Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problemer med skjermdriver Radeon HD 3800 series


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg får opp feilmelding på at skjermdriveren har sluttet å fungere, og at den har blitt gjenopprettet. Jeg vet ikke helt hva som gjør det, men jeg kan prøve å beskrive problemet så nøyaktig som mulig. Kortet jeg har er et ATI Radeon HD 3800 kort. PCIe 16.

Når jeg formaterte maskina i går la jeg inn windows 7 Premuim Home edition, og lot windows ta seg av oppdatering og installering av drivere. Jeg la inn wow, og tromma i gang med spillinga. Etter et 1 min klikka skjermdriveren, og jeg fikk blåskjerm som fortalte at for å unngå skade på maskina, ble maskina restarta. Blåskjermen forsvant fort, men såg også noe om mulig sowftware/driverproblemer, så jeg lasta ned slimdriver og satte det programmet til å ordne opp i utdaterte drivere.

Jeg fikk oppdatert driverene, men til ingen nytte. Jeg har også tatt ut skjermkortet og rengjort det, blåst reint osv.

Jeg hadde noe flimmer på skjermen også, såg ut som pixler som ikke fungerte, men dette forsvant når jeg bytta skjerm. Koblingen jeg har på skjermkortet er en DVI--->VGA.

Problemet oppstar hovedsakelig når jeg prøver å spille, men det har også skjedd når jeg bare er inne å surfer på nettet, ikke så hyppig når jeg surfer, men likevel nok til at det er irriterende.

Har googla litt om dette her, men fant bare gamle tråder. Siden datatidene går fort fremover tenkte jeg at jeg kunne poste det her igjen.

Kan det vere et driverproblem, eller bør jeg kaste skjermkortet i bosset og kjøpe meg et nytt et ?

-Vishion-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...