sivertaa Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hei, jeg prøver å installere FreeBSD på min hjemmeserver. FreeBSD installerte uten feil, men når jeg skulle konfigurere nettverk fant jeg ikke noen interface for ethernet. Når jeg kjører ifconfig får jeg opp både firewire og usb kontrollerne, men bare de. Når jeg kjører pciconfig får jeg tilsynelatende opp alt bortsett fra netverkskontrolleren. Jeg har et Asus M2N-E SLI hovedkort med nVidia nforce 500 mcp chipset. Dette ser ut til å være støttet av freeBSD. Er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Du kan begynne med å lime inn output fra pciconf -lv Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Du kan sjekke denne siden. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Eh..nfe(4) har vært i FreeBSD siden 7.0... Lenke til kommentar
sivertaa Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Takk for at dere var villige til å hjelpe meg så fort, men jeg har bestemt meg for å ikke bruke FreeBSD. Jeg beklager at jeg sløste bort tiden deres. Sivert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå