Gå til innhold

Imam Ali benådet sunnimuslimen

Anbefalte innlegg

Slik jeg forstår det så er du krisen, og så kaller du andres religioner for tull? Hvor har du respekten over andres tro? Heldigvis synker ikke jeg (som muslim) så lavt som deg, jeg har respekt for din tro, ....

Muslimer har ingen respekt for Gud, Jesus og de kristne, det kommer helt klart frem i Koranen og i deres okkupasjon av kristnes katedraler i bla. Konstantinopel, Jerusalem og Damaskus

30xkjzr.jpg

Cathedral of St. John (Umayyad Mosque) Damascus

p.264%20%23323.jpg

Church of St. Mary (al-Aqsa Mosque) Jerusalem

hagiasophia-12thc.jpg

Hagia Sophia Cathedral Konstantinopel (Istanbul)

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en muslim, bror til en kristen ?

Hahahaha, det her er komisk, var ikke det selve Jesus som sa det med bjelken i øyet? Under bergprekenen.

Vi ser altså at enkelte ekstreme kristne eksluderer muslimene fra "brødre" paragrafen, bare fordi de er muslimer.

Komisk

Lenke til kommentar

Hahahaha, det her er komisk, var ikke det selve Jesus som sa det med bjelken i øyet? Under bergprekenen.

Vi ser altså at enkelte ekstreme kristne eksluderer muslimene fra "brødre" paragrafen, bare fordi de er muslimer.

Komisk

Det er bare de kristne som er brødre og søstre av Jesus Kristus. Hva får deg til å tro noe annet ?

Jesus Kristus "Det dere gjorde mot én av disse mine minste søsken, har dere gjort mot meg" (Matt 25:40"

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er bare de kristne som er brødre og søstre av Jesus Kristus. Hva får deg til å tro noe annet ?

Men er vi ikke alle Guds barn?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Absolutt ikke, Vanvittige sky

Da blir vel konklusjonen at jeg som er en troende, egentlig ikke er troende, og bare går rundt å innbiller meg at de nye erkjennelsene som fulgte med frelsen ikke er ekte, men var av det rent illusoriske slaget, som igjen betyr at jeg er plaget av relativt alvorlige vrangforestillinger.

Fordi, det er vel helt umulig at du kan ha misforstått, antar jeg

Jo, så klart. Vi er alle sammen skapt av den ene Gud.

Takk - det var og er det jeg tror også

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Jo, så klart. Vi er alle sammen skapt av den ene Gud.

Nei,

Joh 1:12 "alle som tok imot ham, dem ga han rett til å bli Guds barn"

Det er kun de som er født på ny, som er Guds barn.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

(...)

Jeg mener jeg har en bedre historie:

Det var en gang for lenge siden i kina, noen mener det var i år tusen og tre,

høyste presten i den hvite lotus klan, Pai mei, spaserte seg en tur langs veien.

Han funderte på hva enn en mann av Pai Mei's uenderlige makt funderer på -

som er en annen må å si "hvem vet" - når han møtte en shaolin monk som reiste i andre retningen.

Når monken og presten gikk forbi hverandre, tok Pai Mei i en praktisk ufattelig visning av generøsitet å ga munken den minste av nikker.

Monken nikket ikke tilbake.

Nå vet vi ikke om det var intensjonen til monken å fornærme Pai Mei, eller om han bare feilet å se den generøse sosiale gesten. Vi vet lite om motivet til monken, hva vi vet er konsekvensen:

Neste morgen dukket Pai Mei opp utenfor et Shaolin tempel og krevde at templets abbed ga sitt liv for å betale for fornærmelsen.

Abbeden prøvde først å trøste Pai Mei, men fant ut at Pai Mei var...utrøstelig.

Så begynte massakeren av templet og alle de 60 monkene der inne, av hendene til en hvite lotus prest.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9qGJlz

Nei,

Joh 1:12 "alle som tok imot ham, dem ga han rett til å bli Guds barn"

Øhh, jo? Mener du at ingen er blitt skapt av Gud?

Ateister er også Guds barn akkurat like mye som kristne er, altså har vi alle sammen felles Skaper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Muslimer har ingen respekt for Gud, Jesus og de kristne, det kommer helt klart frem i Koranen og i deres okkupasjon av kristnes katedraler i bla. Konstantinopel, Jerusalem og Damaskus

Jaja, du får nå leve med dine vrangforestilliner om at muslimer er så "onde".

Lenke til kommentar

Absolutt ikke, Vanvittige sky da hadde jo ingen vært djevelens barn.

Da blir vel konklusjonen at jeg som er en troende, egentlig ikke er troende, og bare går rundt å innbiller meg at de nye erkjennelsene som fulgte med frelsen ikke er ekte, men var av det rent illusoriske slaget, som igjen betyr at jeg er plaget av relativt alvorlige vrangforestillinger.

Fordi, det er vel helt umulig at du kan ha misforstått, antar jeg

Hvis du er med på opplegget til Jesus Kristus, da er du som han, Guds barn og Guds sønn, Vanvittige sky

Lenke til kommentar

Jaja, du får nå leve med dine vrangforestilliner om at muslimer er så "onde".

De har Iblis til far. Sier du at det som står i posten over ikke er sant ? De bygningen må leveres tilbake til de kristne.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis du er med på opplegget til Jesus Kristus, da er du som han, Guds barn og Guds sønn, Vanvittige sky

Takk for det. Nå er det sånn at jeg er en kristen buddhist

Og, selvfølgelig følger jeg Jesus og alt som er Jesus, samtidig

I tillegg har jeg mange like gode troende venner, og noen av dem bruker å bøye seg mot sør, flere ganger for dagen

Er jeg fordømt?

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

De har Iblis til far. Sier du at det som står i posten over ikke er sant ? De bygningen må leveres tilbake til de kristne.

Og hvem er det som sier at de kristne er de eneste som har krav på hellige steder? Jerusalem og alle disse andre stedene som du sier vi muslimer "stjal" er jo fritt åpent for at også kristne skal kunne reise til på pilegrims reiser.

Mekka er for denslags skyld også åpent for alle, ikke bare muslimer, så det du skriver her har lite, eller ingen rot i virkeligheten.

Du er som jeg forstår også en hyppig støtter av Israel. Også klager du på at muslimer okkuperer?!

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er i hvertfall bedre enn kristen muslim :D

Ikke friste meg ... hvordan var det nå igjen ... å, ja; vik fra meg ... :p

Lenke til kommentar

Og hvem er det som sier at de kristne er de eneste som har krav på hellige steder? Jerusalem og alle disse andre stedene som du sier vi muslimer "stjal" er jo fritt åpent for at også kristne skal kunne reise til på pilegrims reiser.

Du det stod vakter utenfor dørene som ikke slapp kristne inn i Church of St. Mary (al-Aqsa Mosque) i Jerusalem.

Lenke til kommentar

Jesus Kristus "Det dere gjorde mot én av disse mine minste søsken, har dere gjort mot meg" (Matt 25:40"

Jeg tror du tar styggelig feil i hva de ordene betydde, jeg tror rett og slett han snakker om menneskeheten uavhengig av religion.

Du tror altså at du kan oppføre deg som et rasshøl, bare fordi noen tilfeldigvis er muslim og ikke kristne. Du opphøyer deg til gud og mener at folk som er født i et muslimsk land automatisk er fordømt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tror du tar styggelig feil i hva de ordene betydde, jeg tror rett og slett han snakker om menneskeheten uavhengig av religion.

Det der er søndagsskolemat - så klart snakker han om menneskeheten, noe annet er rent sludder

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...