Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan IT av. speedometer stoles på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Screenshot av dette blir neppe et bevis som vil holde så veldig langt oppover. Ganske lett å få til et dårlig resultat, ved f.eks å la et eller annet som krever båndbredde i bakgrunnen. Men, det skader slettes ikke å legge ved screenshot sammen med en evt klage på farten...

Hvilken fart får du? Hvilket abo har du?

Lenke til kommentar

I vinter hadde jeg problemer med linja mi fra Tiscali, og da ba kundeservice meg om å teste med ITAvisens speedometer og maile resultatet (målingene ble gjort over lengre tid). Altså virker det jo som ISPer, i hvert fall Tiscali, tar hensyn til målinger som er gjort med speedometeret. Etter en stund med målinger og dårlige resultater ga Tiscali seg selv to uker til å fikse feilen. Hvis de ikke ordnet opp skulle de ikke "lage bråk" hvis jeg ønsket å si opp abonnementet. Feilen ble forresten fikset innen fristen og alt har fungert flott siden (det var noe galt i sentralen).

Lenke til kommentar

Det kommer jo an på, siden den testen måler bare hastigheten fra itavisen.no til deg, og hvis itavisen.no er under tung trafikk, så blir jo også resultatet dårligere.

Men selvfølgelig, har du 2mbit og får ca 50kbit fra itavisen.no, så er det tydelig at noe er feil.

eneste pålitelige linjetesten (etter min mening) er å starte opp et eller annet p2p-program og starte så mange downloads du bare klarer, og når du ikke får det opp i større hastighet, så har du linjehastigheten din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...