JorunT Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Snømagnolia (Magnolia kobus ’Borealis’) i knopp (neida, det er ikke gåsunger) Ikke verdens mest spennende bilde, men det viser at om noen uker vil denne magnoliaen stå i full blomst, treet har mange hundre knopper og er et syn når den blomstrer. Dessverre får jeg kanskje ikke se den på sitt beste i år heller pga reise, om ikke disse blomstene er like sent ute som alt annet hittil. Sitter på toget, er spent på om NSBs internett klarer å formidle dette. Endret 8. april 2013 av JorunT Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Herlig bilde...så knopper på min magnolia i januar-februar...men det har jo vært veldig kaldt. Skal sjekke nå om de er frosset bort Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Nusselig denne magnoliaknoppen! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Flott tegn på at våren kommer. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. april 2013 Forfatter Del Skrevet 9. april 2013 Etter en frostnatt (eller fem) Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Stakkars - de håpet på sommeren. Likte bildet godt - pene farger og kanskje litt trist motiv. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. april 2013 Forfatter Del Skrevet 9. april 2013 Ikke så rart om det ser litt trist ut, fant den på kirkegården. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Ikke så rart om det ser litt trist ut, fant den på kirkegården. Oi, den ble jo helt lekker, Jorun (Kjente du igjen min fra i dag da?) Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Enkel men fin gåsunge, de siste blomstene er som nevnt, litt triste, men fine i farger og skarphet. Fotogene! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. april 2013 Forfatter Del Skrevet 9. april 2013 Takk for det. Jo, det var vel en magnoliaknopp, men er ikke sikker på eksakt hvilken art, det kunne være den samme som min. M. kobus, som er av de mest hardføre Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Ja, du har rett..det er en kobus, men en annen sort. (Wada's Memory)..knoppene kom i slutten av Januar, begynnelsen av Februar, så det spørs hvor mye som har frosset bort. (Vi kan se hvem som får den først i blomst, min står på skyggesiden dessverre) Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Ser man det ja. Her har det kommet små antydninger til vår siden sist jeg kommenterte Snømagnoliaen var flott presentert og komponert. Flotte farger etter frostnatten. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Bildet "Etter en frostnatt" har veldig fine og sterke farger. Minner meg nesten om fargene i et korallrev.... Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Fine farger på de der, men stakkar blomster:-) Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 Takker igjen! Her er dagens funn Saxifraga sp. på rekke og rad Her skal det bli blomster om en stund Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Endelig begynner noe å bli grønt. Begynner å bli lei av søle og sne nå. Pen makro. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Blomsteransamlingen på dette siste bildet og de stakkars visne blomstene i forrige bildet er fine, med gode farger. Visne blomster kan jo faktisk være fine på sin måte! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Kommet så langt da, Jorun...vakkert, fint utsnitt. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Flotte farger på det siste også, skarpheten sitter der den skal også. Kan være en utfordring å plassere blomstene i bildeflaten, synes kanskje den til venstre er ørlite for midtplassert? Vanskelig å si sikkert uten å se hele planten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå