VargAamo Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Vi har samlet redaksjonens favoritter i alle prisklasser.Anbefaling: Dette mener vi er de beste skjermkortene Lenke til kommentar
MatsTF Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Har lyst på 2 GeForce GTX 670 superclocked Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Til mediasenter så ville jeg vell anbefalt GTX 650 Ti Boost som vell er det rimeligste skjermkortet som klarer MadVR med Jinc3 algoritmer helt uten problemer. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Skjønner ikke hvordan GTX 690 kan skore bedre på den gjennomsnittlig FPS, samtlige tester oversikten enn GTX Titan? Har dette noe med antall kjerner å gjøre? Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Gamle drivere på 7950? Slår ikke det 660ti ganske greit på nesten alt? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Til redaksjonen: Når den billigste seriøse forhandleren tar 2600 kr for GTX 670 blir det litt merkelig å anbefale det i prissegmentet 1500-2500 kr. Skjønner ikke hvordan GTX 690 kan skore bedre på den gjennomsnittlig FPS, samtlige tester oversikten enn GTX Titan? Har dette noe med antall kjerner å gjøre? Flere regneenheter (2x 8 SMX > 14 SMX,) betydelig mer minnebåndbredde per regneenhet (2x 8 SMXer med 192GB/s > 14 SMXer med 288GB/s,) betydelig høyere klokkefrekvens (1019+ MHz mot 875+ MHz) Så lenge SLI-skaleringa er god vil 690 alltid slå Titan i rå framerate, hvordan opplevelsen vil bli med 690 kontra Titan er nok et bedre spørsmål. Gamle drivere på 7950? Slår ikke det 660ti ganske greit på nesten alt? Fabrikkoverklokket 660 Ti mot 7950 ikke-Boost (som knapt eksisterer i butikker nå,) altså et kort på 2000 kr mot et kort på 2300 kr. 7950 Boost ypper med 670 for det meste. Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Flott oversikt! Synes de fleste grafikkortene har vaert ute ganske lenge nå, litt dumt at skjermkortene ikke stoetter 4k år 2013. På tide med neste generation gpuer. Håper noe skjer noe i forhold til prisen også, 4-5000kr kan jeg tenke meg for ett highend kort, men ikke for ett over ett år gammelt grafikkort. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Skulle likt å hatt 7990, gjerne i Crossfire selv om det blir kanskje litt overkill. Endret 3. april 2013 av secondarykid Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Flott oversikt! Synes de fleste grafikkortene har vaert ute ganske lenge nå, litt dumt at skjermkortene ikke stoetter 4k år 2013. På tide med neste generation gpuer. Håper noe skjer noe i forhold til prisen også, 4-5000kr kan jeg tenke meg for ett highend kort, men ikke for ett over ett år gammelt grafikkort. Hvis jeg ikke tar helt feil så støtter de fleste skjermkortene 4k-oppløsning. Lenke til kommentar
PolarBearKBG Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Syntes det er litt rart at dere anbefaler ASUS ROG Matrix HD 7970 Platinum igjen (Har ligget i deres "Vi anbefaler" seksjon noen måneder tidligere.) Det virker som et utrolig fint skjermkort, og jeg har selv ventet på det siden dere publiserte testen 10. Desember. Og her kommer problemet, det har ikke vært mulig å få tak i kortet i Norge. Jeg har som sagt ventet i 4 måneder og kontaktet flere nettbutikker som har listet det opp som "venter". Men av de jeg har fått svar fra så har de ikke kunne gitt meg noe mer informasjon. Vet dere noe vi ikke vet, eller lager dere anbefalingen bare basert på ytelse og ikke om man får tak i de eller ikke? PolarBearKBG Lenke til kommentar
User400 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 ASUS Radeon HD 7970 ROG ARES II bestilt og er på vei fra Komplett Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2135415 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Kjøpte et HD 7950, som med en lett overklokk har bedre ytelse enn HD 7970 på stock klokk. Dette kortet gruser derfor 670 på performance/pris. Hvis man da i tillegg regner med at man får to gratis spill til 300-400kr per stk med på kjøpet....vel vel Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Man tar vell sjeldent overklokking av skjermkort med i regnestykket da det er kun en brøkdel som faktisk overklokker skjermkortene sine. Lenke til kommentar
entername Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Kun to invendigar her: 1. Det har jo ein god del og sei kor man kjøper skjermkortet og kva produsent som har laga det. Asus kortet som skal representere 660 Ti serien finner eg faktisk ikkje på prisguiden, men det billegaste kortet koster 1900 kr hos komplett. Eg synest og det er litt rart at dåke kun har ein fabrikk overklokka versjon av 660 Ti som referanse kort i sammenligningane (meiner alle DirectCU top korta er overklokka, men kan ta feil om det). I likheit med korta som ligger rundt burde det jo være ein stock modell sånn at sammenligninga representerte alle 660 Ti modellane og ikkje berre den eine. 2. Eg har både lest om og snakka med folk som har opplevd store problem med Radeon HD 7850/7870 korta. Dei leverer ein god gjennomsnittleg fps, men når dei først bruker tid på og lage neste frame bruker dei so mykje tid at det medfører markant lagging. Når man då får denne effekten nermast med faste intervall blir det uhaldbart. Ein kamerat av meg har blant anna problemet i Guild Wars 2. Sver kjekt om noken kunne gjitt litt feedback på punkt 2 der. Både frå HW og frå forumet. Lenke til kommentar
entername Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Man tar vell sjeldent overklokking av skjermkort med i regnestykket da det er kun en brøkdel som faktisk overklokker skjermkortene sine. Vanlegvis ja. Det fins eit og anna unntak då. Enkelte 560 Ti kort var t.d. overklokka med 100-150 MHZ frå produsenten. I SLI gav dette korta ein betydeleg edge over dei ordinære versjonane. No var vel og merke heile 560 Ti serien ekstremt kvasse i SLI i forhald til prisen. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Kun to invendigar her: 1. Det har jo ein god del og sei kor man kjøper skjermkortet og kva produsent som har laga det. Asus kortet som skal representere 660 Ti serien finner eg faktisk ikkje på prisguiden, men det billegaste kortet koster 1900 kr hos komplett. Eg synest og det er litt rart at dåke kun har ein fabrikk overklokka versjon av 660 Ti som referanse kort i sammenligningane (meiner alle DirectCU top korta er overklokka, men kan ta feil om det). I likheit med korta som ligger rundt burde det jo være ein stock modell sånn at sammenligninga representerte alle 660 Ti modellane og ikkje berre den eine. Nvidia har implementert GPU Boost i 600-serien på en slik måte at ingen 660 Ti vil yte identisk dessverre, det er derfor vanskelig å finne et godt referansepunkt. Jeg er dog enig i at en fabrikkoverklokket variant er misledende for brukerne. 2. Eg har både lest om og snakka med folk som har opplevd store problem med Radeon HD 7850/7870 korta. Dei leverer ein god gjennomsnittleg fps, men når dei først bruker tid på og lage neste frame bruker dei so mykje tid at det medfører markant lagging. Når man då får denne effekten nermast med faste intervall blir det uhaldbart. Ein kamerat av meg har blant anna problemet i Guild Wars 2. Sver kjekt om noken kunne gjitt litt feedback på punkt 2 der. Både frå HW og frå forumet. Om han bruker 13.1 WHQL kan det være interessant å vite at 13.3 BETA 3 (om jeg husker rett, sitter på 13.2 BETA 7 her) skal ha implementert fikser for denne hakkingen i Direct3D9-spill. Lenke til kommentar
ATCollider Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Synd at Asus ROG Matrix HD 7970 Platinum aldri er på lager i noen av butikkene. Lenke til kommentar
Rainmaker91 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Tror nok at et 7990 er et bedre kjøp enn Titan for øyeblikket. Om jeg husker rett så skalerer vel crossfire bedre i forhold til SLI også (lenge siden jeg leste om det så kan være det er feil per dags dato). Så jeg synes det er rart at det ikke er prøvekjørt noen 7990 i crossfire sammenlignet med Titan i SLI. Jeg er for øvrig overasket at 7950 (ligger rett i overkant av 2000 kr nå) ikke er nevnt i denne anbefalingen da det gir desidert mest for pengene (spesielt om det er fabrikkoverklokket). 7970 er forøvrig bare rundt en hundrings dyrere enn 670 så ser ikke hvordan 670 kan sammenlignes med 7870 som da er betydelig billigere. Dette er iallefall mine tanker da så får heller folk gå og kalle meg AMD fanboy og alt det der, men det forandrer ikke på faktaene. Edit: må lese bedre før jeg skriver, fikset på nå. Endret 2. april 2013 av __Rainmaker__ Lenke til kommentar
User400 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Synd at Asus ROG Matrix HD 7970 Platinum aldri er på lager i noen av butikkene. Du må nok se at dette Bestillingsvare i de fleste butikkene så hvis du kjøper denne så kommer den til deg i posten Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Tror nok at et 7990 er et bedre kjøp enn Titan for øyeblikket. Om jeg husker rett så skalerer vel crossfire bedre i forhold til SLI også (lenge siden jeg leste om det så kan være det er feil per dags dato). Så jeg synes det er rart at det ikke er prøvekjørt noen 7990 i crossfire sammenlignet med Titan i SLI. Jeg er for øvrig overasket at 7950 (ligger rett i overkant av 2000 kr nå) ikke er nevnt i denne anbefalingen da det gir desidert mest for pengene (spesielt om det er fabrikkoverklokket). 7970 er forøvrig bare rundt en hundrings dyrere enn 670 så ser ikke hvordan 670 kan sammenlignes med 7870 som da er betydelig billigere. Dette er iallefall mine tanker da så får heller folk gå og kalle meg AMD fanboy og alt det der, men det forandrer ikke på faktaene. Edit: må lese bedre før jeg skriver, fikset på nå. Tror nok også at 7990 er bedre kjøp. Ganske lik ytelse, kanskje noe bedre på 7990. Grunnen for at ingen har kjørt tester på 7990 mot GTX Titan er fordi førstnevnte ikke enda har kommet ut. Ble jo nylig lansert. Endret 3. april 2013 av secondarykid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå