Gå til innhold

Anbefaling: Dette mener vi er de beste skjermkortene

Anbefalte innlegg

Blir ihvertfall ikke noe mer SLI på meg, har hatt laptop med SLI i noen år og alltid (med unntak av første året etter at jeg fikk den kanskje) har det vært pes å få oppdatert drivere. Bare mas og surr må jo ha spesialdrivere for laptop GPU i SLI noe produsenten sluttet å lage/oppdatere etter ett års tid og kun ett par ildsjeler som har tatt seg bryet og mekket kompatible drivere til dette. Men etter ett par år gadd jo ikke de lenger heller så da er man rævkjørt.

Når det er sagt, humper og går det som regel uten nyeste drivere også men man mister jo endel ytelse + at enkelte spill kræsjer hyppig, samt ett par spill som rett og slett ikke funker når driverne begynner å bli ett par år..

Blir ett enkelt GTX Titankort på meg neste gang. Enkelt og greit og kan kjøre alle spill på ultra og vel så det! :)

Her snakker vi om desktop-grafikkort, ikke laptop-grafikkort. Laptop-grafikkort bruker ikke originaldriverne fra Nvidia, men tilpassede versjoner for ulike konfigurasjoner. Geforce-driverne fra Nvidia er gode og oppdateres hyppig med ytelsesforbedringer og SLI-profiler for ulike spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå tar det vell type fem sekunder å modifisere originale nVIDIA drivere til å passe med mobile skjermkort, i de fleste tilfeller så er det jo bare rett frem å installere drivere rett fra nVIDIA helt uten problemer.

Det er svært sjeldent, om nesten aldri slik at du må laste ned drivere direkte fra maskinprodusenten, tar du Asus og deres support.asus.com nettside så er jo 99% av driverne, 99% av tiden ikke oppdaterte iforhold til de du finner direkte fra de respektive produsentene (Intel, nVIDIA, AMD, Realtek, Synaptics osv osv..) og i 99% av tilfellene så er det liten om ingen vits å kjøre drivere direkte fra Asus eller andre maskinprodusenter, det eneste unntaket er som regel eventuelle eksklusiv programvare du eventuelt måtte være interessert i og naturligvis BIOS.

Lenke til kommentar

Nå tar det vell type fem sekunder å modifisere originale nVIDIA drivere til å passe med mobile skjermkort, i de fleste tilfeller så er det jo bare rett frem å installere drivere rett fra nVIDIA helt uten problemer.

Det er svært sjeldent, om nesten aldri slik at du må laste ned drivere direkte fra maskinprodusenten, tar du Asus og deres support.asus.com nettside så er jo 99% av driverne, 99% av tiden ikke oppdaterte iforhold til de du finner direkte fra de respektive produsentene (Intel, nVIDIA, AMD, Realtek, Synaptics osv osv..) og i 99% av tilfellene så er det liten om ingen vits å kjøre drivere direkte fra Asus eller andre maskinprodusenter, det eneste unntaket er som regel eventuelle eksklusiv programvare du eventuelt måtte være interessert i og naturligvis BIOS.

Men fungerer det uten videre med Optimus, da?

Lenke til kommentar

Ikke helt, Alienware laptop serien krever spesialdrivere man i utgangspunktet laster ned ifra dell og som ikke kan laste ned ifra den offisielle nvidia siden eller laptopvideo2go.com for eks. Kan bli problemer når det har gått ett par-tre år og de heller gjerne vil selge deg nyere kort ;)

Lenke til kommentar

Ikke helt, Alienware laptop serien krever spesialdrivere man i utgangspunktet laster ned ifra dell og som ikke kan laste ned ifra den offisielle nvidia siden eller laptopvideo2go.com for eks. Kan bli problemer når det har gått ett par-tre år og de heller gjerne vil selge deg nyere kort ;)

Min M14x R2 med 650M trenger ikke drivere fra Dell :)

Lenke til kommentar

nVIDIA Optimus kan vell være en smule problematisk, flere slike "switchable graphics" løsninger vet jeg har vært noe problematisk, spesielt om det er Intel HD skjermkort inne i bilde. Trodde dog det var bedre nå, de maskinene jeg har vært borti med nVIDIA GeForce 6xxM serie kombinert med Intel HD 4xxx eller 2xxxx serie har det bare vært å hente de siste driverne rett fra Intel og nVIDIA uten noe mer snikksnakk.

Hvorfor Dell / Alienware skal kreve spesialdrivere fatter jeg ikke, det kjører da ingen sære skjermkortløsninger så vidt jeg har fått med meg? Selv det noe sære GeForce GT 650M GDDR5 kortet i min MacBook Pro 15" Retina som er klokket høyere enn GTX 660M godtar drivere rett fra GeForce.com

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Kroner per gjennomsnittlig FPS-verdi er ein tabell eg kunne tenkt meg å sett oppdatert etterhvert som priser endrer seg og nye kort blir testet...

Om så enn om ein "bare" setter opp ein testrigg der kun skjermkortet skal endres og eit og samme spel, eller sett med spel skal kjøres som ein del av alle framtidige skjermkorttestar. :)

Kunne egentlig vore eit sorteringskriterium på linje med slik kr/GB er for harddisker i prisguiden. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...