stianfoldnes Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hei, hvordan fungerer det i påsken med offshore avtale? Skjærtorsdag, langfredag, påskeaften, 1. påskedag, 2. påskedag. Vet at helligdag godtgjørelse gjelder torsdag, fredag og mandag. men gjelder det som overtid/helligdag alle de andre dagene og? Har følgende betaling ved overtid: Grunnlønn (offshore avtale) + 100% Overtid. Lenke til kommentar
Greasy Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Du vil ha vanlig lønning de andre dagene som vi med type 8-16 må avspasere for å få fri. Med mindre du har en veldig spesiell avtale, men det har jeg mine tvil om. Lenke til kommentar
stianfoldnes Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Du vil ha vanlig lønning de andre dagene som vi med type 8-16 må avspasere for å få fri. Med mindre du har en veldig spesiell avtale, men det har jeg mine tvil om. Jeg jobber på rigg onshore, men har offshore avtale. Min rotasjon er 2uker på, 3 uker av. Endret 2. april 2013 av stianfoldnes Lenke til kommentar
V_B Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Hvilken fagforening er du medlem av? Edit: Fra offshore avtalen (EL og IT) 13.8 Helligdagsgodtgjøring13.8.1 Helligdagsgodtgjøring betales for 1. nyttårsdag, skjærtorsdag, langfredag, 2. påskedag, 1. og 17. mai, Kr. himmelfartsdag, 2. pinsedag samt 1. og 2. juledag når disse faller på en ukedag som er etter fast arbeidstidsordning i bedriften ellers ville vært vanlige virkedager. Helligdagsgodtgjøring skal betales for de timer vedkommende arbeider ifølge sin arbeidsplan. Dersom disse dager faller i avspaseringstiden (innarbeidet fritid), godtgjøres disse med vanlig helligdagsgodtgjøring for inntil 7 1/2 time pr dag. 13.8.2 For arbeid på 1. nyttårsdag, skjærtorsdag, langfredag, påskeaften, 1. og 2. påskedag, 1. og 17. mai, Kr. himmelfartsdag, pinseaften, 1. og 2. pinsedag, julaften, 1. og 2. juledag og nyttårsaften betales med offshorelønn + 100 % i overtidstillegg. Endret 4. april 2013 av Salt_Skin Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Sjekk tariffavtalen din. Der skal alt dette stå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå