Gå til innhold

Skal på mitt første seriøse jobbintervju, tips?

Anbefalte innlegg

Har enda ikke googlet meg til intervjustrategier så kom gjerne med tips om hva som forventes av meg og hva jeg kan forvente meg av spørsmål og den slags.

Har vært i intervju da jeg søkte lærlingplass i 2006 + intervju i sommer med den jobben jeg er i nå men vil ikke kalle det et seriøst intervju. Dette er et firma som leverer satellittløsninger til maritim industri i Norge og er en del av et stort internasjonalt selskap, så vil ta det litt mer seriøst for å si det slik enn den jobben jeg har nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mye man kunne sagt, men jeg lar det være med et konkret tips for nå: Sett deg inn i hva selskapet driver med. Lær deg om produkter, organisasjon, osv. Det kan være du blir stilt spørsmål om det, eller så kan du kanskje flette inn din fantastiske kunnskap om selskapet i andre svar så de ser at du virkelig er engasjert og faktisk kjenner selskapet du søker deg jobb i.

Lenke til kommentar

Eg såg tråden din og vart inspirert til å lage mi eiga, lille handbok for jobbintervju. Faren min har heldt hundrevis av jobbintervju i løpet av livet, og eg fekk informasjonen min frå han. Eg kan dele det eg har skrive. Det kan likne på ein kladd, men eg trur det er nyttig uansett.

Kvifor skal me velje deg?

Dette spørsmålet er ein invitasjon til å prate. Ein er ikkje på jakt etter nokon som seier ”akkurat no passar det godt med to års arbeid i staten” etc.. Då kan arbeidsgjevaren tenkje at intervjuobjektet er på jakt etter lettare arbeidsdagar der stillast mindre krav til dei. ”Veit ikkje” er eit svar som skal unngåast for ein kvar pris.

Kva er dine sterke sider?

Her vert det lagd merke til kva adjektiv intervjuobjekta bruker om seg sjølve. Ulike eigenskapar er nyttige i ulike situasjonar. Så her finst det ikkje noko fasitsvar. Men evne til samarbeid alltid gunstig uansett kva arbeidsgjevar ein freistar seg på (eg kjem ikkje på nokre unnatak), og eit rolig lynne er ofte gunstig det òg. Det å kunne stå framfor ei forsamling og snakke til mange menneske er noko som mange ikkje tør og kan, men som ofte er etterspurt på arbeidsplassar. Difor er det ein føremon om du presiserer at dette er noko du kan (viss du kan det). Det er bra om du kan å skrive.

Kor mykje lønn ventar du å få?

Dette er eit spørsmål som mange intervjuobjekt trur er veldig viktig. Det er ikkje naudsynt at det er sånn. Mange arbeidsgjevarar er ikkje så opptekne av lønna, til dømes offentlege arbeidsgjevarar. For andre att, kan dette vere viktig. Det er greitt å vere førebudd. Gjer litt undersøkingar får du møter opp på intervjuet. Det er ikkje direkte lett å tak i denne informasjonen, men det er ein føremon om du har oversyn over ca kva dei tener på arbeidsplassen der du søkjer. Då veit du kva du skal krevje. Arbeidsgjevaren vil helst oppretthalde eit godt, stabilt miljø på arbeidsplassen, og då set han ikkje store skilnader på lønna til dei tilsette.

Kva er det du gjer på når du ikkje er på arbeid?

Dette er eit spørsmål som vert stilt ofte, utan at eg ser nokon god grunn til det. Det er vel mest for å verte kjend. Men du kan likevel tråkke i salaten viss du gjev feil informasjon. Det er greitt om du har heilt ukontroversielle hobbyar. Einskilde arbeidsgjevarar kan vere mistruiske til folk med dyra fritidsaktivitetar. Om du til dømes seier at du går på skiferiar i Alpane eller spelar golf, må du trø varsamt med han du snakkar til. Om du er interessert i boksing, MMA eller andre smålugubre sportar, kan det òg hende at intervjuaren har meiningar om akkurat det. Kva sport gjeld, er det best om du seier du er nøkternt interessert i det lokale fotballaget ditt.

Ein må lese seg opp på arbeidsplassen og vere førebudd på spørsmål. Det syner at du har gjeve litt innsats for å få jobben. Det kan vere diskvalifiserande om du ikkje har omgrep om kva arbeidsplass du er på. Om du til dømes skal få deg jobb i fylkesadministrasjonen, og du ikkje veit om stillinga du søkjer på er i fylkesmann eller fylkeskommune, gjev det eit veldig dårlig inntrykk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Takker for svar!

Firmaet heter Inmarsat og virker særdeles spennende! Multinasjonalt selskap med uberhøy teknologi som er særdeles dagsaktuelt. Jeg er kjempegira! :D Tenk å få være en del av et slikt selskap og industri.

I dag er jeg IT-ansvarlig på en skole hvor vi holder på å fase ut alle tykke klienter til tynnklienter, får inn System Center osv så mye av min jobb vil forsvinne der + at jeg føler ikke akkurat jeg får utfordret meg nok.

Lenke til kommentar

Kva er det du gjer på når du ikkje er på arbeid?

Dette er eit spørsmål som vert stilt ofte, utan at eg ser nokon god grunn til det. Det er vel mest for å verte kjend. Men du kan likevel tråkke i salaten viss du gjev feil informasjon. Det er greitt om du har heilt ukontroversielle hobbyar. Einskilde arbeidsgjevarar kan vere mistruiske til folk med dyra fritidsaktivitetar. Om du til dømes seier at du går på skiferiar i Alpane eller spelar golf, må du trø varsamt med han du snakkar til. Om du er interessert i boksing, MMA eller andre smålugubre sportar, kan det òg hende at intervjuaren har meiningar om akkurat det. Kva sport gjeld, er det best om du seier du er nøkternt interessert i det lokale fotballaget ditt.

Grunnen til at man stiller dette er for å sjekke engasjementsnivået ditt. Dersom du har et helt annet engasjement når man snakker om hobbyen og fritidsinteressen enn når man snakker om arbeidsoppgaver kan det tyde på at engasjementet for arbeidsoppgavene ikke er de helt store. Mao en klassisk felle.

Ellers kommer du med mange gode synspunkter :)

Til trådstarter vil jeg si. Vær deg selv. Ikke lyv, men det betyr ikke at du skal legge fram problemer og utfordringer som kan være negative. Bare la vær å snakke om dem.

Lykke til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...