Selvin Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Hei! Nåværende oppsett: Asus Sabertooth Z77 i7 3770k OC 4.5Ghz Kingston DDR3 HyperX Predator 1866Mhz 16Gb Corsair VX 850W Intel 520 240Gb SSD Nåværende skjermkort så har jeg et Zotac GTX 580, som fortsatt er et godt dugandes kort, men jeg er litt sulten på noe mer, skikkelig rå kraft. Er det nødvendig nå, burde jeg vente, hva er evt. anbefalt? Vil det bli en evt. flaskehals her? Kjører ikke noe multimonitor eller noe sånt, helt plain oppsett. Brukte oppløsninger er 1920x1200 og 1920x1080 Endret 2. april 2013 av Selvin Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Tja, skal du ha noe med futt i, så må det bli GTX Titan. Men det vil jeg si er overkill med den oppløsningen du kjører. Har selv 2 x GTX 580 SLI som jeg kjører på 2560x1440 skjerm. Noen stor flaskehals har du ikke da CPU er overklokket. Når det er sagt, så er planen min å skifte til 2 x Titan i nærmeste framtid. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Når du trenger å oppgradere kommer an på når du synes ditt nåværende kort ikke er godt nok lenger. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 En mulighet er å kjøre 580 GTX i sli, men det blir litt problematisk pga. PSU. I tillegg er kortene nesten umulige å få tak i, hvis ikke jeg importerer fra USA el.l. Sli er altså uaktelt pga. PSU er for liten, den kjøpte jeg ny i høst så er ikke intressert i å bytte ut. Alternativet er enten et 690 GTX eller et Titan, hvis ikke AMD har noe tilsvarende? Ser ut som om det kanskje kan være greit å vente en stund, mitt 580 GTX er fortsatt heftig! Lenke til kommentar
warioman Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Om du skal oppgradere nå bør du gå for Titan definitivt. Vente kan du jo også gjøre Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 slik jeg ser det er dette et ganske greit valg. Mener du med rimelig sikkerhet at Titan vil gi deg nok ytelse som single card løsning så går du for dette kortet. Er det ikke det, og du mener det er sannsynlig at du ønsker å kjøpe et titan til for å kjøre SLi, så ville 690 vært et fint alternativ. Grunnen til at mange anbefaler titan er fordi du får bra ytelse, uten å måtte kjøre SLI siden dette kan gi ulike bieffekter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå