fjarle Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Forsøker de å skape designlegender?Kommentar: Samsung og Apple kjører lik design om og om igjen Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 HTC One er absolutt en slik innertier ja, en designbombe uten like! Er selv en av (de får enda?) som liker designet Apple har kjørt de siste årene, bortsett fra at det skjøre glasset bak, som nå i all sin fryd og gammen nesten er eliminert på iPhone 5. Men nå er det vel helst softwaremessig Apple trenger å friske opp etter min mening. Samsung kjører også safe med sitt design, selv om jeg ikke er noe fan av plastikken, syns jeg de små endringene man ser i designet er til det bedre i forhold til S3. Litt mere voksent design om jeg skal sette ord på det ? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Apple må "friske seg litt opp" når det kommer til iOS, men når det gjelder programvarekvaliteten så er det ikke mye å utsette på iOS, det er generelt lite feil og trøbbel, har temmelig overlegen batteristyring kontra konkurrentene per dags dato osv osv.. Problemet ser heller ut til å være at Apple totalt vegrer seg fra å gjøre noe som helst drastisk med systemet, kanskje i ren frykt for å snuble på veien? Ikke vet jeg. Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hvis Apple og Samsung forsøker å lage "designlegender", så tror jeg de gjør en stor feil. Forskjellen mellom hardwaren i dagens mobiltelefoner er så liten at det i stor grad er designet som som skiller dem. Ved å resirkulere samme design, tror jeg Apple og Samsung fort vil oppleves som lite innovative av kundene. Det er riktignok risikabelt å gjøre endringer, men man kan ikke leve på en hit til evig tid. Se bare hvordan det gikk med Motorola Razr. Sexy telefon, men etterhvert gikk man lei. Veldig lei. Den samme følelsen har jeg nå for iPhone og iOS. Samsung sitt design syntes jeg aldri var pent i utgangspunktet, men de vil heller aldri klare å lokke meg over på deres side dersom de ikke skaper noe nytt. Nå tilhører jeg riktignok også den gruppen som overhode ikke kan forstå at noen bruker penger på å kjøpe en 911. Makan til kjip bil skal man lete lenge etter, men den selger likevel. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Apple forandret jo iPhone-designen med iPhone 5. Samsung Galaxy er fortsatt like stygg som alltid. Lenke til kommentar
Digitalklokke Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Liker artikkelen! og signaturen =) Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Apple er faktisk smarte her, selv om vi andre mener at det burde vær mer utvikling i design, endring av skjerm etc. Om du har en modell som er kjent og elsket av store deler av brukermassen. Ikke bytt om på en modell som vinner, men heller ikke gå i samme fellen som Nokia gjorde med symbian. En stor fordel med like enheter, er at de kan alle brukes som produktplassering i filmer, serier etc. Folk kjenner de straks igjen. Folk idag spør som regel ikke om du har 4, 4s eller 5. De spør bare om du har iPhone. Med Samsung er enda spørsmålene s2. s3 eller snart s4? Her har Samsung litt å hente igjen på renommé. Man må følge med på resten av markedet på samme tid. Steve mente at det ALDRI skulle komme en 4" skjerm på en iPhone. Dette var alt for stort i følge han. Idag ser det ut som 4" er veldig lite, og det spekuleres allerede i når det kommer en større. Over til poenget igjen. Samsung gjør som Apple. De kjører en liten visuell oppgradering på S4 kontra S3. Dette er for å trekke inn folk i samsungbobblen. Igjen er det er veldig smart valg, selv om mange av oss spesielt interesserte vil ha noe helt nytt å fengende. Endret 2. april 2013 av Open-Source 1 Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Samsung vs iPhone utviklingen. Endret 2. april 2013 av UUnreal 3 Lenke til kommentar
awesome87 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Tror at dette har å gjøre med at de fleste ikke har like mye mobilkunnskaper som en gjennomsnittelig amobil-leser. Men iPhone- og galaxy-seriene har de fleste hørt om, og regnes som gode telefoner. Ved å velge samme design gang på gang kjennes de igjen av alle, nesten uavhengig av mobilkunnskaper. Nå er ikke jeg så opptatt av design. Jeg er ikke så opptatt av mote heller, men vil ikke ha et skap fullt av prikk like gensere. Litt samme greie med specs. Folk flest har ikke kunnskaper om megabyte, GHz, kjerner eller big.LITTLE. Der har jo dere i amobil et samfunnsoppdrag med å teste telefonene . Slik at de uinvidde også kan velge blant gode telefoner med anbefalt-stempel. Lenke til kommentar
matski Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Men på Galaxy telefonene er det merkbart forskjell på designet. Apple gjorde INGENTING mellom 4 og 4s, det gjorde Samsung. 1 Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Apple forandret jo iPhone-designen med iPhone 5.Samsung Galaxy er fortsatt like stygg som alltid. Må du slutte å trolle, Fanboy. Har du ikke noe bedre å komme med kan du like godt bare gi faen i å kommentere. Forandret hva? Nytt bakcover og større skjerm, vil ikke akkurat kalle det for et nytt design, heller en "facelift". Idag er det faktisk slik at for at man skal kunne skille en iPhone 4, 4S og 5, så må man i utgangspunktet kjenne til mobilene, da det er veldig lite forskjell på dem. På samme måte slik som Galaxy S3 og nye S4. Kjenner du ikke til forskjellen, vil du heller ikke se noe med mindre du har begge mobilene foran deg. Endret 2. april 2013 av San22_ 2 Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Man må følge med på resten av markedet på samme tid. Steve mente at det ALDRI skulle komme en 4" skjerm på en iPhone. Dette var alt for stort i følge han. Idag ser det ut som 4" er veldig lite, og det spekuleres allerede i når det kommer en større. Hvordan er 4" lite? Det blir jo ikke mindre av at tiden går. Folk får ikke større hender, og det blir ikke enklere å bruke en hånd til å betjene hele skjermen. Over til poenget igjen. Samsung gjør som Apple. De kjører en liten visuell oppgradering på S4 kontra S3. Dette er for å trekke inn folk i samsungbobblen. Igjen er det er veldig smart valg, selv om mange av oss spesielt interesserte vil ha noe helt nytt å fengende. Hvordan trekker de inn folk med stygg design? Tror du virkelig folk kjøper Samsung på grunn av design? Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Må du slutte å trolle, Fanboy. Har du ikke noe bedre å komme med kan du like godt bare gi faen i å kommentere. Du kan nok kalle meg en Android-fanboy, da jeg har blitt kalt det tidligere. Selv om jeg ikke liker benevnelsen, må jeg innrømme at jeg liker Android veldig godt siden det er langt åpnere enn lukkede og lite fleksible iOS. Apple er generelt et drittselskap som låser folk til løsningene sine på en råtten måte. Forandret hva? Nytt bakcover og større skjerm, vil ikke akkurat kalle det for et nytt design, heller en "facelift". iPhone 5 fikk en helt ny utforming sammenlignet med iPhone 4. Det var det jeg snakket om. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Samsung vs iPhone utviklingen. Det bildet her er litt feil. 4 og 4s har like liten skjerm som 3gs, Galaxy S4 er og like høy som S3 1 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Note2, S3 (og S3 mini) og S4 ligner veldig på hverandre. Jeg ble i hvertfall skuffa over designet på S4. Endret 2. april 2013 av Kabom 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Hvordan er 4" lite? Det blir jo ikke mindre av at tiden går. Folk får ikke større hender, og det blir ikke enklere å bruke en hånd til å betjene hele skjermen. Når jenter betjener 4,8" Galaxy S3 med en hand uten problemer. Da kan man vel si at det er et _enormt_ marked for større skjermer en 4", Ellers må jeg spør. Står det noen plass at det kun skal bruken en fing en smartmobil? Du kan jo nevne noen kjente oppgaver som jeg ville hatt problem å fullført på en 4,8" S3:) Det er jo ikke en hemmelighet at du jobber raskere med å bruke 2 hender på en smartmobil. Hvordan trekker de inn folk med stygg design? Tror du virkelig folk kjøper Samsung på grunn av design? De trekker inn folk ved å gjøre merkevaren konsistens og kjent. Gjør du for store endringer, så vet ikke folk engang hva merke det er. Her har Apple vært flinke. Endret 2. april 2013 av Open-Source 1 Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Det bildet her er litt feil. 4 og 4s har like liten skjerm som 3gs, Galaxy S4 er og like høy som S3 Bildene er hentet fra begge produsenter og limt sammen så størrelser er ikke 100 % riktig nei. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Bildene er hentet fra begge produsenter og limt sammen så størrelser er ikke 100 % riktig nei. Men poenget kom ihvertfall frem;) Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Det er snakk om en itterativ tilnærming til et perfekt produkt. Man ser samme tendensen på både Macbook, iMac og Mac Pro. Den er da svært tydelig på overgangen på ssite generasjon produkter, der Macbook og iMac fikk retinaskjermer, og iPhone 5. Produktet følger i bunn og grunn samme mal, men med småe endringer for å hved hjelp av ny teknologi imøtekomme de langsiktige målene ved produktet. Apple har nå landet på en formfaktor, og en designtype de er fornøyd med, og de resterende endringene vil fortsette å være små, og basert på teknologisk utvikling, heller enn estetikk. iPhone 6 og 7 er nok for lengst ferdigdesignet, men venter på at teknologien skal utvikle seg til det punktet der det er mulig å masseprodusere dem. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Når jenter betjener 4,8" Galaxy S3 med en hand uten problemer. Da kan man vel si at det er et _enormt_ marked for større skjermer en 4", Ellers må jeg spør. Står det noen plass at det kun skal bruken en fing en smartmobil? Du kan jo nevne noen kjente oppgaver som jeg ville hatt problem å fullført på en 4,8" S3:) Det er jo ikke en hemmelighet at du jobber raskere med å bruke 2 hender på en smartmobil. Jenter betjener en 4,8" skjerm med en hånd uten problemer? Neppe. Særlig å nå øverst på skjermen blir veldig vanskelig. At man jobber raskere med to hender er sikkert sant, men mobilen har man ofte med på farten, og det er ofte man ikke har to hender tilgjengelig. De trekker inn folk ved å gjøre merkevaren konsistens og kjent. Gjør du for store endringer, så vet ikke folk engang hva merke det er. Her har Apple vært flinke. Men da må designen være pen, noe den ikke er på Galaxy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg