bkf_94 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hei. Har jobbet som ekstrahjelp for et hotell i 1 år som piccolo. Første måneden var lønnen på 116 kr timen. Fra måned 2 tjente jeg 130kr timen. Ettersom at jeg skal ta friår etter VGS, går i Vg3 nå, så har jeg fått en fast stilling som resepsjonist i sommer. Har hørt litt forskjellig angående lønn. At man får økt lønn etter VGS eller at man får økt lønn etter fylt 20. Hvilken av de er riktig? Tenker å spørre på jobb neste gang jeg er der men hadde vært greit om noen kunne gi meg et svar på forhånd Og jeg prøvde å sjekke riksavtalen for hotell men forstod lite av den. Og som tittelen sier er jeg ufaglært! Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Tariffavtaler gir gjerne en god pekepinn på hvor du havner, men du har ikke noe krav på dette med mindre du og bedriften er organisert. http://www.nhoreiseliv.no/wp-content/uploads/2012/05/Riksavtalen-_-Minstelnnssatser-per-1.-april-2012.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå