Gå til innhold

Imam Ali benådet sunnimuslimen

Anbefalte innlegg

Det er bare de kristne som er brødre og søstre av Jesus Kristus. Hva får deg til å tro noe annet ?

Jesus Kristus "Det dere gjorde mot én av disse mine minste søsken, har dere gjort mot meg" (Matt 25:40"

Jeg tror du tar styggelig feil i hva de ordene betydde, jeg tror rett og slett han snakker om menneskeheten uavhengig av religion...

Nei, de som ikke gjør rett er djevelens barn og slettes ikke Guds barn (Jesu Kristi søsken)

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg blir litt fascinert over sånt også - mest fordi jeg får det ikke til å stemme med egen "fungering"

Jeg får ikke tro og fiendtlighet til å fungere sammen, rett og slett - det er motpoler, som ødelegger den balansen man selv skal holde innvendig, slik at man møter andre på en vennlig og åpen måte

Så derfor bruker jeg å spørre alle de som sier de tror, og gjerne tror veldig kraftig, og som jeg synes har litt rart fokus, om dette - men får sjeldent noe svar på akkurat den negative comboen

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg blir litt fascinert over sånt også - mest fordi jeg får det ikke til å stemme med egen "fungering"

Jeg får ikke tro og fiendtlighet til å fungere sammen, rett og slett - det er motpoler, som ødelegger den balansen man selv skal holde innvendig, slik at man møter andre på en vennlig og åpen måte

Så derfor bruker jeg å spørre alle de som sier de tror, og gjerne tror veldig kraftig, og som jeg synes har litt rart fokus, om dette - men får sjeldent noe svar på akkurat den negative comboen

:)

Refererer du til kommentaren min?

Lenke til kommentar

Nei, de som ikke gjør rett er djevelens barn og slettes ikke Guds barn (Jesu Kristi søsken)

Men du er slettes ikke den som kan si hva som er rett og galt, for det sier også kristendommen at det kun er en som kan.

Selv synes jeg det er latterlig om en Gud henviser sirka en tredjedel av menneskene til straffen eller et hedensk dødsrike ettersom de tilfeldigvis er født i et muslimsk land.

Da er jo rett og slett gud urettferdig, og dermed ikke noen vits å tro på ham i det hele tatt.

Endret av Wolfkiller
Lenke til kommentar

Det er bare de kristne som er brødre og søstre av Jesus Kristus. Hva får deg til å tro noe annet ?

Jesus Kristus "Det dere gjorde mot én av disse mine minste søsken, har dere gjort mot meg" (Matt 25:40"

Jeg tror du tar styggelig feil i hva de ordene betydde, jeg tror rett og slett han snakker om menneskeheten uavhengig av religion...

Men du er slettes ikke den som kan si hva som er rett og galt, for det sier også kristendommen at det kun er en som kan.

Så ved å gjenngi det Jesus Kristus sier er rett, gjør du noe galt, er det det du mener ? at bare Jesus Kristus kan si hva som er rett og ingen andre ?

Selv synes jeg det er latterlig om en Gud henviser sirka en tredjedel av menneskene til straffen eller et hedensk dødsrike ettersom de tilfeldigvis er født i et muslimsk land.

Da er jo rett og slett gud urettferdig, og dermed ikke noen vits å tro på ham i det hele tatt.

Gud straffer (dømmer) ingen, alle dømmer seg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Her snakker du med en fanatiker, så jeg håper nok at du tar det han skriver med en klype salt, da han ikke representerer annet enn ca 1% av de andre kristne, det er som regel veldig få som er ekstremister, som denne "IHS".

Så ved å gjenngi det Jesus Kristus sier er rett, gjør du noe galt, er det det du mener ? at bare Jesus Kristus kan si hva som er rett og ingen andre ?

Og hvem er du til å si hvem som dømmer? Allah er den eneste som kan, ikke du og din fantasi verden.

Jesus Kristus var er en profet, ikke gud sønn.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Og hvem er du til å si hvem som dømmer? Allah er den eneste som kan, ikke du og din fantasi verden.

Jesu Kristi ord > "Far dømmer ingen, men har overlatt hele dommen til Sønnen, for at alle skal ære Sønnen slik de ærer Far. Den som ikke ærer Sønnen, ærer heller ikke Far, han som har sendt ham."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

.. Koranen er den eneste rette tekst som henviser om gud, Bibelen er korrupt, slik som du og dine meningsfeller. Bibelen forteller løgner, mens Koranen er den sanne tekst, skrevet av gud selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Muhammad (Koranen) lyver ! Jesus Kristus er Gud sønn, konge og profet.

Hvordan kan Koranen lyve når den er skrevet av den aller hesligste (allah)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Dine muslimske brødre hadde drept deg, hadde de vist hva du skrev.

http://no.wiktionary.org/wiki/heslig

34pnb4n.jpg

Det morsome med deg, er jo det at du kaller folk for "brødre" som er mere fanatisk en jeg noen gang kommer til å være, jeg ser ikke på muslimer som mine brødre eller søstre. Brødre og søstre er av slekt, ikke av samme religion.

Og de hadde ikke drept meg, de hadde ledd, og kalt meg uviten. Hva er det med deg og drap? Tror du at alle muslimer er blodtørstige vampyrer eller? :hmm:

Skrevet av Gud selv? og du kaller IHS for fanatiker?

Ja, jeg kaller han en fanatiker, og selvfølgelig stemmer det at Muhammed skrev Koranen, jeg som selvfølgelig er litt uviten.

Fra ordboken: Fanatiker, en som viser fanatisme; ekstremist.

Lenke til kommentar

.. Koranen er den eneste rette tekst som henviser om gud, Bibelen er korrupt, slik som du og dine meningsfeller. Bibelen forteller løgner, mens Koranen er den sanne tekst, skrevet av gud selv.

To innspill fra meg:

1. Ja, du diskuterer med en fanatiker og du vil ikke komme noen vei med IHS. Han prøver å drive ren forkynnelse, intet annet. Han bruker dette forumet som verktøy i sin spredning av religion og tror dermed at han skal få sin belønning, eller rettere sagt, ikke skal få straff fra Gud (jeg forutser en mulig kommende kverulering om detaljer rundt akkurat det, kombinert med bibel-sitat fra IHS).

Problemet er bare at han er en elendig forkynner og han er heller blitt mer en advarsel her inne om hvor galt det kan gå. Du kaster derfor bort tiden din, det kan jeg skrive under på. Jeg har gjort det selv flere ganger. Denne brukeren har ingen standard på, eller krav til, verken kunnskap, selvinnsikt, bevis, forståelse, integritet eller sunn fornuft

2. Hvordan kan du påstå at du er muslim hvis du ikke en gang vet at Muhammed skrev Koranen? Hvilket fundament er egentlig troen din bygget på hvis du ikke en gang vet den mest elementære og åpenlyse kunnskapen om Islam?

Du går faktisk i diskusjon mot andre religioner og påstår at de er feil og din er korrekt, samtidig som du fremviser minimalt med viten om den religionen som du forsvarer og på-roper deg. Aner du hvor absurd det fremstår?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

To innspill fra meg:

1. Ja, du diskuterer med en fanatiker og du vil ikke komme noen vei med IHS. Han prøver å drive ren forkynnelse, intet annet. Han bruker dette forumet som verktøy i sin spredning av religion og tror dermed at han skal få sin belønning, eller rettere sagt, ikke skal få straff fra Gud (jeg forutser en mulig kommende kverulering om detaljer rundt akkurat det, kombinert med bibel-sitat fra IHS).

Problemet er bare at han er en elendig forkynner og han er heller blitt mer en advarsel her inne om hvor galt det kan gå. Du kaster derfor bort tiden din, det kan jeg skrive under på. Jeg har gjort det selv flere ganger. Denne brukeren har ingen standard på, eller krav til, verken kunnskap, selvinnsikt, bevis, forståelse, integritet eller sunn fornuft

2. Hvordan kan du påstå at du er muslim hvis du ikke en gang vet at Muhammed skrev Koranen? Hvilket fundament er egentlig troen din bygget på hvis du ikke en gang vet den mest elementære og åpenlyse kunnskapen om Islam?

Du går faktisk i diskusjon mot andre religioner og påstår at de er feil og din er korrekt, samtidig som du fremviser minimalt med viten om den religionen som du forsvarer og på-roper deg. Aner du hvor absurd det fremstår?

Ja, faktisk forstår jeg hvor absurd det høres ut som. Jeg er en uviten tulling, det vet jeg. Men når en fanatiker som IHS her kommer med det ene og andre om Islam, og muslimer, så føler jec det er min plikt til å forsvare min tro. Men jeg er selv ingen fanagiker, og kan godt forandre min mening/forståelse over min tro.

Det er bra av dere å påminne meg dersom jeg refererer feil, da det misledene, noe som ikke er meningen.

Jeg sier ikke at jeg er en imam (for det er jeg så absolutt ikke!) eller en som kan veldig mye om Islam, men jeg mener at Koranen er den eneste religiøse skrifter som er guds ord. Jeg tok selvfølgelig feil i at det var gud selv som gjorde det, ifølge islam så er det Muhammed som skrev Koranen, men guds ord sendt til Muhammed gjennom engelen Gabriel.

Jeg er en ung person, og derfor skriver jeg mye feil, men jeg håper at dere forstår at jeg ikke er en ekspert på Islam, bare en som prøver å motsi en fanatiker (IHS).

Lenke til kommentar

Hvordan kan Koranen lyve når den er skrevet av den aller hesligste (allah)?

Koranen er gitt som åpenbaringer muntlig til Mohammed. Han fikk åpenbaringer av engelen gabriel og hans følgesvenner skrev det ned. Koranen er ikke rett fra gud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...