Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Koranen er gitt som åpenbaringer muntlig til Mohammed. Han fikk åpenbaringer av engelen gabriel og hans følgesvenner skrev det ned. Koranen er ikke rett fra gud. Stemmer, og det har jeg skrevet i et annet innlegg (innlegg #58). Endret 3. april 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Maryam Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Stemmer, og det har jeg skrevet i et annet innlegg (innlegg #58). Åja beklager. Så ikke at du hadde skrevet det Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Jesu Kristi ord > "Far dømmer ingen, men har overlatt hele dommen til Sønnen, for at alle skal ære Sønnen slik de ærer Far. Den som ikke ærer Sønnen, ærer heller ikke Far, han som har sendt ham." Man kan ære Jesus uten å tro han er Gud. Gud er EN, ikke tre Gud er i Jesus Kristus (på innsiden av Jesus Kristus) Jesu Kristi ord > "Da sier Filip: «Herre, vis oss Far, det er nok for oss.» Jesus svarer: «Kjenner du meg ikke, Filip, enda jeg har vært hos dere så lenge? Den som har sett meg, har sett Far. Hvordan kan du da si: ‘Vis oss Far’ Tror du ikke at jeg er i Far og Far i meg? De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger." Derfor er Gud og Jesus Kristus ett (en enhet) Joh 10:30 "Jeg og Far er ett" Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Koranen er gitt som åpenbaringer muntlig til Mohammed. Han fikk åpenbaringer av engelen gabriel og hans følgesvenner skrev det ned. Koranen er ikke rett fra gud. Dette er like tullet som Mormons bok, gitt av en engel til profeten Joseph Smith i år 1827. http://no.wikipedia.org/wiki/Moroni_(engel) http://no.wikipedia.org/wiki/Mormons_bok Lenke til kommentar
Maryam Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Dette er like tullet som Mormons bok, gitt av en engel til profeten Joseph Smith i år 1827. http://no.wikipedia.org/wiki/Moroni_(engel) http://no.wikipedia.org/wiki/Mormons_bok Jeg sier bare hvordan islam ser på koranen. Ikke noe mer enn det. Om det er tull eller ikke er ikke opp til deg å bedømme. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Åja beklager. Så ikke at du hadde skrevet det Helt greit kamerat. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Ja, faktisk forstår jeg hvor absurd det høres ut som. Jeg er en uviten tulling, det vet jeg. Men når en fanatiker som IHS her kommer med det ene og andre om Islam, og muslimer, så føler jec det er min plikt til å forsvare min tro. Men jeg er selv ingen fanagiker, og kan godt forandre min mening/forståelse over min tro. Det er bra av dere å påminne meg dersom jeg refererer feil, da det misledene, noe som ikke er meningen. Jeg sier ikke at jeg er en imam (for det er jeg så absolutt ikke!) eller en som kan veldig mye om Islam, men jeg mener at Koranen er den eneste religiøse skrifter som er guds ord. Jeg tok selvfølgelig feil i at det var gud selv som gjorde det, ifølge islam så er det Muhammed som skrev Koranen, men guds ord sendt til Muhammed gjennom engelen Gabriel. Jeg er en ung person, og derfor skriver jeg mye feil, men jeg håper at dere forstår at jeg ikke er en ekspert på Islam, bare en som prøver å motsi en fanatiker (IHS). Jeg har ikke ment å kalle deg en uviten tulling. Hvem som har skrevet Koranen er ikke nødvendigvis elementær kunnskap i Nordiske land, men for en muslim er det absolutt avgjørende kunnskap. I forhold til IHS, så skjønner jeg at du vil "forsvare din tro", men er dette virkelig din personlige tro? Det høres mer ut som om troen din er noe som andre har tredd nedover ørene på deg. Tar jeg feil? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg har ikke ment å kalle deg en uviten tulling. Hvem som har skrevet Koranen er ikke nødvendigvis elementær kunnskap i Nordiske land, men for en muslim er det absolutt avgjørende kunnskap. I forhold til IHS, så skjønner jeg at du vil "forsvare din tro", men er dette virkelig din personlige tro? Det høres mer ut som om troen din er noe som andre har tredd nedover ørene på deg. Tar jeg feil? Jeg er, jo en muslim, jeg er oppvokst med troen, og jeg mener å at jeg er en muslim. Problemet mitt er at jeg ikke har lest Koranen selv, da lesevansker er et problem, men jeg skal nok få lest Koranen, men inntil videre har jeg ikke det. Jeg forstår ikke helt hva du mener med at noen har "tredd nedover ørene". Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Jeg er, jo en muslim, jeg er oppvokst med troen, og jeg mener å at jeg er en muslim. Problemet mitt er at jeg ikke har lest Koranen selv, da lesevansker er et problem, men jeg skal nok få lest Koranen, men inntil videre har jeg ikke det. Jeg forstår ikke helt hva du mener med at noen har "tredd nedover ørene". Vel, misforstå meg ikke, men for meg er det rart, selv om jeg er klar over hvordan tro går i arv, at noen tror på ting uten at de har satt seg inn i hva det dreier seg om. Du tror på Allah uten å ha lest Koranen. Du ser på Koranen som troverdig uten at du vet hvem som har skrevet den. Jeg mener ikke å tråkke deg på føttene her, men hvor har du fått troen din fra hvis du ikke har lest Koranen og hvordan kan du mene at dette er troverdig når du ikke har kontroll på hvem som står bak denne boken? For meg høres det ut som den er utelukkende påført deg av andre. Jeg er åpen for å ta feil, så det er ikke en påstand fra min side. Endret 4. april 2013 av LiamH Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Hahahaha, det her er komisk, var ikke det selve Jesus som sa det med bjelken i øyet? Under bergprekenen. Vi ser altså at enkelte ekstreme kristne eksluderer muslimene fra "brødre" paragrafen, bare fordi de er muslimer. Komisk Muslimer tilber satan, som er Guds fiende. Så i prinsippet er jo de som tilber Gods fiende også våre fiender. Men som kristen skal du også elske dine fiender, så derfor går vi ikke rundt og hater muslimer uansett. Selv om kristne aldr kan akseptere islam eller noen del av islam. Men vi kan likevel ikke kalle muslimene for våre søsken, for det er de ikke. Derimot så forfølger, massakrerer og dreper muslimene kristne i hopetall verden rundt, og spesielt i midtøsten og nordafrika der muslimene er i flertall i tidligere kristne land. Slik som feks i Egypt http://www.aftenpost...ml#.UWcmuaJUHK0 Så det vi ser er jo at muslimer trofast er i ferd eliminere kristne, slik deres "gud" satan forlanger. At satan gjemmer seg bak måneguden allah forandrer ingenting, for det gjør han jo bare for å kamuflere seg og lure muslimene. Hvordan kan vi da kalle muslimene for søsken ? Vi kan elske våre fiender fordi de er mennesker, men vi kan aldri kalle dem for søsken, inntil de evt angrer og konverterer til kristendommen. Kun andre kristne er våre åndelige søsken. Endret 11. april 2013 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 . Mekka er for denslags skyld også åpent for alle, ikke bare muslimer, så det du skriver her har lite, eller ingen rot i virkeligheten. Hvem har fortalt deg denne løgnen da ? Om det er muslimer i Norge som har fortalt deg dette, så er det vel stort sett ganske trygt for dem å fortelle denne løgnen, for de fleste ikke.muslimer i Norge vil vel aldri prøve å besøke mekka. mekka er for muslims only. http://www.footprintsrecruiting.com/cities-and-towns-in-saudi-arabia/833-mecca-muslim-only Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Men du er slettes ikke den som kan si hva som er rett og galt, for det sier også kristendommen at det kun er en som kan. Her vil jeg anbefale at du leser Bibelen selv, og da spesielt NT. Da kan du selv lære hva som er rett og galt fra læremesteren selv, Jesus Kristus. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Allah er den eneste som kan, allah kan ingenting, for allah er en død og stum avgud. allah er måneguden som var favorittguden til muhammeds stamme den gang araberne hadde over 350 guder. muslimenes kamprop allahu akbar som betyr "allah er størst" henger igjen fra denne tiden da muhammed og hans menn sloss for å få innsatt allah som den eneste guden. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Muslimer tilber satan, som er Guds fiende. Så i prinsippet er jo de som tilber Gods fiende også våre fiender. Men som kristen skal du også elske dine fiender, så derfor går vi ikke rundt og hater muslimer uansett. Selv om kristne aldr kan akseptere islam eller noen del av islam. Men vi kan likevel ikke kalle muslimene for våre søsken, for det er de ikke. Derimot så forfølger, massakrerer og dreper muslimene kristne i hopetall verden rundt, og spesielt i midtøsten og nordafrika der muslimene er i flertall i tidligere kristne land. Slik som feks i Egypt http://www.aftenpost...ml#.UWcmuaJUHK0 Så det vi ser er jo at muslimer trofast er i ferd eliminere kristne, slik deres "gud" satan forlanger. At satan gjemmer seg bak måneguden allah forandrer ingenting, for det gjør han jo bare for å kamuflere seg og lure muslimene. Hvordan kan vi da kalle muslimene for søsken ? Vi kan elske våre fiender fordi de er mennesker, men vi kan aldri kalle dem for søsken, inntil de evt angrer og konverterer til kristendommen. Kun andre kristne er våre åndelige søsken. Jeg fungerer sånn at jeg kaller alle mennesker søsken, eller også medmennesker. Det er ikke ALLE mennesker som er søsken, de som vil deg vondt er feks ikke mine søsken. Men jeg lar ofte tvilen komme de til gode. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 2. Hvordan kan du påstå at du er muslim hvis du ikke en gang vet at Muhammed skrev Koranen? Rettelse: Muhammed FANT på religionen islam, han skrev ikke ned en eneste bokstav av det han hadde funnet på, da han hverken kunne lese eller skrive. Koranen ble senere, etter muhammeds død, skrevet av en eller annen på grunnlag av det andre hadde skrevet ned på bark, ben rester, teltduker og annet og der folk husket etter hukommelsen... Helt latterlig egentlig å tro at en allmektig gud, som etter sigende var ute etter å gi menneskene sin siste og eneste sanne versjon, som muslimene skryter av å inneha, skulle gitt den til en ignorante gjeter som hverken kunne lese eller skrive og som gud, siden har er allmektig og vet alt (igjen en påstand muslimer kommer med) ville visst at dette ordet ikke kom på papir før lenge etter muhammeds død, med alle de selvmotsigelsene, faktafeilene og frusomhetene som koranen jo er så full av. Leser man koranen så går det fort opp for en at den ikke er noen guds ord ihvertfall, for så dum kan en gud umulig bli at han klarer å gi sin siste og enste sanne historie et så rotete og selvmotsigende budskap. " Drep ikke andre mennesker, nei, vent, drep alle som ikke tror på meg..." og slik fortsetter det i gjennom hele blekka, der det ene "budet" slår ihjel det neste og det er opp til hver enkelt å tolke det som står der, noe som faktisk gjør gærninger i al qaida til like mye muslim som fredelige Ali nede på grønland i Oslo... Kommer helt ann på hviklet kapitel i denne tulle blekka man legger mest vekt på... Elsker man mennesker og vil alle vel, da leser man det første muhammed etter sigende sa og mente (fra tiden da islam var en knøtt liten religion og muhammed ikke hadde noen makt i det hele tatt), hater man mennesker og vil trykke denne djevelske ideologien opp i ræva på folk med makt og terror så leser man det siste muhammed etter sigende sa og mente etter at han fikk noen reel makt til å gjennomføre galskapen med makt, for så sprikende er koranen at alt sammen er like legalt og "sant" og det er kun tolkningen som avgjør "sannheten". Det ingen av disse ignorante menneskene som tror på både islam og allskens annen religiøs ideologi skjønner er at alt sammen er påstander. Det er ingenting av det som hverken er bevist eller påvist, alle disse gudene er like usynlige og imaginære og eksisterer KUN i fantasien til den som tror og BARE der. Problemet kommer så fort slike religiøse tullinger får makt, for da har de også makt til å påtvinge disse påstandene til å gjelde som "styring" av andres liv og det er trist. Og noe av det tristeste er når en religiøs tar livet av andre på grunnlag av disse påstandene. For han aner ikke om det er sant, han TROR bare at det er det og handler på totalt feil grunnlag. Det er trist... Og til mightyunknown: Hvis du ikke har lest koranen, hvordan vet du at det du har blitt fortalt faktisk står i koranen da? Kjenner mange kristne jeg som rett og slett ikke aner hva som faktisk står i bibelen, men som allikevel løper rundt og tror så rumpa holder på å falle av og som ikke skjønner en puck når jeg begynner å rame opp ting som også står i bibelen, for de har aldri hørt eller lest det! De fleste tror jeg faktisk juger når jeg bare ler av dem når de kommer med historien om jesus og jøden, der jesus liksom skal ha sagt at den som aldri har syndet kan kaste den første steinen på horen, for det står faktisk ikke i orginal skriftene av bibelen, men er tilføyd på et senere tidspunkt av en eller annen banan som syntes at det passet. Så hvordan VET du at koranen stemmer i det hele tatt? Har du mot nok til å stille deg dette spørsmålet eller reagerer du som de fleste religiøse, med skrekk og vantro over at noen i det hele tatt kan stille et slikt spørsmål, for det ville du aldri turt? Hadde jeg vært deg, noe jeg ikke er, så ville jeg undersøkt dette nærmere jeg. Men for deg er det kanskje så behagelig å tro på anekdoter, løgner og overdrivelser, pluss at du da slipper truslene fra andre muslimer om du skulle falle ut av tros fengslet, at du mer enn gjerne vil fortsette med det, det gir deg "komfort"? Merkelig egentlig, og dette har slått meg en del ganger, hvordan religiøse påstår og tror at de er ærligheten selv i lys av sin tro, men ikke er ærlige i det hele tatt når det kommer til sin egen tro... Da gjelder plutselig ikke ærligheten lenger... og det er synd, for vi hadde kommer så utrolig mye nærmere fred om vi hadde droppet å tillegge slike religiøse påstander uten rot i virkeligheten noen vekt og heller støttet oss på felles oppsamlet viten og kunnskap. for religion kommer aldri til å gi fred, det har de siste to tusen årene så ettertrykkelig bevist!!! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå