christianb Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hei Lurer på om noen kan anbefale meg et nettbrett (evt. telefon) som jeg kan koble til TVen. Skal bruke det til å strømme filmer fra NetFlix, og trenger at dette går an med rimelig grei bildekvalitet. Tenkte egentlig på Nexus 7 eller Galaxy Tab, men ingen av dem har TV-tilkobling. Andre forslag? Lenke til kommentar
christianb Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 Ønsker også at nettbrettet har mest mulig stash innebygd. Er spesielt interessert i Direct WIFi, USB on the go, NFC, GPS, kompass, gyroskop, akselerometer og minnekort. Men kan også klare meg uten disse. Prisen bør ligge under 3000. Gjerne under 2. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hva med noe slikt http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=771477 Lenke til kommentar
christianb Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Så veldig kul ut den dingsen Men jeg er interessert i noe som du ikke er nødt til å koble til TVen. Den må kunne brukes aleine også. Endret 1. april 2013 av christianb Lenke til kommentar
covah Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Man får HDMI adapter til Galaxy Tab... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Hva med nexus 7 nettbrett. Det har nyeste android og nvidia tegra. Og det er billig. Edit: Blir vanskelig med overføring til TV med denne... Har du Samsung TV med Allshare ? Endret 1. april 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
christianb Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Man får HDMI adapter til Galaxy Tab... Virkelig? Jeg så at El-kjøp hadde tilbud på Galaxy Tab til tusen kroner i påsken. Men det sto eksplisitt "tv-utgang: nei" under spesifikasjoner, så derfor kjøpte jeg den ikke. Om en adapter er alt som trengs, burde jeg kjøpt den allikevel Er Galaxy Tab kraftig nok til å strømme filmer i HD-kvalitet? Har du Samsung TV med Allshare ? Jeg har egentlig ingen TV akkurat nå Men vil gjerne ha et brett som er mest mulig fleksiblet med hensyn til hvilke TV-er det kan kobles til. Helst bør det kunne kobles til prosjektor også. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Prøver å definere behovet ditt og hva du egentlig har av ustyr p.d.d. Har man en TV med samsung sin allshare applikasjon kan man sende (streame) bilder via det trådløse nettverket hjemme til tv apparatet fra en Samsung mobil eller et Samsung nettbrett. Alle nettbrett har trådløst wifi. TV må være tilkoplet intern hjemme nettverket enten med wifi eller kablet. Uten slik løsning som f.eks allshare blir det å se etter en dings med HDMI "utgang" for å kople fysisk dings til en skjerm med HDMI. Du bør egentlig tenke gjennom hva du trenger/ønsker utfra hva som faktisk finnes av ulike løsninger og hva du er villig til å bruke på dette i kroner og øre. Edit: Tråden starter med "Android-nettbrett som kan kobles til TV ?" Man må jo da spørre om "hva slags kopling" , "hva slags TV" . Endret 2. april 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
christianb Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Det er vel HDMI-utgang jeg trenger, trur jeg. Skal bruke det både hjemme og andre steder (som f.eks. hos venner og på hoteller), så jeg trenger en tilkoblingsmulighet som vil virke med et størst mulig antall TVer. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Sjekk her: http://www.prisjakt.no/category.php?l=s121073257&o=produkt_pris_inkmoms#rparams=l=s121073418 Endret 2. april 2013 av malmern Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Et miracast-adapter og en telefon eller nettbrett som støtter miracast burde jo gjøre susen. Det er en teknologi som vil bli veldig utbredt og innebygd i nyere utstyr. Krever Android 4.2 og kompatible enheter. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Er ikke bare å "finne noe som støtter" miracast enda. Nexus 7 f.eks med 4.2 kan ikke miracast. Enhetene må ha både 2.4 og 5 ghz. Nexus 7 har kun 2.4ghz. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Ja teknologien kommer nå og framover. Her er sertifiserte enheter: http://www.wi-fi.org/wi-fi-certified-miracast%E2%84%A2 For en måned siden fantes det knapt noe på ebay som kunne brukes som Miracast adapter, men nå kommer det stadig nye. Lenke til kommentar
christianb Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Sjekk her: http://www.prisjakt.no/category.php?l=s121073257&o=produkt_pris_inkmoms#rparams=l=s121073418 Den sida var akkurat det jeg trengte. Takk for den linken MiraCast ser kult ut, men høres ut som om det kan bli vanskelig å få tak i det rette utstyret med det første? Må vel egentlig innrømme at det er en Nexus jeg har aller mest lyst på, hadde den bare hatt HDMI... Men så denne nyheten i dag om en ny Nexus 7: http://www.amobil.no...t-i-juli/131150 Er muligens verd å vente på den. Trur dere den vil få skikkelig støtte for MiraCast, evt. HDMI? Endret 3. april 2013 av christianb Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Qualcoms Snapdragon 600(800) som man regner med at gen 2 nexus «7» kommer med , har alt det nye av trådløst integrert i brikken ( soc , system on chip ) inklusive miracast støtte. Hdmi out port er jeg mere tvilsom til , samme med sdcard slot. Edit: http://www.qualcomm.com/media/releases/2013/01/07/qualcomm-announces-next-generation-snapdragon-premium-mobile-processors Endret 3. april 2013 av syar2003 1 Lenke til kommentar
christianb Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Eg set denne tråden til «løyst», sia eg trur eg har fått svar på det eg lurte på. Eg kjem nok til å avvente kjøpet litt, til eg veit meir om den nye Nexusen. Eller til det eventuelt kjemt eit nytt tilbod på Galaxy Tab. Takk for hjelpa Endret 4. april 2013 av christianb 1 Lenke til kommentar
christianb Skrevet 17. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2013 (Fjerner «løst»-markeringa på denne tråden) Det blei ikkje lansert noko nytt nettbrett på Google IO i år. Så eg har prøvd å søke på den Prisjakt-sida for å finne andre alternativ. Eg har som krav at nettbrettet skal ha TV-tilkopling, bluetooth, og NFC, og då får eg berre opp to moglege alternativ: Nexus 10 og Note 8. Eg synest eigentleg at Nexus 10 er for stor, og Note 8 er for dyr. Men ein kan ikkje få både i pose og sekk, så eg trur eg får ta eit av dei. Men kven? Eg har prøvd å gjere litt «research», og har kommen over nokre forumpostar der folk klagar over at underteksten på Netflix-filmar blir for liten på Nexus 10, at Nexus 10 berre kan streame film til TV i ein time før han blir for varm, og at TV-bildet fell bort viss du slår av nettbrettskjermen. Viss alt det stemmer, høyrest ikkje Nexus 10 ut som noko bra nettbrett. Nokon her som har erfaring med Nexus 10 og HDMI? Note 8 veit eg ikkje så mykje om. Eg såg ein plass at når du speler film til Tven, så visast sjølve filmen på Tven, mens nettbrettet berre viser knappar. Det høyrest ganske smart ut. Eg er også litt usikker på pennfunksjonaliteten i Note 8. Eg kjøper i utgangspunktet ikkje nettbrett for å teikne på det, men kan eg det også så er det ein kjekk bonus. Eg prøver meg på å teikne teikneseriar (på papir) innimellom, og kunne eg ha gjort det på eit nettbrett i staden for hadde det sikkert vore kjekt, og ein grunn til å kjøpe Note 8. Men kor god er eigentlig teiknefunksjonen i Note 8? Er han så god at han kan erstatte blyant og papir? Og eg ser også at det finst pennar å få kjøpt til Nexus også. Då kan ein kanskje like godt teikne på den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå