ResidentOfHell Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Har nå gått ett og et halvt år på Finans ved BI i Oslo. Kom rett fra Påbygg på videregående og ble anbefalt linja pga jobbmuligheter osv. Tenkte at fagene var overkommelige, men allerede nå sliter jeg relativt hardt med matte, statistikk og føkken. Siden jeg er mer eller mindre interessert i kultur, tenkte jeg at den linja kunne være en bra plan B (burde vært plan A in the first place), men lurer på hvilke konsekvenser byttingen av linjer får, i tillegg til hva som kreves (ikke fagmessig). Er allerede meldt på til samtlige eksamener ved finans (statistikk, matte, f.øk), med unntak av Org (får ikke gått opp pga noe kluss med ett arbeidskrav). TL:DR (Too long, didn't read); Trenger jeg gå opp til eksamen i fagene ved finans denne våren, med tanke på at de ikke er pensum ved Kultur og Ledelse (med unntak av statistikk og Organisasjonsledelse, men får ikke tatt orgen uansett), eller kan jeg bare ta opp de fagene som var pensum første året på kultur og ledelse (makroøk. + 1-2 andre fag), til høsten igjen? (da jeg planlegger å begynne på K&L). Takker på forhånd for svar. Vet dette er noe jeg sikkert kunne researcha på selv (eller spurt på BI for den sakens skyld), men får mye rare svar i begge ender. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Jeg må bare spørre: hvorfor begynne på et finans-studie når du ikke er så glad i tall? Lenke til kommentar
ResidentOfHell Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Hahaha, godt spørsmål. Hovedgrunnen er vel at fattern jobber i bank, og hadde god kjennskap til finanslinja ved BI (uten å ha gått der selv). Han fikk det til å høres ut som om du kunne jobbe med nesten hva du ville når man var ferdig med en grad der, ''der du ville'' var jo såklart en liten overstatement ettersom jeg uansett hadde endt opp i økonomi/finans- sektoren i en bedrift (derp). Var ett jævla dårlig valg rett og slett. Burde vel ha tatt mer tid til å tenke på hva jeg ville. Men men, guess I was eager to see what the world had to offer, eller ihvertfall Finans ved BI i oslo. Endret 1. april 2013 av ResidentOfHell Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Har dere ikke et kontaktkontor eller en sjef på BI som du kan gå til med akkurat denne type spørsmål? Han fikk det til å høres ut som om du kunne jobbe med nesten hva du ville når man var ferdig med en grad der, ''der du ville'' var jo såklart en liten overstatement ettersom jeg uansett hadde endt opp i økonomi/finans- sektoren i en bedrift (derp). De fleste bedrifter trenger folk til å passe på økonomien ja, så jobb finner man vel. (i finans kan man vel raskt få konkurranse fra andre avgangsstudenter som kommer fra tunge realfagsstudier) Endret 1. april 2013 av ahpadt Lenke til kommentar
ResidentOfHell Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Er vel sikkert en eller annen bedreviter plassert på skolen et sted. Finnern nok. Og ja, garantert folk som kommer fra mer ''prestisjefylte'' skoler, eller hvertfall linjer med lignende eller høyere vanskelighetsgrad. Litt av greia med finans på BI er vel det at det er en av de enese SOLELY finans fokuserte linjenene her til lands (Er bare BI i Oslo som har en konkret ''Finans''linje). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå