Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beskyttelse av bakfanger?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Mercedes A-250 (De nye A-klassen) og siden jeg har en Golden Retriever på 40kg. som skal ut og inn bak i denne bilen som hele tiden tråkker på bakfangeren og lager riper, så vil jeg beskytte denne på en "elegant" måte.

Jeg kjøpte en folie i dag for å teste, men å få på denne på en støtfanger som ikke har noen rette vinkler var ikke lett. Det ble luftbobler over alt og det hele ble bare surr.

Jeg har også prøvd å legge noe i mellom som feks. skumgummi etc akkurat i det bikkja hopper opp, men så lenge denne igjen gnir møkka under ned i lakken så blir det riper da også.

Det beste hadde vert en løsning hvor man kunne vippet ut en "hylle" som ikke gikk nedtil støtfangeren når bikkja tråkket på den, men slikt finnes vel kanskje ikke?

Folie er nok den beste løsningen vil jeg tro, men da må jeg sette bort jobben til noen som kan dette og derfor vil jeg gjerne høre om noen vet om noen alternativer som vil funke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

plastidip er godt testet, mulig at holdbarheten blir litt dårlig mot en hund. Men er absolutt verd et forsøk.

evt så finnes det en gardin lignende sak som du legger over fangeren når hunden skal inn og ut, spesielt laget for dette.

Lenke til kommentar

Når en hund på 40kg. legger all sin vekt (Teoretisk bare halve vekten) på noen få klør så skal det en del til for at ikke disse skal ripe opp.

Men dette var så absolutt et friskt forslag som var nytt for meg, og jeg skal sjekke dette nærmere :)

Prøblemet er at jeg skal ha det pent. Har ikke tenke til å sette inn hele bilen med slikt. Det blir bare harry. Helst så skal det ikke synes at jeg har beskyttelse der i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg kan sende bikkja til en kompis et par turer over panseret mitt om du vil ? Er en berner senner eller hva de heter.

Plastidippen er utrolig slitesterk, har selv stått å pirka hardt med neglene for å se om jeg får lagd noe merke, men nei.

Så lenge du gjør overflaten ren så hefter det utrolig godt.

Plastidip har en elastitet på 430%, altså 1 cm kan bli 4,3 cm før det ryker...

Lenke til kommentar

Svært så mye skryt av plastidip da. Prøvd å bruke avfetting på bilen, Hardboiled Rice? Petroleumsbasert avfetting, that is. Slik som du fjerner tjære og asfalt med (eksempelvis Prickbort fra Mac 124). :)

Det tåler bilvask med børster ;)

Og ja bruker avfetting på bilen, men ikke på dippen ;)

Må jo skryte av det som funker vettu

Lenke til kommentar

Det tåler bilvask med børster ;)

Og ja bruker avfetting på bilen, men ikke på dippen ;)

Må jo skryte av det som funker vettu

Leser at prickbort (petroleumsbasert avfetting) tærer godt på 'dipen, og gjerne løser den opp. Derfor jeg spør. :)

Uansett, holder en knapp på folie jeg også.

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...