Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Burde jeg ta kontakt?

Anbefalte innlegg

Jeg var på en nattklubb med et par kamerater denne helgen og en jente kom bort til meg og snakket med meg.Hun la merke til at jeg hadde en bandgenser på meg og hun likte samme bandet og hadde på seg en t-skjorte av samme bandet og vi snakket litt om det.Ikke ekstremt lenge.

På slutten av kvelden når alle ble kastet ut og festen var over og folk skulle hente jakkene sine i garderoben.Snakket hun til meg igjen og hun sa navnet sitt og jeg sa mitt navn.

Jeg la henne til på facebook og hun aksepterte,men problemet er jeg har lyst til å sende melding til henne.Men jeg vet ikke helt om jeg tør eller hva jeg skal skrive eller om jeg burde gjøre det.Jeg kunne gjerne tenkt meg å bli bedre kjent med henne(ikke nødvendigvis noe kjærlighetsforhold men bli bedre kjent liksom).

Jeg er veldig sjenert av meg og når jeg begynte 3. året på videregående og ble kjent med han ene jeg var ute sammen med måtte jeg ærlig talt manne meg opp for å ta kontakt med han.

Så hvordan burde jeg gå frem og eventuelt hva bør jeg skrive?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Heihei medsammensvorne (BAND-NAVN)-fan! Kino ikveld?"

edit: kanskje litt nerdete med "medsammensvorne"...

"Heidu :) (SETT INN ALTERNATIV)"

1) Vil du være med meg på kino imorgen kveld? Har lyst å se (en film du vil se på kino)

2) Jeg og noen venner skal (SETT INN NOE DERE SKAL), vil du være med?

3) Vil du ha samleie med meg ikveld? Overnatt, så lager jeg digg frokost imorgen

Endret av fuglecassa
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hold det enkelt.

"Hei. Hvordan går det?"

Etter det kan dere sikkert sende noen meldinger frem og tilbake, men ikke for mange. Kanskje 2-3 hvis det er SMS. Poenget er å invitere henne hjem til deg o.l. og eskalere, ikke drepe spenningen ved å chatte flere uker i strekk.

Du kan f.eks. si "Har du hørt dette albumet før? Kom til meg på fredag så kan vi høre litt på det og ta en øl" etc.

Kino kan fungere, men det kan bli litt "stivt" og dateaktig. En kopp kaffe i parken eller lage litt mat hos deg er mer casual og senker hennes terskel for å finne på noe med deg

Lenke til kommentar

Om du har lyst til å bli bedre kjent med henne, så bli bedre kjent med henne. Den eneste måten du får gjort det på, er å ta kontakt. Start en samtale med henne, se om hun virker interessert i prate med deg. Om hun er det, spør om dere skal møtes og finne på noe. Helt uformelt. Det er ikke noe poeng i å gjøre det noe mer avansert enn det er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hold det enkelt.

"Hei. Hvordan går det?"

Etter det kan dere sikkert sende noen meldinger frem og tilbake, men ikke for mange. Kanskje 2-3 hvis det er SMS. Poenget er å invitere henne hjem til deg o.l. og eskalere, ikke drepe spenningen ved å chatte flere uker i strekk.

Du kan f.eks. si "Har du hørt dette albumet før? Kom til meg på fredag så kan vi høre litt på det og ta en øl" etc.

Kino kan fungere, men det kan bli litt "stivt" og dateaktig. En kopp kaffe i parken eller lage litt mat hos deg er mer casual og senker hennes terskel for å finne på noe med deg

Det er snakk om facebook i tilfelle.Men kanskje det.Jeg fikk jo ikke spurt hvilket album hun likte best.Men hun sa hvilken sang hun likte best da.Det er ikke date(ikke med en gang) det er snakk om heller.Mer få nye bekjente/venner.

Om du har lyst til å bli bedre kjent med henne, så bli bedre kjent med henne. Den eneste måten du får gjort det på, er å ta kontakt. Start en samtale med henne, se om hun virker interessert i prate med deg. Om hun er det, spør om dere skal møtes og finne på noe. Helt uformelt. Det er ikke noe poeng i å gjøre det noe mer avansert enn det er.

Jeg må ærlig talt si at jeg suger litt sosialt.

Fungerer for eksempel:

Hei hvordan går det med deg? eller Spørre om hun husker meg eller ønsker å bli mer kjent.

Kan det funke?

"Heihei medsammensvorne (BAND-NAVN)-fan! Kino ikveld?"

edit: kanskje litt nerdete med "medsammensvorne"...

"Heidu :) (SETT INN ALTERNATIV)"

1) Vil du være med meg på kino imorgen kveld? Har lyst å se (en film du vil se på kino)

2) Jeg og noen venner skal (SETT INN NOE DERE SKAL), vil du være med?

3) Vil du ha samleie med meg ikveld? Overnatt, så lager jeg digg frokost imorgen

Det er forskjell på seksuell trakaserring og å bli kjent.Jeg hadde ikk turt å bli med noen jeg ikke helt kjente hjem etter så kort tid.

Lenke til kommentar

Prøv å ikke heng deg for mye opp i hva du skal si. Det viktigste er bare at du får sagt noe, slik at du får i gang en samtale. Gjerne spør henne hvordan det går, hva hun gjorde på søndagen. Gjerne noe relatert til deres felles musikkinteresse, osv. Bare ikke bruke flere timer på facebook-chatten. Om du vil ble kjent med henne, så må du ordne et møte.

Lenke til kommentar

Det er så morsomt å finne ut at faktisk gutter er så nervøs og sjenert, de tenker så mye før en melding på facebook. :p:roll:

Jeg trodde at gutter er dumt når de si noe dumt, kansje jeg tok det feil.

De tenker mye på det før, selv om det er fremdeles dumt av og til.

Det er søt ;)

Endret av Jin_
Lenke til kommentar

Hvis folk kommer bort å prater til deg ute på byen synes jeg det blir litt rart hvis de ikke egentlig ønsker noe med deg å gjøre.

Skal jeg liksom bare sende sånn melding" hei,Hva skjer?"

Sånn som jeg gjør med andre venner eller folk jeg kjenner.

Det er så morsomt å finne ut at faktisk gutter er så nervøs og sjenert, de tenker så mye før en melding på facebook. :p:roll:

Jeg trodde at gutter er dumt når de si noe dumt, kansje jeg tok det feil.

De tenker mye på det før, selv om det er fremdeles dumt av og til.

Det er søt ;)

Jeg ser ikke helt grunnen til at det ikke skal være utbredt blandt gutter.Men saken er jeg er sjenert og litt nervøs ovenfor de fleste jeg ikke kjenner ordentlig.Men i blandt kan jeg skravle som bare det med venner.

Lenke til kommentar

Hvis folk kommer bort å prater til deg ute på byen synes jeg det blir litt rart hvis de ikke egentlig ønsker noe med deg å gjøre.

Skal jeg liksom bare sende sånn melding" hei,Hva skjer?"

Sånn som jeg gjør med andre venner eller folk jeg kjenner.

Såklart, om hun tok initiativ til å prate med deg på byen, så er hun helt sikkert interessert i bli mer kjent med deg.

Om du har lyst til at dere skal være venner, så må du behandle henne som en venn. Ikke oppfør deg annerledes overfor henne fordi du "ikke kjenner henne". Oppfør deg som om du kjenner henne.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Såklart, om hun tok initiativ til å prate med deg på byen, så er hun helt sikkert interessert i bli mer kjent med deg.

Om du har lyst til at dere skal være venner, så må du behandle henne som en venn. Ikke oppfør deg annerledes overfor henne fordi du "ikke kjenner henne". Oppfør deg som om du kjenner henne.

Og hun virket ikke spesielt beruset heller(tror jeg) så det kan hende.

Men det er vel bedre å prøve og dumme meg ut enn å ikke prøve.

Lenke til kommentar

Fungerer lage mat hjemme hos meg selv om jeg er 20 år gammel og bor hjemme enda?

Lenke til kommentar

Jeg ødelegger vel kanskje hvis jeg spør om husker meg etter bare 2 dager?

Men Hvordan skal jeg begynne?

Det virker vel litt rart å skrive bare hva skjer eller noe?

Jeg kan vel kanskje spørre direkte om hun kunne tenke seg å bli bedre kjent eller møtes en gang?

Lenke til kommentar

Ho virker utadvendt og interessert, så jeg tenker at et Hei på chatten kanskje kommer til å utløse seg til en normal tone uansett. Den vanlige fb-kleinheta kommer muligens til å være der, men innimellom så duger det fint til at folk liksom heller ønsker å ta praten personlig i stedet :)

For 3 år siden eller noe var det en jente som la an på meg på FB men jeg var jo ikke interresert da og synes det var litt rart.Men jeg var i hvertfall høflig nok til å svare igjen.

Jeg ser henne ikke på chatten,så må vel trykke på send melding regner jeg med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...