satchmo Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Bruker: satchmo Deltagernivå: Pingle Utstyr: Canon 5D mark iii med div. objektiver, Fujifilm x20 eller iPhone Utfordring: Kun sort-hvitt. Håper det kan bidra til at motivasjon og inspirasjon kommer tilbake. 1 Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 1. april Canon 5D med 300mm f/4 + 2x conv. f/13, 1/640 sek og ISO 640. 2 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Annerledes og flott bilde dette Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Liker perspektivet her. Brukte du varmluftsballong? :-) Lenke til kommentar
Anew Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Pent! Som Petteram sier, så er det det uvanlige perspektivet som gjør dette bildet interessant. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Takk for kommentarer! Bildet er tatt hjemmefra og over mot andre siden av dalen. Har lenge sett løvtrærne som et motiv. Mener jeg bor omtrent på samme høyde, men brennvidden (2x300mm) gjorde at perspektivet ble helt annerledes. Ingen varmluftsballong nei! Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 2. april Om mulig enda mindre inspirasjon og kreativitet i dag. Men har i det minste tenkt på en del muligheter framover og det var noe av målet med å delta. Ikke helt fornøyd med plasseringen av skiløperen heller. Tatt med Fujifilm X20, 28 mm, f/4,5, 1/1600 sek. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 2.april var bra. Fine linjer i snøen - men enig i at Skiløperen kunne vært plassert bedre. Slike skiløpere burde lært seg noe om å plassere seg i henhold til komposisjonsreler. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 Takk for kommentar BjørnÅge. Ja alle som er med i bilder burde virkelig ta hensyn til komposisjonen! ;-) Jeg hadde dessverre ikke mer å gå på i overkant da jeg ville unngå en masse annet rot i bakkant. Et alternativ er jo at gårdbrukeren burde laget seg et større jorde.... Men da ville Lysgårdsbakken blitt vanskelig å få til da sletta er rett bak skiløperen. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 3. april I dag ren dokumentasjon av en bro på tur hjem. Har noen broer til som backup framover. I beste Anew-stil kunne jeg jo lagt inn Bridge Over Troubled Water, men den blir vel litt åpenbar! Dagens alternativ Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Særlig bilde 1 var veldig stilig! God, kontrastfull komposisjon i svarthvitt Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Fint første landskapsbilde. Flotte linjer og mønster i det andre, fin komp. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Henger meg på hylekoret om det første bildet, grafisk og fint. Liker det nærmeste skrå sporet på det neste, ganske perfekt plassert. Skiløperen er ikke sååå veldig feil plassert, men kunne stått lenger til høyre. På det siste var det skrålinjer i skrålinjene. Kraftfullt (og vinterlig da). Endret 4. april 2013 av k.n.b Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg liker også kontrastene i det første bilde veldig godt. Flott med de få trærne på linje. Syns heller ikke komposisjonen var så gal på bilde nr 2, som forøvrig var veldig godt. Flotte linjer kontrast ellers i snøen. Alternativet kunne jo vært å croppe litt inn fra nedre høyre. Den diagonale broen satt også godt. Generelt veldig gode S/H-konverteringer Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Takk for hyggelige kommentarer! Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 4. april Canon 5D, Canon 300mm x 1.4, ISO 6400, 1/200 sek, f5.6 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg får hyle jeg også da. #1 er meget pent utført. Liker også broen. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Det beste bildet så langt er helt klart 1.april De andre er heller ikke dårlige, men likte det første aller best Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Enig i at det første er spennende! Jeg lurte også på om det var tatt fra lufta! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 4.april ble kanskje noe mørkt. Kunne kanskje kroppet bort tretoppene. Ellers er det flotte diagonaler og jeg liker ideen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå