Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst] GTX 680 eller Radeon 7970 Ghz

Tesshin

Anbefalte innlegg

Den største indre konflikten jeg har nå er valg av skjermkort. Jeg har sett så mange tester nå og enkelte benchmark vinner 680 med en liten margin, og andre tester vinner 7970.

Problemet er da at ikke alle tester sier om det er 7970 Ghz eller bare 7970 som blir testet.

En annen sak er at jeg har en tåpelig fetish for bra ytre design på skjermkort.

Derfor har jeg en ørliten dragning i retning av dette 680 kortet til EVGA:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=748850

Det kortet har en hastighet på 1058 Mhz.

Et annet alternativ er Radeon 7970 Ghz, altså:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=759548

Dette kortet har en hastighet på 1050 Mhz.

Eventuelt dette 7970 Ghz, men er dyrere:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760517

1000 Mhz men 6 GB ram. Jeg tror at ram er relativt ubetydelig.

Jeg kommer til å spille på kun 1 skjerm.

Hva ville dere valgt, jeg regner med at flertallet vinner, så jeg får se hvilket kort som for høyest oppsluttning i denne tråden :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med nyere drivere så er 7970 ghz faktisk ytelsesvinneren uansett oppløsning.

Interresant. Jeg har blitt fortalt at man får med Crysis 3 når man kjøper 7970, på komplett ser jeg ikke noe om dette under detaljer. Jeg heller mer mot 7970 Ghz enn jeg gjorde i går f.eks.

PS: Ytelsesvinneren om man kjører på 1 skjerm eller flere også?

Endret av Tesshin
Lenke til kommentar

Hvordan billig? 680 er 4.000.

Jeg syns ikke 700kr er verdt forskjellen mellom 7970 og 680

Det er 7970 der ute til 3500 som ikke er GHZ EDITION. Altså lavere hastighet. Virka rart med en GHZ EDITION til 3300. :) Da tror jeg automatisk at det er noe jeg ikke vet, som jeg burde vite om. :)

Lenke til kommentar

Det er 7970 der ute til 3500 som ikke er GHZ EDITION. Altså lavere hastighet. Virka rart med en GHZ EDITION til 3300. :) Da tror jeg automatisk at det er noe jeg ikke vet, som jeg burde vite om. :)

Det er liten forskjell og kjølerne er dyrere enn det å klokke et kort opp eller ned. Det er jo de samme korta, bare forskjellig klokkehastighet. Dette kan du endre selv i tilegg.

Anbefaler dette kortet, siden xfx har dårlige og bråkete kjøleløsninger. Du får med Crysis 3 og bioshock infinite på kjøpet. Ville aldri i havet kjøpt et 680 til 700 mer, med mindre du bruker linux.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Gjør det enkelt - kjøp 7970! Vapor-X-kortene er fine kort som kjøler godt uten å bråke for mye. Husk dog at det ikke er referanse-kort, så evt. planer om vannkjøling på GPU er da uaktuelt.

Er ikke dette i fremtidsplanene, så er det bare å kjøre på. Du kan tenke så mye du vil, men så mange Vapor-X-eiere kan neppe ta feil her inne ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Gjør det enkelt - kjøp 7970! Vapor-X-kortene er fine kort som kjøler godt uten å bråke for mye. Husk dog at det ikke er referanse-kort, så evt. planer om vannkjøling på GPU er da uaktuelt.

Er ikke dette i fremtidsplanene, så er det bare å kjøre på. Du kan tenke så mye du vil, men så mange Vapor-X-eiere kan neppe ta feil her inne ;)

vel det 670 kortet jeg linket til gir mer ytelse pr krone.

Lenke til kommentar

Høres bra ut. Jeg har ingen planer om vannkjøling akkurat nå nei på grafikkort.

Du har helt rett. Blir nok det kortet som blazer linket til:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757654#extra

Lenke til kommentar

Ser på 7970serien av skjermkort, men ser at HW.no sin anbefaling er utsolgt i en måned framover. Vil andre 7970 kort med minimum 1000mhz klokk yte like bra? Eventuelt bedre hvis frekvensen er høyere? Ser noen 7970 kort er klokket til 1100mhz.

Endret av Yuxtaposed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...