriteRule ^rss/$ index.php?category=rss [L,QSA] RewriteRule ^unpublished/$ index.php?category=unpublished [L,QSA] RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f RewriteRule ^(.*) $1 [L] RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule ^(.*)/$ index.php?category=$1 [L] RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule ^([a-z_]+)/([^/]+)/ index.php?category=$1&title=$2 [L] RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule ^([a-z_]+)/([^/]+)/([^/]+)/ index.php?category=$1&title=$2&commentspage=$3 [L] DirectoryIndex info.php Endret 2. april 2013 av teigas123 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) 1. # Er kommentar. Dermed er de tre linjene som begynner med # kommentert ut. Kan slettes om de ikke trengs. 2. Har du faktiske mellomrom mellom linjene i filen? 3. Har du prøvd å slette siste linje? Google: directoryindex .htaccess Trenger du det? 4. For øvrig bør du lese deg litt opp på de ulike Rewrite uttrykkene og hva hvert enkelt gjør. 5. Hvis det tar for lang tid. Prøv å slette en og en linje og se om det virker. Endret 2. april 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå