BjørnÅgeS Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Nok et fint blomsterbilde. Skarpt og fin dybdeskarphet. Jeg ville kanskje hatt med hele stilken i bakgrunnen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Den var vakker..... (Du legger bilder i spoiler ved å bruke full editor. - Først legger du bildet inn i tekstruten som vanlig, så markerer du det, og deretter drar du ned Spesiell BB kode, firkanten med grønne streker, ruller ned til Spoiler og klikker den - da legger spoileren seg over bildet) Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Nydelig erteblomst. De har vakre farger. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Enig i at den stilken endte litt brått, Bjørn Åge, men den ble bare borte akkurat der pga av noe rusk som dekket den. Tusen takk for info om spoiler, Randi, prøvde alt mulig annet, men ikke akkurat det, får prøve meg nå. Og takk Linepusle, kan ikke gjøre så mye galt når utgangspunktet er så bra. Dvs, forsøket gikk ikke så bra, alt låste seg, får ikke opp full editor, får prøve senere Endret 18. april 2013 av JorunT Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Står det ikke Full Editor nederst i høyre hjørne, hvis du allerede har klikket på det. Så står det ikke Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Jeg åpnet full editor og la inn bildet pluss spoiler, men alt låste seg da jeg skulle redigere noe av teksten, så jeg måtte bare gå ut. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Ja, det er en del ganger en må begynne på nytt har jeg merket.... Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Det er kanskje lettere å skrive inn bb-koden [ spoiler ]"klikk på sett inn bilde"[ /spoiler ] uten mellomrom i firkantparentesene. Lærte dette fra k.n.b Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Takk for tips, får prøve meg etterhvert. Dagerns bilde: Orchis italica Nå har orkideene kommet, her er ett av dagens funn, jeg er redd det blir flere etterhvert. Denne kalles 'naked man orchid' på engelsk, om dere ser nøyere etter, skjønner dere vel hvorfor. Den er vidt utbredt i middelhavsområdet, de kan ble opptil 50 cm høye, denne var nok atskillig mindre. Endret 19. april 2013 av JorunT Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Naken mann med bart orkide Pen makro Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Nydelig...sommer der da, og ikke vår. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 Å nei, det er nok ikke sommer her på en stund enda, men full vår og fortsatt kjølig om natten (10-12 grader), vi fyrer på peisen hver kveld. Naboene truer med å ta meg med på bading i sjøen i morgen, men jeg tror jeg står over foreløpig, er ingen isbader. Håper det er mindre vind i morgen, alle bildene av Ophrys mammosa blåste bort i dag. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Hvor langt syd har dere dratt - ser ut til å være litt lengre syd enn Trøgstad Får ihvertfall fin vår/sommerfølelse av bildene dine. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 Fint om noen får vårfornemmelser, det synes som om mange er på jakt etter dette i aprilfesten. Ca. 3000 km sør for Sinsenkrysset (vet ikke nøyaktig hvor mange km det er derfra til Trøgstad), i nord-Hellas, en drøy time øst for Thessaloniki. Må jo gjøre mitt for å støtte den vaklende greske økonomien. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Eia var jeg der Vurdere å ta en støtte-tur til Corfu etter at skoleferien er over. Du får ta en Mythos for oss da Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Høres veldig behagelig ut der du er! Knallbra bilde i dag! Morsom å se de på så nært hold. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 (endret) Jada, tar Mythos hver dag for dere alle. Ellers takk for alle kommentarer. Jeg har et luksusproblem, det er så mange motiver jeg gjerne skulle kunne vise hver dag, og så må jeg begrense meg til ett. Dagens bilde: Ophrys scolopax ssp. cornuta Jeg er hekta på ville orkideer, og det er mange av dem her i Hellas, minst et par hundre forskjellige arter, sies det. Den mest tallrike slekten er Ophrys, som er ganske merkelige. De er ganske små, blomstene er opptil ca 1,5 cm lange, men det er mye rare detaljer på dem. De reproduserer seg ved såkalt psudokopulasjon ved at blomstene både ligner på hunninsekter og produserer feromoner som tiltrekker seg amorøse hanninsekter som narres til å parre seg med dem og dermed pollinerer dem. Hver art har sin egen pollinator. Endret 20. april 2013 av JorunT Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Svært god blomstermacro - med ypperlig skarphet i detaljene. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Den var flott, fine fargetoner... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Bildet av erteblomsten fra 18. april ble særdeles pent. Dagens bilde var også godt og fargerikt. Skal jeg være pirkete så skulle jeg ønske at det var eksponert en tanke lysere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå