Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lefdal/serviceverkstedet og HTC mener jeg har tuklet med telefonen min og konkluderer med at jeg ikke får noe igjen på garantien..

 

symptom: mister dekning og kontakt med sim-kortet når jeg legger svakt press på høyre overside av mobiltelefonen. Har gjenopprettet til fabrikkinstillinger, har det nyeste software og har på ingen måte installert nogo-software..

 

Hendelses forløp:

 

Leverte mobiltelefonen til Lefdal service i håp om at dette skulle bli utbedret da mobiltelefonen fortsatt ligger innfor garantiperioden. Dog mottar jeg melding den 15.03.13 om at servicen ikke dekkes av garantien da det er påvist uautorisert inngrep på telefonen. (se bilde for det de mener er brudd på garantien)

 

Jeg stiller meg uforstående til svaret og tar direkte kontakt med Lefdal. De ber meg ta kontakt med HTC-support. Dette får jeg i svar:

 

“Grunnen til at det ble avslag er fordi det er tydelige spor på at telefonen har tidligere blitt åpnet.

Det ser ut som det har vært i forbindelse med å bytte displayet på telefonen.

Og det er desverre lite jeg kan hjelpe deg videre med.”

 

 

Jeg opplever hele hendelsen som et brudd på kundetilliten og servicen. Jeg har på ingen måte grunn til å tukle med mobiltelefonen Dog blir det påstått at jeg har skylden. I Så tilfelle, oppfatter jeg det som om Lefdal har solgt meg en vare som tidligere har vært reparert, som ny, og frasier seg all ansvar. Samt at HTC ikke bryr seg et snev om å ta vare på/ha tillit til forbrukeren.

 

Jeg vet det er flere som har slitt med HTC og slike påstander. se link:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1420691&st=1220&gopid=19663229entry19663229

 

og forøvrig..:

 

http://nb-no.facebook.com/LefdalElektromarked/posts/366058346802127

 

Denne første linken svarte jeg på og har allerede fått svar fra en annen fra forumet med følgende melding:

"Send saken til forbrukerrådet omgående. Jeg har en lignende sak gående mot HTC, og sist jeg oppdaterte meg så nektet HTC å kommunisere med forbrukerrådet. Flere slike saker vil tvinge HTC i tale, og jeg vil tro både du og jeg vinner frem i forbruker tvist utvalget."

Skal i butikken i morgen og snakke med salgslederen og levere klage.. Håper de tar grep.post-297152-0-32083600-1364848433_thumb.jpg

Dette er siste gang jeg kjøper en HTC.

Noen med lignende erfaring?

Vedlagt ligger bilde av det de mener (delta service og htc) er brudd på garantien.. ruglete kobberfolie med et lite brett i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...